Funkcja Catch-All pozwala na przechwytywanie wiadomości e-mail wysłanych na nieistniejące lub błędnie wprowadzone adresy pocztowe utworzone w konkretnej domenie. W praktyce oznacza to, że nawet jeśli nadawca maila popełni literówkę i zamiast: kasia@domenafirmy.pl, napisze np. kaasia@domenafirmy.pl, włączona funkcja Catch-All umożliwi odebranie takiej wiadomości.
Poniższy schemat prezentuje, co się wydarzy jeśli zmienisz ustawienia tylko w jednym miejscu:
Czy funkcja catch-all jest włączona na serwerze? | Czy funkcja catch-all jest włączona na domenie? | Co się stanie z wiadomością wysłaną na nieistniejący adres e-mail? |
---|---|---|
TAK | TAK | Zostanie dostarczony na adres nazwa_serwera@home.pl * |
TAK | NIE | Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail) |
NIE | TAK | Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail) |
NIE | NIE | Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail) |
*Konto e-mail nazwa_serwera@home.pl tworzone jest automatycznie tuż po zarejestrowaniu w home.pl usługi typu serwer. Jest to tzw. konto główne serwera. Zwykle konto to nie jest używane w korespondencji oraz obsłudze serwera pocztowego. Funkcja jaką pełni to przechwytywanie (opcjonalne) poczty e-mail z Catch-All.
Zmiana ustawień Catch-All na serwerze w home.pl
Za pośrednictwem Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia funkcji catch-all dla serwera:
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Kliknij nazwę wybranego serwera, a następnie znajdź sekcję konta e-maili wybierz przycisk Opcje i Filtr antyspamowy.
- Na wyświetlonym ekranie włącz Catch-All.
Jak zmienić ustawienia catch-all na domenie w home.pl?
Za pośrednictwem Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia funkcji catch-all dla domeny:
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- W sekcji Usługi WWW (analogicznie jak w instrukcji wyżej) przejdź do ustawień serwera, a w sekcji Przypisane domeny kliknij we Wszystkie.
- Kliknij nazwę domeny, w obrębie której chcesz włączyć opcję catch-all. Edytuj jej ustawienia.
- W sekcji Obsługa poczty, włącz catch-all.
Jeśli chcesz przekierować wiadomości e-mail, na inny adres poczty, niż konto głównego serwera, zaloguj się na główną skrzynkę poczty e-mail (serwer123456@home.pl) i ustaw odpowiednie przekierowanie poczty. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadawane jest po uruchomieniu samej usługi, zgodnie tym artykułem.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.