Jak utworzyć skrzynkę e-mail z dostępem do serwera FTP?

W artykule znajdziesz instrukcję, jak na hostingu w home.pl dodać skrzynkę e-mail z dostępem do FTP na nowej platformie w home.pl)

Skrzynka e-mail stworzona na serwerze (hostingu) w home.pl może zyskać funkcjonalność dostępu do zasobów (plików) opublikowanych na tym serwerze.

Dostęp do serwera FTP możesz uzyskać na trzy sposoby:

  • tworząc skrzynkę e-mail, która uzyska uprawnienia do łączenia się z serwerem FTP.
    Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak dodać nową skrzynkę e-mail.
  • tworząc konto FTP, które pozwala tylko na połączenie z serwerem FTP (brak dostępu do poczty e-mail).
    Sprawdź, jak dodać nowe konto FTP.
  • korzystając z danych dostępu do serwera FTP (nie tworząc nowego konta FTP).
    Sprawdź, gdzie znaleźć dane dostępu do serwera FTP.

Każde z w/w rozwiązań pełni inną funkcję, dlatego zdecyduj, czego potrzebuje nowy użytkownik FTP. Możesz tworzyć dla niego osobne konto FTP i konto poczty e-mail, możesz też utworzyć jedno konto z obiema funkcjonalnościami.

Jak utworzyć skrzynkę z dostępem do serwera FTP w nowym panelu home.pl?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Utwórz skrzynkę e-mail na wybranym serwerze (hostingu).
  3. Podczas tworzenia skrzynki e-mail, w sekcji: Uprawnienia FTP możesz określić czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - w sekcji Uprawnienia FTP określ czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem

    • Brak dostępu FTP do konta – zaznacz, jeśli nie chcesz, aby skrzynka posiadała dostęp do serwera FTP.
    • Dostęp FTP do całej zawartości serwisu WWW – skrzynka e-mail stworzona w ramach serwera może zyskać funkcjonalność dostępu do zasobów (plików) opublikowanych na hostingu. W ten sposób, np. firma projektująca stronę WWW, będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości hasła do Panelu klienta home.pl.
      Taka konfiguracja dla skrzynki e-mail w home.pl pozwoli na łączenie się z całą zawartością serwera FTP. Użytkownik połączony z serwerem zobaczy zawartość katalogu głównego oraz wszystkich podkatalogów, które znajdują się na Twoim serwerze.
    • Dostęp FTP do wybranego katalogu – zaznacz, jeśli chcesz umożliwić dostęp do serwera FTP, ale tylko do wybranego katalogu oraz jego podkatalogów. Po zaznaczeniu opcji o nazwie „Dostęp FTP do wybranego katalogu”, w polu tekstowym obok należy podać nazwę katalogu, do którego skrzynka e-mail będzie miała dostęp, np. „/strona_www”.
      Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Uprawnienia FTP - Zaznacz opcję Dostęp FTP do wybranego katalogu jeśli chcesz umożliwić dostęp do serwera FTP, ale tylko do wybranego katalogu oraz jego podkatalogów
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – jeśli wybrałeś opcję dostępu do całej zawartości serwisu WWW, to możesz włączyć tę opcję, aby zezwolić dostęp również do kopii zapasowej hostingu, która znajduje się na serwerze FTP.
  4. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby utworzyć nową skrzynkę e-mail z dostępem do serwera FTP.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Uprawnienia FTP - Kliknij przycisk Zapisz
  5. Po utworzeniu nowej skrzynki e-mail zostaniesz automatycznie przekierowany do sekcji menu: Poczta, w której zostanie wyświetlona lista wszystkich skrzynek e-mail zaktualizowana o nową skrzynkę e-mail. Aby przejść do tworzenia kolejnej skrzynki e-mail, przejdź wszystkie kroki powyższej instrukcji ponownie.

Więcej informacji:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.