Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Od 1 lipca 2023 r. wsparcie dotychczasowej – wbudowanej integracji z Allegro zostaje zakończone, a docelowo zniknie ona zupełnie.
Korzystając ze sklepu internetowego home.pl masz możliwość konfiguracji obustronnej integracji Allegro, a co za tym idzie także dwustronnego mapowania statusów zamówień. Funkcjonalność ta dostępna jest w sklepach internetowych, w których dokonano już konfiguracji ustawień integracji z kontem Allegro. Opisane rozwiązanie podyktowane jest m.in. wprowadzonym przez serwis Allegro uzupełnieniem obsługi zamówień, tj. opcją anulowania zamówienia do 3 dni od momentu zakupu. Dotyczy to zarówno sprzedawcy, jak i samego kupującego.
SPIS TREŚCI
Konfiguracja mapowania
Konfigurację mapowania statusów zamówień w sklepie internetowym home.pl znajdziesz w zakładce Dodatki i integracje > Allegro > Mapowanie statusów zamówień
- We wskazanej sekcji Statusy zamówień Allegro możesz przyporządkować odpowiedni status, który od tej pory będzie automatycznie zmieniał się w sklepie za każdym razem, gdy wykonasz określoną zmianę w serwisie Allegro. Możesz także skorzystać z opcji nie zmieniaj statusu, co będzie jednoznaczne z brakiem przyporządkowanego statusu i zmiany.
- Odpowiednio w sekcji Sklepowe statusy zamówień masz możliwość przyporządkowania statusu, który może automatycznie zmienić się po stronie Allegro. Nastąpi to w chwili wprowadzenia zmiany statusu po stronie sklepu. Zaznacz opcję nie zmieniaj statusu, jeśli na tym etapie konfiguracji nie chcesz przyporządkowywać żadnego statusu.
Sklepy internetowego home.pl domyślnie posiadają włączoną opcję nie zmieniaj statusu, konfigurację należy dostosować samodzielnie do potrzeb obsługi sklepu i integracji Allegro. Konfigurację statusów sklepowych znajdziesz w sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień
Wygląd statusu w zamówieniu
Aktualny status zamówienia po stronie sklepu oraz Allegro możesz w każdej chwili sprawdzić po wejściu w szczegóły zamówienia, klikając imię i nazwisko kupującego lub edycję zamówienia.
W sytuacji, w której zamówienie z Allegro w sklepie jest łączone (minimum dwa połączone zamówienia od tego samego klienta z Allegro), to widok statusów zamówień otworzy się w osobnym, nowym oknie po kliknięciu opcji pokaż statusy zamówień.
UWAGA: Zmiana statusów złożonego zamówienia nie zwraca w tej sytuacji stanów magazynowych produktów wchodzących w skład tego zamówienia