Jak zmienić ustawienia antyspamowe z poziomu Panelu klienta home.pl?
- Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym utrzymywana jest dana skrzynka e-mail.
- Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
-
Na wyświetlonej liście usług należy kliknąć przycisk „Plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera. Dzięki temu na ekranie zostanie wyświetlona lista usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem (np. skrzynki e-mail, dla których możesz zmienić ustawienia antyspamowe).
- Kliknij nazwę skrzynki e-mail (np. „admin”), dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
- Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
-
Aby przejść do edycji zabezpieczeń antyspamowych należy kliknąć przycisk „Konfiguruj pocztę” – „Zabezpieczenia antyspamowe”, który znajduje się w górnej części ekranu.
- Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail.
-
Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
-
Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści – polega na analizie tematu i treści wiadomości e-mail pod względem występowania w nim charakterystycznych dla spamu zwrotów i słów oraz sprawdzeniu domeny nadawcy.
-
Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane. Przeczytaj więcej o funkcji akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania.
-
Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail.
-
Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl.
-
- Po zapisaniu zmian, ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail zostaną zaktualizowane.
Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze
Czy ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?
Ustawienia antyspamowe możesz edytować przez Panel klienta home.pl, ale również z poziomu Poczty home.pl – po zalogowaniu do docelowej skrzynki e-mail i przejściu do konfiguracji konta.
- Przeczytaj o ustawieniach zabezpieczeń antyspamowych w Poczty home.pl.
Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl
Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.