Jak działa funkcja Catch-all, czyli przechwytywanie poczty?

Funkcja catch-all pozwala na przechwytywanie wiadomości e-mail wysłanych na nieistniejące lub błędnie wprowadzone adresy pocztowe utworzonych w domenie, której konfiguracja funkcji dotyczy.

  • Przykład: zdarza się, że wysyłając wiadomość e-mail, popełnimy literówkę w adresie, np.”buuiro@mojadomena.pl”. W takim przypadku wiadomości e-mail do nas nie dotrze, a sam nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że taki użytkownik (adres e-mail) nie istnieje.

Dzięki funkcji catch-all możemy zapobiec takiej sytuacji. Włączenie funkcji catch-all pozwoli nam odbierać wiadomości e-mail wysłane na adres naszej domeny niezależnie od tego co jest wpisane przed znakiem “@domena.pl”. Jeśli nadawca popełni błąd w adresie e-mail przed znakiem “@” to taka wiadomość dzięki włączonej funkcji catch-all do nas trafi.

WAŻNE! Funkcja catch-all działa tylko w obrębie konfigurowanej domeny i na serwerze, do którego domena jest przypisana. Oznacza to, że odbierane są wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dowolny ciąg znaków w adresie przed znakiem “@”, a nie po znaku “@”.

Działanie i konfiguracja funkcji catch-all

Włączenie funkcji catch-all dla danej domeny powoduje to, że wszystkie wiadomości wysyłane na adres danej domeny trafią na adres główny serwera, tj. nazwa_serwera@nazwa_serwera.home.pl, np. serwer123456@serwer123456.home.pl (hasło jak dla usługi serwera). Do pełnego działania funkcji konieczne jest jej skonfigurowanie także po stronie serwera pocztowego, do którego przypisana jest konkretna domena.

Czy funkcja catch-all jest włączona na serwerze? Czy funkcja catch-all jest włączona na domenie? Co się stanie z wiadomością wysłaną na nieistniejący adres e-mail?
TAK TAK Zostanie dostarczony na adres nazwa_serwera@home.pl * (główne konto serwera, do którego przypisana jest wybrana domena)
TAK NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE TAK Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
* Konto e-mail: nazwa_serwera@home.pl tworzone jest automatycznie tuż po zarejestrowaniu w home.pl usługi typu serwer. Jest to tzw. konto główne serwera.
Przykład: jeśli posiadasz serwer o nazwie: serwer123456, to dla takiego serwera została utworzona skrzynka e-mail o adresie: serwer123456@home.plKonto główne serwera nie jest wyświetlane na liście skrzynek oraz nie możesz go usunąć. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail nadajesz podczas zamawiania hostingu, ale możesz je zmienić zgodnie z tym artykułem.
WAŻNE! Jeśli masz kilka serwerów w home.pl, to wiadomości trafią na konto główne serwera, do którego przypisana jest domena, a nie do tego, do którego przypisane są skrzynki e-mail.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub