Jak zmienić ustawienia funkcji Catch-All w Panelu klienta?

Działanie i konfiguracja funkcji catch-all

Ustawienia catch-all możesz zmienić na domenie oraz serwerze. Jeśli domena przypisana jest do serwera, na którym znajdują się skrzynki e-mail, wtedy ustawienia catch-all należy zmienić zarówno przy domenie jak i przy hostingu. Aby funkcja catch-all działała, konieczna jest zmiana parametru przy 2 usługach zgodnie z poniższym schematem.

Czy funkcja catch-all jest włączona na serwerze? Czy funkcja catch-all jest włączona na domenie? Co się stanie z wiadomością wysłaną na nieistniejący adres e-mail?
TAK TAK Zostanie dostarczony na adres nazwa_serwera@home.pl *
TAK NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE TAK Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
* Konto e-mail nazwa_serwera@home.pl tworzone jest automatycznie tuż po zarejestrowaniu w home.pl usługi typu serwer. Jest to tzw. konto główne serwera. Zwykle konto to nie jest używane w korespondencji oraz obsłudze serwera pocztowego. Funkcja jaką pełni to przechwytywanie (opcjonalne) poczty e-mail z catch-all.
Przykład: jeśli posiadasz serwer o nazwie: serwer123456, to dla takiego serwera została utworzona skrzynka e-mail o adresie: serwer123456@home.plKonto główne serwera nie jest wyświetlane na liście skrzynek oraz nie możesz go usunąć. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadajesz podczas zamawiania hostingu, ale możesz je zmienić zgodnie z tym artykułem.
WAŻNE! Jeśli masz kilka serwerów w home.pl, to wiadomości trafią na konto główne serwera, do którego przypisana jest domena, a nie do tego, do którego przypisane są skrzynki e-mail.

Zmiana ustawień catch-all na serwerze w home.pl

Za pośrednictwem Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia funkcji catch-all dla serwera:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Usługi WWW
  3. Kliknij nazwę wybranego serwera, a następnie znajdź sekcję konta e-maili wybierz przycisk Opcje i Filtr antyspamowy.
    Catch-all w ustawieniach poczty
  4. Na wyświetlonym ekranie włącz catch-all.

Jak zmienić ustawienia catch-all na domenie w home.pl?

Za pośrednictwem Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia funkcji catch-all dla domeny:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. W sekcji Usługi WWW (analogicznie jak w instrukcji wyżej) przejdź do ustawień serwera, a w sekcji Przypisane domeny kliknij we Wszystkie.
    Ustawienia catch-all w domenie
  3. Kliknij nazwę domeny, w obrębie której chcesz włączyć opcję catch-all. Edytuj jej ustawienia.
  4. W sekcji Obsługa poczty, włącz catch-all.Ustawienia catch-all w domenie

Jeśli chcesz przekierować wiadomości e-mail, na inny adres poczty, niż konto głównego serwera, zaloguj się na główną skrzynkę poczty e-mail (serwer123456@home.pl) i ustaw odpowiednie przekierowanie poczty. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadawane jest po uruchomieniu samej usługi, zgodnie tym artykułem.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.