Allegro: Mapowanie statusów zamówień

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Od 1 lipca 2023 r. wsparcie dotychczasowej – wbudowanej integracji z Allegro zostaje zakończone, a docelowo zniknie ona zupełnie.

Korzystając ze sklepu internetowego home.pl masz możliwość konfiguracji obustronnej integracji Allegro, a co za tym idzie także dwustronnego mapowania statusów zamówień. Funkcjonalność ta dostępna jest w sklepach internetowych, w których dokonano już konfiguracji ustawień integracji z kontem Allegro. Opisane rozwiązanie podyktowane jest m.in. wprowadzonym przez serwis Allegro uzupełnieniem obsługi zamówień, tj. opcją anulowania zamówienia do 3 dni od momentu zakupu. Dotyczy to zarówno sprzedawcy, jak i samego kupującego.

SPIS TREŚCI

Konfiguracja mapowania

Konfigurację mapowania statusów zamówień w sklepie internetowym home.pl znajdziesz w zakładce Dodatki i integracje > Allegro > Mapowanie statusów zamówień

  1. We wskazanej sekcji Statusy zamówień Allegro możesz przyporządkować odpowiedni status, który od tej pory będzie automatycznie zmieniał się w sklepie za każdym razem, gdy wykonasz określoną zmianę w serwisie Allegro. Możesz także skorzystać z opcji nie zmieniaj statusu, co będzie jednoznaczne z brakiem przyporządkowanego statusu i zmiany.
    Allegro: Mapowanie statusów zamówień
  2. Odpowiednio w sekcji Sklepowe statusy zamówień masz możliwość przyporządkowania statusu, który może automatycznie zmienić się po stronie Allegro. Nastąpi to w chwili wprowadzenia zmiany statusu po stronie sklepu. Zaznacz opcję nie zmieniaj statusu, jeśli na tym etapie konfiguracji nie chcesz przyporządkowywać żadnego statusu.
    Allegro: Mapowanie statusów zamówień

Sklepy internetowego home.pl domyślnie posiadają włączoną opcję nie zmieniaj statusu, konfigurację należy dostosować samodzielnie do potrzeb obsługi sklepu i integracji Allegro. Konfigurację statusów sklepowych znajdziesz w sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień

Wygląd statusu w zamówieniu

Aktualny status zamówienia po stronie sklepu oraz Allegro możesz w każdej chwili sprawdzić po wejściu w szczegóły zamówienia, klikając imię i nazwisko kupującego lub edycję zamówienia.

Allegro: Mapowanie statusów zamówień
Allegro: Mapowanie statusów zamówień

W sytuacji, w której zamówienie z Allegro w sklepie jest łączone (minimum dwa połączone zamówienia od tego samego klienta z Allegro), to widok statusów zamówień otworzy się w osobnym, nowym oknie po kliknięciu opcji pokaż statusy zamówień.
Allegro: Mapowanie statusów zamówień

UWAGA: Zmiana statusów złożonego zamówienia nie zwraca w tej sytuacji stanów magazynowych produktów wchodzących w skład tego zamówienia

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie