SPIS TREŚCI
- Jakie są priorytety poszczególnych filtrów?
- Do czego służą globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze?
- Gdzie umieszczane są wiadomości, które zostały odrzucone przez filtry antyspamowe?
- Jak mogę zdefiniować słowa kluczowe, na których podstawie poczta przychodząca będzie blokowana?
- Otrzymuję spam, który jest wysyłany z mojego adresu email.
- Jakie wpisy oraz w jaki sposób można umieszczać na Białej i Czarnej liście nadawców?
- Jakie są priorytety ważności wpisów na białej i czarnej listy nadawców?
- Zabrakło mi miejsca na czarnej liście nadawców.
- Jaką informację otrzyma adresat wiadomość e-mail, jeśli wpisze jego adres na czarna listę nadawców?
- Czy poza konkretnymi adresami i numerami IP, mogę wpisać na czarną listę wybrane frazy, których występowanie w treści będzie powodować blokowanie wiadomości e-mail?
- Otrzymuję niechciane wiadomości e-mail o tej samej treści, za każdym razem z innego adresu. Czy za każdym razem muszę dodawać taki adres na czarną listę nadawców?
- Dlaczego mimo umieszczenia wpisu na czarnej liście, w dalszym ciągu otrzymuję spam z tego adresu?
- Dostaję wiadomości e-mail typu Mailer-Deamon. Dlaczego?
- Dlaczego przesyłane do mnie wiadomości e-mail są traktowane jako spam? W jaki sposób to zmienić?
- Dlaczego otrzymuję wiadomości, które są kategorycznie spamem? W treści są takie słowa jak viagra, sex?
Jakie są priorytety poszczególnych filtrów?
Najważniejszymi filtrami antyspamowymi na koncie jest biała i czarna lista nadawców, za pomocą których możliwe jest blokowanie oraz bezwzględne przyjmowanie wiadomości e-mail z wybranego przez użytkownika źródła (np. wiadomości e-mail wysyłane z określonego hosta, domeny adresu IP).
Drugi poziom zabezpieczeń stanowią pozostałe filtry (filtrowanie po adresie nadawcy oraz po temacie i treści odbieranych wiadomości e-mail).
Sprawdź, jak skonfigurować reguły dla białej oraz czarnej listy nadawców.
Do czego służą globalne ustawienia białej i czarnej listy nadawców na serwerze?
Gdzie umieszczane są wiadomości odrzucone przez filtry antyspamowe?
- Wiadomości, które zostały zablokowane przez filtr „Po temacie i treści”, umieszczane są w folderze SPAM.
- Wiadomości, które są zablokowane przez filtr „Po adresie nadawcy” nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika.
- Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na białej oraz czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.
Jak dodać słowa kluczowe, na których podstawie poczta będzie blokowana?
Otrzymuję spam, który jest wysyłany z mojego adresu email.
Jak umieszczać wpisy na białej i czarnej liście nadawców?
Na białej oraz czarnej liście nadawców można umieszczać wpisy dotyczące adresów e-mail, z których wiadomości są wysyłane oraz adresy IP/host nadawców wiadomości.
Należy pamiętać, iż znak „*” zastępuje ciąg dowolnych znaków w adresie. Przykładowo, w celu odblokowania wszystkich wiadomości wysyłanych z domen .pl, na białej liście można umieścić wpis: *@*.pl.
Na białej i czarnej liście niedozwolone są wpisy zaczynające się od „@domena.com”. W przypadku dodania jednego takiego wpisu, nie będzie możliwe dodanie na białą i czarną listę kolejnych wpisów. Dozwolone i prawidłowe wpisy bazują na schemacie „*@domena.com” lub „domena.com”. Dodanie na białą lub czarną listę wpisu zaczynającego się od „@domena.com” to częsty błąd powodujący problemy z prawidłowym skonfigurowaniem reguł antyspamowych.
Sprawdź, jak skonfigurować reguły dla białej oraz czarnej listy nadawców. Pamiętaj, że na serwerze w home.pl uruchomione są również globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail na nim utworzonym. Dowiedz się więcej o globalnych ustawieniach antyspamowych na serwerze w home.pl.
Jakie są priorytety ważności wpisów na białej i czarnej listy nadawców?
Zabrakło mi miejsca na czarnej liście nadawców.
Jaką informację otrzyma adresat wiadomość e-mail, jeśli wpisze jego adres na czarna listę nadawców?
Czy poza konkretnymi adresami i numerami IP, mogę wpisać na czarną listę inne frazy, których występowanie w treści będzie powodować blokowanie wiadomości e-mail?
Otrzymuję niechciane wiadomości e-mail o tej samej treści, za każdym razem z innego adresu. Czy za każdym razem muszę dodawać taki adres na czarną listę nadawców?
Dlaczego mimo umieszczenia wpisu na czarnej liście, w dalszym ciągu otrzymuję spam z tego adresu?
Czarna lista nadawców blokuje wiadomości na podstawie adresu nadawcy, który jest podawany na początku sesji SMTP (informacja ta znajduje się w nagłówkach wiadomości e-mail). Adres e-mail widoczny w treści wiadomości jest fałszywy, a prawdziwym adresem nadawcy jest widoczny w nagłówkach korespondencji adres z pola FROM.
Należy również pamiętać o poprawnej konfiguracji czarnej listy nadawców, gdzie w jednej linii może znajdować się tylko jeden adres nadawcy, bądź serwera (rozdzielaj poszczególne wpisy klawiszem enter). Wpisów na tej liście nie należy oddzielać żadnym znakiem. Niechciane wiadomości e-mail mogą być również dostarczane do Twojej skrzynki e-mail poprzez przekierowanie z innego konta e-mail.
Pamiętaj, że na serwerze w home.pl uruchomione są również globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail na nim utworzonym. Sprawdź czy niepożądany adres e-mail znajduje się na globalnej białej liście nadawców. Dowiedz się więcej o globalnych ustawieniach antyspamowych na serwerze w home.pl.
Dostaję wiadomości e-mail typu Mailer-Deamon. Dlaczego?
Wiadomości e-mail typu Mailer-Daemon są informacją z serwerów pocztowych wskazujących na fakt, iż dostarczenie wiadomości e-mail nie powiodło się.
Dokładny komunikat zwrotu wiadomości e-mail znajduje się w treści wiadomości typu Mailer-Daemon. Dodatkowo, warto w takiej sytuacji zwrócić uwagę na logi SMTP i sprawdzić, czy z Twojej skrzynki e-mail nie został wysłany SPAM przez osoby trzecie.
Istnieje możliwość, iż wiadomości tego typu są efektem SPAMU rozesłanego poza siecią home.pl, gdzie jako adres nadawcy został podany adres klienta home.pl. W rezultacie takiego działania wiadomości e-mail zwrotne będą dostarczane właśnie na sfałszowany adres nadawcy.
Dlaczego przesyłane do mnie wiadomości e-mail są traktowane jako spam? W jaki sposób to zmienić?
Dlaczego otrzymuję wiadomości, które są kategorycznie spamem? W treści są takie słowa jak viagra, sex?
Czytaj więcej:
- Jak zmienić ustawienia antyspamowe skrzynki e-mail?
- Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi w Panelu home.pl?
- Zmiana globalnych ustawień antyspamowych serwera i skrzynek e-mail
- Czym jest ransomware i jak chronić się przed zagrożeniami z Internetu
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.