W home.pl możesz zarządzać ustawieniami białej oraz czarnej listy nadawców dla Twoich skrzynek e-mail.
SPIS TREŚCI
- Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?
- Globalne ustawienia białej i czarnej listy na serwerze
- Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl
- Czy ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?
Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?
- Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
- Wybierz Opcje antyspam po lewej stronie ekranu.
- Na wyświetlonym ekranie możesz zmienić ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail.
- Dostępne opcje:
-
Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania.
-
Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail. Reguły umieszczone na białej liście mają wyższy priorytet od reguł czarnej listy.
-
Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl. Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.
-
Kliknij przycisk „Edytuj”, aby przejść do modyfikacji białej lub czarnej listy.
W obrębie Białej oraz Czarnej listy możesz skorzystać ze znaków globalnych: * - zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie, ? - zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.
Globalne ustawienia białej i czarnej listy na serwerze
Na białej i czarnej liście niedozwolone są wpisy zaczynające się od „@domena.com”. W przypadku dodania jednego takiego wpisu, nie będzie możliwe dodanie na białą i czarną listę kolejnych wpisów. Dozwolone i prawidłowe wpisy bazują na schemacie „*@domena.com” lub „domena.com”. Dodanie na białą lub czarną listę wpisu zaczynającego się od „@domena.com” to częsty błąd powodujący problemy z prawidłowym skonfigurowaniem reguł antyspamowych.
Czy ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?
Ustawienia antyspamowe możesz edytować przez Poczta.home.pl (sugerowana metoda), ale również z poziomu Panelu klienta home.pl – po zalogowaniu do docelowej skrzynki e-mail i przejściu do konfiguracji konta.
- Przeczytaj o ustawieniach zabezpieczeń antyspamowych Poczty home.pl.
Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl
Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.
Więcej rozwiązań
- Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi w Panelu klienta home.pl?
- Konfiguracja zabezpieczeń antyspamowych – instrukcje
- Zabezpieczenia antyspamowe – najczęstsze pytania
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.