Zabezpieczenia antyspamowe – najczęstsze pytania


Jakie są priorytety poszczególnych filtrów?

Najważniejszymi filtrami antyspamowymi na koncie jest biała i czarna lista nadawców, za pomocą których możliwe jest blokowanie oraz bezwzględne przyjmowanie wiadomości e-mail z wybranego przez użytkownika źródła (np. wiadomości e-mail wysyłane z określonego hosta, domeny adresu IP).

Drugi poziom zabezpieczeń stanowią pozostałe filtry (filtrowanie po adresie nadawcy oraz po temacie i treści odbieranych wiadomości e-mail).

WAŻNE! Reguły umieszczone na białej liście mają wyższy priorytet od reguł czarnej listy.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować reguły dla białej oraz czarnej listy nadawców.

Do czego służą globalne ustawienia białej i czarnej listy nadawców na serwerze?

Jeśli w ustawieniach serwera pocztowego masz aktywną opcję, która służy do wyświetlania globalnych ustawień antyspamowych, to na ekranie edycji ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail będziesz miał dostępny dodatkowy moduł:
Panel Klienta - Ustawienia antyspamowe - Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu Klienta home.plRys. Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu Klienta home.pl.
Czarna i biała lista nadawców obowiązująca w ramach całego serwera będzie wyświetlana w Panelu Klienta home.pl oraz w Poczcie home.pl podczas zmian ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail utworzonej na tym serwerze. Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na serwerze.

Użytkownik, który będzie przeprowadzał zmianę ustawień antyspamowych może mieć dostęp do podglądu globalnych ustawień, który może być przydatny podczas definiowania nowych reguł antyspamowych. Użytkownik skrzynki e-mail może mieć dostępny podgląd globalnych ustawień – niemożliwa będzie ich zmiana przez niego.
Po dodaniu na globalną czarną oraz białą listę odpowiednich reguł (np. adresów e-mail lub adresów IP), będą one aktywne na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na tym serwerze.
Za pomocą Panelu Klienta home.pl możesz ustawić czy globalne ustawienia antyspamowe będą dostępne do podglądu dla użytkowników kont pocztowych. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak aktywować taki podgląd dla użytkowników.
WAŻNE! Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu Klienta home.pl dla serwera. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze.

 

Gdzie umieszczane są wiadomości odrzucone przez filtry antyspamowe?

  • Wiadomości, które zostały zablokowane przez filtr “Po temacie i treści”, umieszczane są w folderze SPAM.
  • Wiadomości, które są zablokowane przez filtr “Po adresie nadawcy” nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika.
  • Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na białej oraz czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.

 

Jak dodać słowa kluczowe, na których podstawie poczta będzie blokowana?

System pocztowy home.pl udostępnia funkcje włączenia automatycznego zabezpieczenia antyspamowego, które blokuje wiadomości e-mail na podstawie ich tematu i treści. Samodzielna modyfikacja tego filtru w chwili obecnej nie jest dostępna.

Otrzymuję spam, który jest wysyłany z mojego adresu email.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Jak umieszczać wpisy na białej i czarnej liście nadawców?

Na białej oraz czarnej liście nadawców można umieszczać wpisy dotyczące adresów e-mail, z których wiadomości są wysyłane oraz adresy IP/host nadawców wiadomości.

Należy pamiętać, iż znak “*” zastępuje ciąg dowolnych znaków w adresie. Przykładowo, w celu odblokowania wszystkich wiadomości wysyłanych z domen .pl, na białej liście można umieścić wpis: *@*.pl.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować reguły dla białej oraz czarnej listy nadawców. Pamiętaj, że na serwerze w home.pl uruchomione są również globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail na nim utworzonym. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o globalnych ustawieniach antyspamowych na serwerze w home.pl.

Jakie są priorytety ważności wpisów na białej i czarnej listy nadawców?

Najwyższy priorytet mają reguły wpisane białej liście nadawców.Dla przykładu, jeśli na białej oraz czarnej liście zostanie umieszczony identyczny wpis dotyczący adresu IP: “62.129.252.30”, to wszelkie wiadomości e-mail wysyłane z tego adresu IP będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail. Blokada wiadomości e-mail wysyłanej z adresu IP “62.129.252.30” nie będzie występowała, gdyż taki sam wpis znajduje się na białej liście, która ma wyższy priorytet w zabezpieczeniach antyspamowych.

Zabrakło mi miejsca na czarnej liście nadawców.

W takiej sytuacji warto zwrócić uwagę na jej aktualność i zweryfikować możliwość usunięcia zbędnych wpisów. Należy pamiętać, że znaczna większość wiadomości stanowiących SPAM z powodzeniem może zostać zidentyfikowana i zablokowana przez domyślne filtry udostępniane w ramach kont pocztowych.
Czarna lista może zostać również zoptymalizowana przy wykorzystaniu tzw. wildcardów (gwiazdki zamieszczone we wpisach). Przykładowo, stosując uproszczony wpis dla niepożądanej poczty e-mail z adresów w domenach @gmail.com, powinien on mieć postać: *@gmail.com.

