reCAPTCHA to rozwiązanie, które umożliwia ochronę stron internetowych przed spamem. Umożliwia wprowadzenie na stronie WWW, np. w formularzu kontaktowym, rejestracji, logowania, dynamicznego elementu, zabezpieczenia, które użytkownik strony musi obejść. Zwykle jest to zadanie, które trzeba wykonać, np. rozwiązać proste równanie, przepisać tekst lub wskazać obrazek. To, co z pozoru wydaje się bardzo proste dla człowieka, stwarza ogromne trudności dla robotów, które chcą obejść zabezpieczenie i przykładowo wysłać spam. Narzędzia tego typu oferują kilka różnych form zabezpieczenia, z jednym wspólnym dla nich efektem jest umożliwieniem skorzystania, np. z formularza.
SPIS TREŚCI
Uwaga! Przy modyfikacji plików TPL formularz reCAPTCHA może powodować błędy w funkcjonowaniu sklepu.
Generowanie klucza publicznego i prywatnego reCAPTCHA
- Zaloguj się lub utwórz konto Google.
- Wejdź na stronę https://www.google.com/recaptcha i przejdź do zakładki v3 Admin Console.
- Podaj nazwę etykiety dla nowego klucza, wybierz typ reCAPTCHA V2.
- Podaj wszystkie domeny dodane do sklepu, po zapoznaniu się z regulaminem zaakceptuj go i zarejestruj się.
- Otrzymasz dwa klucze (od lewej): klucz publiczny, klucz prywatny.
Jak włączyć reCAPTCHA w sklepie?
- Zaloguj się do panelu administracyjnego i przejdź do menu: Ustawienia → Zaawansowane → Bezpieczeństwo.
- Dla opcji Zabezpiecz formularze w sklepie za pomocą reCAPTCHA zmień ustawienie na TAK.
- Wklej wygenerowane klucze w odpowiednie pola (Site key → Klucz strony, Secret key → Klucz prywatny).
Jeśli podczas generowania klucza wybrałeś niewidzialną reCAPTCHA zaznacz opcję Niewidzialna na TAK.
- Wybierz, dla jakich formularzy ma zostać dołączona reCAPTCHA i zapisz zmiany.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.