Jak ustawić przekierowanie poczty w Poczcie home.pl?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Przekierowanie poczty jest operacją polegającą na automatycznym przekierowaniu poczty przychodzącej na inny adres skrzynki e-mail. Za pomocą Poczty home.pl możesz zmienić ustawienia przekierowania dla wybranej skrzynki e-mail.

SPIS TREŚCI

WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z w/w pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.

Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.

Jak ustawić przekierowanie poczty e-mail za pośrednictwem Poczty home.pl?

Opcje przekierowania poczty e-mail mogą różnić się w zależności od posiadanego typu hostingu (serwera poczty). Skorzystaj z jednej z poniższych instrukcji:

  1. Zaloguj się do wybranej skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
  2. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.

Przekierowanie poczty – instrukcja 1:

  1. Kliknij Opcje konta

  2. Na wyświetlonym ekranie możesz zmienić ustawienia przekierowania dla skrzynki e-mail.

    Poczta home.pl - Moje dane kontaktowe - Opcje konta - Zmień ustawienia przekierowania dla skrzynki e-mail

  3. W polu “Przekierowanie” możesz wpisać adres lub adresy e-mail (oddziel je przecinkami, bez spacji!), na które ma być przekierowana cała poczta przychodząca do danej skrzynki e-mail. Dodatkowo możesz włączyć pozostawienie kopii przekierowanej wiadomości e-mail na skrzynce w home.pl.
    Przykład: jeśli w polu “Przekierowanie” wpiszesz zewnętrzny adres e-mail, np. “mojekonto@poczta2.pl” oraz funkcja pozostawiania kopii na serwerze będzie włączona, to wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na adres skrzynki e-mail w home.pl będą przekierowane na adres e-mail: “mojekonto@poczta2.pl” oraz nie będą usuwane z serwera w home.pl!

Przekierowanie poczty – instrukcja 2:

  1. Przejdź do sekcji Poczta
  2. Wybierz Automatyczne przekazywanieW ustawieniach konta e-mail możesz włączyć m.in przekierowanie poczty na inny adres
  3. Włącz opcję przesuwając suwak.
  4. Wprowadź adres e-mail na który chcesz przekierować pocztę. Dodatkowo możesz włączyć pozostawienie kopii przekierowanej wiadomości e-mail na skrzynce w home.pl.Włącz automatyczne przekazywanie aby przekierować pocztę na inny adres e-mail

Przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer wykorzystujący SPF (np. wp.pl, o2.pl, onet.pl)

Dodaj znak wykrzyknika “!” bezpośrednio przed wpisanym adresem e-mail, aby wiadomości z serwera pocztowego w home.pl mogły być przekierowane zgodnie z zasadami mechanizmu SPF, który może być stosowany na serwerach pocztowych: wp.pl, o2.pl, onet.pl.Poczta home.pl - Moje dane kontaktowe - Opcje konta - W polu Przekierowanie dodaj znak wykrzyknika “!” bezpośrednio przed wpisanym adresem e-mail

Dla wiadomości e-mail przekierowywanych z serwera pocztowego w home.pl na serwer wykorzystujący mechanizm SPF, przekierowanie takie może być niemożliwe do realizacji, ponieważ “koperta” z Twoją wiadomością będzie posiadała oryginalną domenę nadawcy, a wiadomość będzie dostarczana przez serwer w home.pl z innego adresu IP.

Przykład: wiadomość wysłana z gmail na adres@home.pl, który to ma ustawione przekierowanie poczty e-mail na kowalski@wp.pl, zostanie odrzucona przez wp.pl z informacja zwrotną, że serwer pocztowy w home.pl nie jest upoważniony do wysyłki z domeny gmail.com.

Mechanizm SPF, który może uniemożliwić dostarczenie wiadomości e-mail stosują: wp.pl, o2.pl, onet.pl. Aby takie wiadomości mogły być dostarczane, należy w adresie e-mail, na który przekierowujemy wiadomości, dodać znak wykrzyknika np. !kowalski@wp.pl

W momencie, gdy dodamy znak “!” serwer pocztowy w home.pl odpowiednio zmodyfikuje nagłówek FROM w przekierowanej wiadomości w taki sposób, aby była zgodna dla mechanizmu SPF.

Przykład komunikatu błędu, gdy wiadomości zostaną odbite przez zewnętrzny mechanizm SPF:

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

<kowalski@wp.pl>: 550 BLAD SPF - zobacz strone / SPF Error: Please see http://www.openspf.org/Why?id=user%40gmail.com&ip=212.85.96.109&receiver=smtp.wp.pl / Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration: http://poczta.wp.pl/autoryzacja/

Przekierowanie poczty na wiele adresów

Wyjątek od w/w sytuacji jest ustawienie przekierowania poczty na wiele adresów e-mail. To sytuacja w której otrzymana wiadomość, zostanie przekazana nie na jeden a wiele zewnętrznych skrzynek e-mail. W tym również z możliwością pozostawienia kopii wiadomości na skrzynce macierzystej, na którą została ona przesłana.

O ile wyżej wskazany mechanizm pozwala na dodanie jednego adresu e-mail, wprowadzenie wielu kont pocztowych możliwe jest wyłącznie za pomocą reguł wiadomości. Dodaj nową regułę wiadomości wskazując jej działanie: przekierowanie do, a następnie podaj adresy e-mail odbiorców. Dodatkowo skorzystaj z działania: kopiuj do, aby mieć pewność, że kopia otrzymanej wiadomości pozostanie w skrzynce odbiorczej.

Korzyścią ze stosowania reguły wiadomości w tego typu przekierowaniu jest możliwość ustalenia filtra wejścia, a więc określenia które wiadomości e-mail mają być faktycznie przekierowywane na jeden lub wiele adresów.
W ustawieniach konta e-mail poczty home.pl możesz dodawać nowe reguły wiadomości m.in. tworząc schemat przekierowania poczty

 

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.