Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi w Poczcie home.pl?


W home.pl możesz zarządzać ustawieniami białej oraz czarnej listy nadawców dla Twoich skrzynek e-mail.
Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby za pośrednictwem Poczty home.pl skonfigurować ustawienia antyspamowe oraz zmienić zawartość białej lub czarnej listy nadawców dla wybranej skrzynki e-mail.

Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?

  1. Zaloguj się do wybranej skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
  2. Kliknij opcję “trzech poziomych pasków”, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

  3. Wybierz “Opcje antyspam” po lewej stronie ekranu.

  4. Na wyświetlonym ekranie możesz zmienić ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail.

  5. Dostępne opcje:
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania.
    • Blokuj informacje techniczne i nowości od operatora – umożliwia blokadę wysyłki wiadomości e-mail, które dostarczane są przez home.pl na Twoją skrzynkę e-mail (np. nowości, promocje, powiadomienia techniczne, informacje o aktualizacjach).
    • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail. Reguły umieszczone na białej liście mają wyższy priorytet od reguł czarnej listy.
    • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl. Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykłady konfiguracji zabezpieczeń antyspamowych – biała i czarna lista).

Kliknij przycisk “Edytuj”, aby przejść do modyfikacji białej lub czarnej listy.

edycja-listy.png

W obrębie Białej oraz Czarnej listy możesz skorzystać ze znaków globalnych:

* - zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie,
? - zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.
WAŻNE! Jeśli włączenie ustawień antyspamowych nie jest dla Ciebie wystarczającym zabezpieczeniem, skorzystaj z funkcji Białej oraz Czarnej listy nadawców. Tym sposobem będziesz mógł zdefiniować indywidualne zasady działania zabezpieczeń antyspamowych.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykłady konfiguracji zabezpieczeń antyspamowych – biała i czarna lista).

Globalne ustawienia białej i czarnej listy na serwerze

Jeśli w ustawieniach serwera pocztowego masz aktywną opcję, która służy do wyświetlania globalnych ustawień antyspamowych, to na ekranie edycji ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail będziesz miał dostępny dodatkowy moduł:
Rys. Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu Klienta home.pl.
Czarna i biała lista nadawców obowiązująca w ramach całego serwera będzie wyświetlana w Panelu Klienta home.pl oraz w Poczcie home.pl podczas zmian ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail utworzonej na tym serwerze. Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na serwerze.
Użytkownik, który będzie przeprowadzał zmianę ustawień antyspamowych może mieć dostęp do podglądu globalnych ustawień, który może być przydatny podczas definiowania nowych reguł antyspamowych. Użytkownik skrzynki e-mail może mieć dostępny podgląd globalnych ustawień – niemożliwa będzie ich zmiana przez niego.
Po dodaniu na globalną czarną oraz białą listę odpowiednich reguł (np. adresów e-mail lub adresów IP), będą one aktywne na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na tym serwerze.
Za pomocą Panelu Klienta home.pl możesz ustawić czy globalne ustawienia antyspamowe będą dostępne do podglądu dla użytkowników kont pocztowych. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak aktywować taki podgląd dla użytkowników.
WAŻNE! Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu Klienta home.pl dla serwera. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze.

Czy ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?

Ustawienia antyspamowe możesz edytować przez Poczta.home.pl (sugerowana metoda), ale również z poziomu Panelu Klienta home.pl – po zalogowaniu do docelowej skrzynki e-mail i przejściu do konfiguracji konta.

Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl

Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.

Wiadomość e-mail, która została oznaczona jako spam, przenoszona jest do katalogu “Spam”. Jeśli chcesz zrezygnować z ustawionego oznaczenia jako spam, należy przejść do katalogu “Spam” i usunąć nadane oznaczenie.

oznacz_jako_spam1

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub