Jak zmienić uprawnienia FTP dla skrzynki e-mail?

W artykule znajdziesz instrukcję, jak na serwerze dodać lub usunąć dostęp FTP przy istniejącej skrzynce e-mail na nowej platformie home.pl.

Dostęp FTP do serwera – skrzynka e-mail stworzona w ramach hostingu w home.pl może uzyskać uprawnienia dostepu do zasobów (plików) opublikowanych na serwerze. W ten sposób np. firma projektująca Tobie stronę WWW będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości Twojego hasła do Panelu klienta home.pl.

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu skrzynki e-mail z dostępem do serwera FTP.

Jak zmienić uprawnienia dostępu FTP dla skrzynki e-mail?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Usługi WWW
  3. Kliknij nazwę serwera, na którym utworzona jest skrzynka e-mail, dla której chcesz zmienić uprawnienia do serwera FTP.
  4. Na wyświetlonym ekranie znajdź moduł: Konta e-mail i kliknij: Opcje -> Pokaż wszystkie.Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Nazwa serwera - Konta e-mail - Opcje - Wybierz Pokaż wszystkie
  5. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich skrzynek e-mail, które zostały utworzone na wybranym serwerze. Kliknij nazwę tej skrzynki, dla której chcesz zmienić ustawienia dostępu FTP.
    Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Nazwa serwera - Konta e-mail - Opcje - Skrzynki e-mail - Kliknij nazwę tej skrzynki, dla której chcesz zmienić ustawienia dostępu FTP
  6. Na wyświetlonym ekranie w sekcji: Uprawnienia FTP możesz określić czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej.
    Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Nazwa serwera - Konta e-mail - Opcje - Skrzynki e-mail - Wybrana skrzynka e-mail - Uprawnienia FTP - Określ czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej

    • Brak dostępu FTP do konta – zaznacz, jeśli nie chcesz, aby skrzynka posiadała dostęp do serwera FTP.
    • Dostęp FTP do całej zawartości serwisu WWW – skrzynka e-mail stworzona w ramach serwera może zyskać funkcjonalność dostępu do zasobów (plików) opublikowanych na hostingu. W ten sposób, np. firma projektująca stronę WWW, będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości hasła do Panelu klienta home.pl.
      Taka konfiguracja dla skrzynki e-mail w home.pl pozwoli na łączenie się z całą zawartością serwera FTP. Użytkownik połączony z serwerem zobaczy zawartość katalogu głównego oraz wszystkich podkatalogów, które znajdują się na Twoim serwerze.
    • Dostęp FTP do wybranego katalogu – zaznacz, jeśli chcesz umożliwić dostęp do serwera FTP, ale tylko do wybranego katalogu oraz jego podkatalogów. Po zaznaczeniu opcji o nazwie „Dostęp FTP do wybranego katalogu”, w polu tekstowym obok należy podać nazwę katalogu, do którego skrzynka e-mail będzie miała dostęp, np. „/strona_www”.
      Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Nazwa serwera - Konta e-mail - Opcje - Skrzynki e-mail - Wybrana skrzynka e-mail - Uprawnienia FTP - Dostęp FTP do wybranego katalogu - Podaj nazwę katalogu, do którego skrzynka e-mail będzie miała dostęp
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – jeśli wybrałeś opcję dostępu do całej zawartości serwisu WWW, to możesz włączyć tę opcję, aby zezwolić dostęp również do kopii zapasowej hostingu, która znajduje się na serwerze FTP.
  7. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby zmienić ustawienia dla wybranej skrzynki e-mail.
    Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Nazwa serwera - Konta e-mail - Opcje - Skrzynki e-mail - Wybrana skrzynka e-mail - Uprawnienia FTP - Kliknij przycisk Zapisz
Korzystasz z poprzedniej platformy home.pl? Sprawdź:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.