- Video poradnik: Jak skonfigurować pocztę home.pl w aplikacji Gmail
- Wprowadzenie
- Dlaczego warto konfigurować pocztę e-mail z pomocą protokołu IMAP?
- Konfiguracja poczty home.pl w aplikacji Gmail
- Adresy serwerów IMAP/SMTP/POP3 we własnej domenie
- Jak zmienić ustawienia serwerów poczty SMTP/IMAP/POP3 oraz ustawienia SSL?
- Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
Video poradnik: Jak skonfigurować pocztę home.pl w aplikacji Gmail
Wprowadzenie
- Sprawdź aplikację Gmail do obsługi poczty e-mail w systemie Android
- Sprawdź aplikację Gmail do obsługi poczty e-mail w systemie iOS
- Poznaj ogólne warunki konfiguracji poczty e-mail na urządzeniu z systemem Android
- Konfiguracja poczty e-mail w aplikacji Samsung E-mail / Android
Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3
Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym. Przeczytaj dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.
Konfiguracja poczty home.pl w aplikacji Gmail – Android/iOS
- Uruchom swoje urządzenie z systemem Android lub iOS (smartfon, tablet, itp),następnie odszukaj i uruchom aplikację Gmail.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista kont (pierwsze uruchomienie) oraz przycisk Dodaj kolejny adres e-mail.
Jeśli dodajesz kolejne konto e-mail do swojej aplikacji, prawdopodobnie zobaczysz ekran z wiadomościami e-mail. Kliknij w prawym rogu ekranu na ikonę profilu (litera/inicjały) i w rozwijanym menu wybierz opcję dodawania nowego konta.
- Wybierz rodzaj konta: Inne.
- Podaj adres e-mail skrzynki pocztowej utworzonej na hostingu w Twoim Panelu klienta. Informacje o kontach e-mail, w tym opcję zmiany hasła znajdziesz w sekcji Poczta.
- Wybierz typ konta do konfiguracji: IMAP. Zalecamy użycie protokołu IMAP, który zapewnia szybkie działanie poczty na urządzeniach mobilnych oraz nie generuje zbędnych pakietów danych (internet bezprzewodowy, np. LTE),
- Podaj hasło dostępu do skrzynki e-mail.
- Ustawienia serwera poczty przychodzącej: uzupełnij adres serwera (pole Serwer). Adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.Serwer IMAP/POP3– wpisz adres serwera poczty wychodzącej (SMTP):
-
serwer123456.home.pl – podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail (domyślne, zalecane)
-
mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl
-
post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewnia domyślnie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. W dalszej części artykułu przeczytasz o możliwości użycia nazwy serwerów pocztowych w postaci domeny, w której utworzyłeś konfigurowane konto e-mail.
-
- Ustawienia serwera poczty wychodzącej: uzupełnij adres serwera (pole Serwer SMTP). Adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.Serwer SMTP – wpisz adres serwera poczty wychodzącej (SMTP):
-
serwer123456.home.pl – podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail (domyślne, zalecane)
-
mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl
-
post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
-
- W ostatnim kroku uzupełnij pole Imię i nazwisko. Wpisane w tym miejscu informacje będą częścią profilu konta, a więc nazwy nadawcy. Adresaci poczty e-mail zobaczą zawartość tego pola wraz z adresem e-mail.
Adresy serwerów IMAP/SMTP/POP3 we własnej domenie
Na etapie konfiguracji i podawanie adresów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej: nazwy poczty IMAP/SMTP/POP3 możesz zamiast domyślnego adresu, np. serwer123456.home.pl (wskazanego w Panelu klienta) podać adres domeny, w której utworzyłeś skrzynki e-mail, np. moja-firma.com.pl
W tej sytuacji (adres serwera poczty we własnej domenie) należy zwrócić uwagę na dalszą konfigurację konta e-mail oraz ustawienia połączenia szyfrowanego. Podaj adresy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej w postaci nazwy/adresu domeny, w której utworzyłeś konto e-mail oraz:
- wyłącz w ustawieniach konta e-mail połączenie szyfrowane SSL jeśli nie posiadasz certyfikatu SSL dla swojej domeny (kliknij tutaj aby zakupić certyfikat SSL),
- pozostaw połączenie szyfrowane przy użyciu certyfikatu SSL jeśli posiadasz aktywny i zainstalowany certyfikat SSL dla swojej domeny, w której zostało utworzone konfigurowane konto e-mail.
Domyślna konfiguracja z użyciem nazwy serwerów poczty wychodzącej i przychodzącej w postaci adresu serwera, zapewnia bezpieczne połączenie z użyciem SSL (bezpłaty certyfikat SSL dla hostingu).
Jeśli zamiast nazwy serwerów wskazany w Panelu klienta, podasz adres swojej domeny, musisz zadbać o to aby wyłączyć połączenie szyfrowane (jeśli nie masz certyfikatu SSL dla swojej domeny) lub kupić certyfikat, zamówić go i zainstalować na hostingu. Takie rozwiązanie zapewni Ci wysoki poziom bezpieczeństwa oraz wzmocni wiarygodność w sieci (w tym weryfikację adresu domeny).
Jak zmienić ustawienia serwerów poczty SMTP/IMAP/POP3 oraz ustawienia SSL?
- Kliknij w ikonę Opcji w lewym rogu ekranu (trzy poziome paski).
- W rozwijanym menu Opcji wybierz Ustawienia.
- Kliknij w nazwę konta dla którego chcesz wprowadzić zmiany.
- Przejdź do sekcji Ustawienia serwera.
- Odpowiednio edytuj ustawienia Poczty przychodzącej: zmień adres serwera pocztowego, numer portu oraz typ zabezpieczeń, wg. powyższego schematu.
- Edytuj ustawienia Poczty wychodzącej: zmień adres serwera pocztowego, numer portu oraz typ zabezpieczeń, wg. powyższego schematu.
WAŻNE! Dostępne numery portów:
- IMAP – 143 lub 993 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL),
- SMTP – 587 lub 465 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL),
- POP3 – 110 lub 995 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL).
Porty szyfrowane możesz używać dla adresów serwerów pocztowych prezentowanych w Panelu klienta, np. serwer123456.home.pl lub dla adresów serwerów pocztowych we własnej domenie (domena konta e-mail) jeśli posiadasz zainstalowany certyfikat SSL dla swojej domeny.
Jak zmienić nazwę konta i ustawić podpis do wiadomości e-mail?
- Kliknij w ikonę Opcji w lewym rogu ekranu (trzy poziome paski).
- W rozwijanym menu Opcji wybierz Ustawienia.
- Kliknij w nazwę konta dla którego chcesz wprowadzić zmiany.
- Przejdź do opcji:
- Imię i nazwisko: jeśli chcesz zmienić nazwę konta widoczną dla adresatów wiadomości e-mail.
- Podpis na urządzenia mobilne: jeśli chcesz ustawić podpis automatycznie dodawany do każdej nowej wiadomości e-mail wysyłanej z aplikacji Gmail dla konfigurowanego konta.
Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
Poczta e-mail bez limitu załącznika
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.
Odbierz 25 zł do wydania na empik.com
Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com