Jaką informację otrzyma adresat wiadomość e-mail, jeśli wpisze jego adres na czarna listę nadawców?

Komunikat, który otrzyma nadawca wiadomości e-mail, będzie brzmiał następująco: “You are black-listed by recipient” (w wolnym tłumaczeniu: “Twój adres email znajduje się na czarnej liście adresata wiadomości”).

Czy poza konkretnymi adresami i numerami IP, mogę wpisać na czarną listę inne frazy, których występowanie w treści będzie powodować blokowanie wiadomości e-mail?

Czarna i biała lista nadawców umożliwia wyłącznie możliwość zdefiniowania adresów IP, hostów oraz adresów e-mail nadawcy wiadomości. Niemożliwe jest samodzielne zdefiniowanie słów kluczowych, na których podstawie będzie przeprowadzana blokada niechcianej korespondencji.

Otrzymuję niechciane wiadomości e-mail o tej samej treści, za każdym razem z innego adresu. Czy za każdym razem muszę dodawać taki adres na czarną listę nadawców?

Adres nadawcy takiej wiadomości e-mail może być fałszywy, w wyniku czego blokowanie tego adresu e-mail będzie nieskuteczne. W takiej sytuacji warto zwrócić uwagę na adres IP/hosta z jakiego wiadomość została dostarczona na konto – informacje te znajdują się w nagłówkach otrzymanej wiadomości e-mail. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak sprawdzić nagłówki dla wybranej wiadomości e-mail.

Dlaczego mimo umieszczenia wpisu na czarnej liście, w dalszym ciągu otrzymuję spam z tego adresu?

Czarna lista nadawców blokuje wiadomości na podstawie adresu nadawcy, który jest podawany na początku sesji SMTP (informacja ta znajduje się w nagłówkach wiadomości e-mail). Adres e-mail widoczny w treści wiadomości jest fałszywy, a prawdziwym adresem nadawcy jest widoczny w nagłówkach korespondencji adres z pola FROM.

Należy również pamiętać o poprawnej konfiguracji czarnej listy nadawców, gdzie w jednej linii może znajdować się tylko jeden adres nadawcy, bądź serwera (rozdzielaj poszczególne wpisy klawiszem enter). Wpisów na tej liście nie należy oddzielać żadnym znakiem. Niechciane wiadomości e-mail mogą być również dostarczane do Twojej skrzynki e-mail poprzez przekierowanie z innego konta e-mail.

Pamiętaj, że na serwerze w home.pl uruchomione są również globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail na nim utworzonym. Sprawdź czy niepożądany adres e-mail znajduje się na globalnej białej liście nadawców. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o globalnych ustawieniach antyspamowych na serwerze w home.pl.

Dostaję wiadomości e-mail typu Mailer-Deamon. Dlaczego?

Wiadomości e-mail typu Mailer-Daemon są informacją z serwerów pocztowych wskazujących na fakt, iż dostarczenie wiadomości e-mail nie powiodło się.

Dokładny komunikat zwrotu wiadomości e-mail znajduje się w treści wiadomości typu Mailer-Daemon. Dodatkowo, warto w takiej sytuacji zwrócić uwagę na logi SMTP i sprawdzić, czy z Twojej skrzynki e-mail nie został wysłany SPAM przez osoby trzecie.

Istnieje możliwość, iż wiadomości tego typu są efektem SPAMU rozesłanego poza siecią home.pl, gdzie jako adres nadawcy został podany adres klienta home.pl. W rezultacie takiego działania wiadomości e-mail zwrotne będą dostarczane właśnie na sfałszowany adres nadawcy.

Dlaczego przesyłane do mnie wiadomości e-mail są traktowane jako spam? W jaki sposób to zmienić?

Działaniem jakie możesz podjąć jest wpisanie adresów e-mail nadawców na białą listę.Nadawcy wiadomości e-mail powinni zadbać o to, aby ich adresy e-mail nie były traktowane jako spam, ani też sama treść wiadomości e-mail nie nosiła znamion spamu.

Dlaczego otrzymuję wiadomości, które są kategorycznie spamem? W treści są takie słowa jak viagra, sex?

W takiej sytuacji należy sprawdzić konfigurację zabezpieczeń antyspamowych, czy są one włączone, oraz czy na białej liście nie znajdują się wpisy bezwzględnie przyjmujące wiadomości e-mail od tego nadawcy. Jeżeli powyższa konfiguracja jest poprawna, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Pamiętaj, że na serwerze w home.pl uruchomione są również globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail na nim utworzonym. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o globalnych ustawieniach antyspamowych na serwerze w home.pl.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

1,5 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub