Co to jest Catch-all?

Szybki hosting dla WordPressa

Catch-All czyli dosłownie “złap wszystkie” to funkcja serwera pocztowego, która pozwala na zbieranie wszystkich wiadomości e-mail wysłanych na nieistniejące adresy pocztowe w Twojej domenie. Funkcja, czy też konto typu catch-all, przechwytuje wiadomości e-mail z  innych adresów niż te znane serwerowi, a więc utworzone na nim i widoczne w Panelu Klienta.

Korzystanie z funkcji catch-all serwera i domeny, pozwala odebrać wszystkie wiadomości e-mail wysłane, np. na błędnie wprowadzone adresy e-mail. Funkcja ta zadziała poprawnie, jeśli wprowadzony adres e-mail, dokładnie adres domeny (to co po znaku @) będzie odpowiadał adresowi Twojej domeny.

Jak działa funkcja Catch-all?

Serwer pocztowy odbiera wiadomości e-mail przesłane na adresy skrzynek e-mail utworzonych w Twojej domenie. Jeśli adres do którego wiadomość została wysłana posiada swój odpowiednik w postaci utworzonej skrzynki e-mail (widocznej w Panelu Klienta) lub jej aliasu (adresu dodatkowego), wiadomość umieszczana jest w skrzynce odbiorczej tego konta.

Jeśli wiadomość dostarczona do serwera poczty nie zidentyfikuje adresu adresata, nie będzie mogła zostać przypisana do żadnej skrzynki odbiorczej. Nadawca wiadomości otrzyma informację zwrotną o jej niedostarczeniu. Jeśli serwer poczty posiada aktywną funkcję catch-all, przyjmie wiadomość, a następnie umieści ją w skrzynce odbiorczej wskazanego konta e-mail, gdzie takie wiadomości mają trafiać. W efekcie działania tej funkcji, jesteś w stanie kontrolować przepływ wszystkich wiadomości e-mail wysłanych na błędnie wprowadzone adresy e-mail.

Catch-all dla nieistniejących adresów e-mail

Zgodnie z powyższym opisem, warunkiem poprawnego działania funkcji catch-all jest to, aby błędnym adresem mailowym pozostał wyłącznie ciąg znaków wprowadzony przed znakiem @, a nie po nim. Jest to spowodowane konfiguracją domeny, która jest ściśle przypisana do jednego serwera poczty. Na podstawie identyfikacji serwera poczty domeny, wiadomość dostarczana jest do właściwego serwera, następnie umieszczana we właściwej skrzynce e-mail.

Przykład: Na serwerze w home.pl posiadasz kont e-mail: jan.kowalski@firmajan.pl. Nadawca wysyła wiadomość na nieistniejący adres janek.kowalski@firmajan.pl lub popełnia literówkę w nazwisku.  Wiadomości wysłane w ten sposób nie mogą być dostarczone do konta e-mail gdyż ten adres nie istnieje. Dzięki funkcji catch-all serwer wie, że wysłane w ten sposób wiadomości ma umieścić na wskazanym koncie e-mail z możliwością ich odczytu. Alternatywą dla takich zdarzeń jest tworzenie aliasów poczty, chociaż te stanowią dodatkowe adresy i mogą nie zaspokoić ilości błędów jakie można popełnić w adresie e-mail adresata.

Wady catch-all

Rozwiązanie to, konto/funkcja catch-all posiada jedną wadę. Odbierając wiadomości e-mail z nieistniejących kont pocztowych, może generować odbiór większej ilości SPAMU. Jest to spowodowane tym, że “generatory spamu”, serwery wysyłające niezliczone ilości wiadomości reklamowych, posługują się nie tylko bazami istniejących kont pocztowych, ale także generują te adresy automatycznie. Wiele firm nie decyduje się dziś na tworzenie, np. głównej skrzynki kontaktowej w adresie kontakt@ lub biuro@ a podaje od razu adres do pracownika, działu lub tworzy własne frazy, np. napiszdonas@.

W ten sposób ogranicza ilość automatycznych wiadomości typu SPAM, generowanych na najpopularniejsze adresy e-mail wskazane wyżej w przykładzie. Oczywiście należy pamiętać, że dbając o wizerunek firmy, udostępniamy naszym użtytkownikom konkretny jeden lub kilka adresów do kontaktu. Funkcja catch-all pomimo swojej wady, nadal może przekazywać wiadomości na osobne konto (dedykowane do jej obsługi) gdzie czy ręcznie, czy za pomocą filtrów antyspamowych i reguł wiadomości, nastąpi kontrola poczty i odrzucenie wiadomości typowo uznanych za SPAM. Za to odpowiadać będzie także mechanizm zabezpieczeń antyspamowych, oferowanych przez home.pl w ramach świadczonych usług.

Catch-all do zarządzania pocztą firmy

Funkcja catch-all może też pełnić zupełnie inną rolę. W pełni obsługując pocztę Twojej firmy, itp. Za pomocą tej funkcji możesz zaprzestać tworzyć konta e-mail i ich aliasy, a po prostu stworzyć jedno konto e-mail, które przechwyci pocztę z dowolnego adresu jaki podasz w sieci. Można by podeprzeć ten przykład sytuacją, w której na pytanie o adres e-mail do kontaktu, odpowiesz: cokolwiek@firmajan.pl. Tego rozwiązanie nie stosuje się powszechnie, gdyż może ono spowodować utratę kontroli nad skrzynką odbiorczą i otrzymywaną korespondencją. Zalecamy jednak stosowanie nowych adresów e-mail, skrzynek e-mail, oraz aliasów poczty.

 

 

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub