Jak zmienić ustawienia Catch-all na serwerze beta.home.pl?

Wprowadzenie

Często zdarza się, że pod wpływem pośpiechu nadawca wysyła wiadomość e-mail na niepoprawny adres, np. “buuiro@domena.pl”. W takim przypadku wiadomości e-mail do nas nie dotrze, a sam nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że taki Użytkownik (adres e-mail) nie istnieje.

Dzięki funkcji “catch-all” możemy zapobiec takiej sytuacji. Włączenie funkcji catch-all pozwoli nam odbierać wiadomości e-mail wysłane na adres naszej domeny niezależnie od tego co jest wpisane przed znakiem “@domena.pl”. Jeśli nadawca popełni błąd w adresie e-mail przed znakiem “@” to taka wiadomość do nas trafi.

WAŻNE! Funkcja catch-all działa tylko w obrębie konfigurowanej domeny. Oznacza to, że odbierane są wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dowolny ciąg znaków w adresie przed znakiem “@”, a nie po znaku “@”.

Działanie i konfiguracja funkcji catch-all

Włączenie funkcji catch-all dla danej domeny powoduje to, że wszystkie wiadomości wysyłane na adres danej domeny trafią na adres główny serwera, tj. nazwa_serwera@nazwa_serwera.home.pl, np. serwer123456@serwer123456.home.pl (hasło jak dla usługi serwera).

Czy funkcja catch-all jest włączona na serwerze? Czy funkcja catch-all jest włączona na domenie? Co się stanie z wiadomością wysłaną na nieistniejący adres e-mail?
TAK TAK Zostanie dostarczony na adres nazwa_serwera@home.pl
TAK NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE TAK Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
WAŻNE! Konto e-mail “nazwa_serwera@nazwa_serwera.home.pl” tworzone jest automatycznie tuż po zarejestrowaniu w home.pl usługi typu serwer. I jest to tzw. konto główne serwera.
Przykład: Jeśli zarejestrowałeś serwer o nazwie: “serwer123456” to dla takiego serwera została utworzona automatycznie skrzynka e-mail o adresie: “serwer123456@serwer123456home.pl”. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadajesz po rejestracji usługi, zgodnie z tym artykułem.
WAŻNE! Jeśli masz kilka serwerów w home.pl, to wiadomości trafią na konto główne serwera, do którego przypisana jest domena, a nie do tego do którego przypisane są skrzynki e-mail.

Zmiana ustawień catch-all na serwerze beta.home.pl

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Kliknij w nazwę wybranego serwera, a następnie w sekcji Poczta, wybierz przycisk Akcji i Ustawienia antyspamowe.
  4. Włącz catch all.
  5. Po zapisaniu zmian, w widoku zarządzania serwerem kliknij przycisk Akcje domen w sekcji Serwer WWW.
  6. Kliknij w nazwę domeny, w obrębie której chcesz włączyć opcję catch-all.
  7. W zakładce Przekierowanie poczty, włącz catch-all.

Jeśli chcesz przekierować wiadomości e-mail, na inny adres poczty niż konto głównego serwera, zaloguj się na główną skrzynkę poczty e-mail (serwer123456@serwer123456.home.pl) i skorzystaj z opcji jej przekierowania. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadajesz po rejestracji usługi, zgodnie z tym artykułem.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl