SSL w obsłudze poczty e-mail

Co to jest SSL?

SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW.

Certyfikat SSL (połączenie SSL) zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Za pomocą SSL mogą być szyfrowane połączenia do poczty, serwera ftp, strony WWW itp.

Wykorzystanie SSL w połączeniach sieciowych, zapewnia bezpieczną komunikację pomiędzy aplikacjami użytkownika a serwerem docelowym, z którym następuje połączenie. SSL znajdzie więc zastosowanie podczas przeglądania stron internetowych, wysyłania i odbierania poczty e-mail czy korzystania z komunikatorów internetowych oraz przy wszelkiego rodzaju innych operacjach, kiedy dochodzi do wymiany (przesyłania) danych.

SSL w poczcie e-mail

Bezpieczne połączenie SSL podczas korzystania z poczty e-mail, zabezpiecza użytkownika poczty podczas jej wysyłania i odbierania, eliminując ryzyko przechwycenia i odczytania korespondencji przez, np. aplikacje szpiegujące.

Zabezpieczenie poczty e-mail nie oznacza, że wiadomość zostanie wysłana zakodowana specjalnym szyfrem i jej adresat będzie miał problem z jej odczytem. SSL działa na etapie wysyłania i odbierania poczty, szyfrując ją w newralgicznych momentach, przez potencjalnym przechwyceniem. SSL zabezpiecza więc dane nadawcy wiadomości, podczas aktywnego połączenia pomiędzy Klientem poczty (aplikacją) a serwerem poczty.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić konfigurację programów pocztowych z użyciem certyfikatu SSL.

Czy potrzebuję certyfikatu SSL?

Certyfikat SSL nie jest elementem niezbędnym do działania poczty e-mail, jednak jest coraz bardziej porządny w jej obsłudze, szczególnie przez duże firmy dostarczające rozwiązania poczty e-mail, ale także w kontekście bezpieczeństwa danych użytkowników poczty.

Certyfikaty SSL są zamawiane dla konkretnych domen, w ramach których tworzone są skrzynki pocztowe. O ile jako użytkownik poczty, skorzystasz z połączenia SSL dla zabezpieczenia swoich danych i korespondencji, to zewnętrzne serwery adresatów poczty, na podstawie przyznanego certyfikatu SSL dla Twojej domeny, będą w stanie zidentyfikować Cię jako bezpiecznego i wiarygodnego nadawcę. Przede wszystkim zmniejszając ryzyko potraktowania Twojej poczty (korespondencji wychodzącej) jako potencjalnego spamu, a Ciebie jako spamera (nadawcy wysyłającego niechcianą pocztę, często wysyłaną w wyniku przechwycenia danych konta).

Jak zwiększyć bezpieczeństwo poczty i swoją wiarygodność w sieci?

Rozwiązanie jest bardzo proste i dostępne w ofercie home.pl. Jeśli zdecydowałeś się korzystać z poczty  e-mail we własnej domenie, np. moja-firma.pl, zarejestruj dla swojej domeny certyfikat SSL. Niezależnie od tego jaki rodzaj certyfikatu wybierzesz, od chwili jego wydania i instalacji na serwerze, będziesz mógł korzystać z bezpiecznego połączenia SSL dla swojej poczty e-mail, przede wszystkim we wszelkiego rodzaju klientach poczty (programach do obsługi poczty, np. na komputerze, w telefonie, tablecie).

Kiedy nie potrzebuję SSL dla poczty?

Certyfikat SSL, o czym wspomnieliśmy wyżej, nie jest warunkiem działania poczty. Jeśli dodatkowo nie korzystasz z aplikacji do jej obsługi, a korespondencję e-mail prowadzisz jedynie za pomocą serwisu www.poczta.home.pl, zakup certyfikatu nie będzie konieczny.

Konfiguracja serwisu www.poczta.home.pl jest przygotowana i obsługiwana w taki sposób, aby przesyłane i wprowadzone dane (np. dane konta e-mail) były zawsze odpowiednio zabezpieczone, a nadawca wiadomości (Twoja domena oraz aplikacja poczty) była postrzegana jako wiarygodne źródło wiadomości e-mail.

Jeśli pocztę e-mail obsługujesz przez serwis poczta.home.pl, certyfikat SSL nadal możesz użyć do ochrony swojej strony WWW.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl