Jak włączyć Microsoft Loop w organizacji?

Wiele firm potrzebuje coraz bardziej nowoczesnych narzędzi do efektywnej pracy zespołowej. Microsoft doskonale o tym wie i dlatego stworzył aplikację Microsoft Loop. Dzięki składnikom tego rozwiązania, pracownicy mogą w twórczy sposób dzielić się pomysłami i pracować nad ważnymi projektami. Jak uruchomić aplikację Loop w firmie? W tym artykule wyjaśniamy to krok po kroku.

SPIS TREŚCI

Dlaczego warto korzystać z Microsoft Loop w firmie

Pomimo tego, że Loop jest odrębną aplikacją, to jej funkcjonalności (składniki) już teraz znajdziesz w innych narzędziach pakietu Office, np. Microsoft Teams, Outlooku, Wordzie (wersja przeglądarkowa) czy aplikacji Whiteboard.

Czytaj więcej o tym, jak korzystać z Microsoft Loop.

Nie zamykając często używanych programów, możesz współdzielić zadania i pomysły z innymi członkami zespołu. Wypatruj w poszczególnych aplikacjach ikonki Loop, a przekonasz się, jakie to proste. Poniżej przykład składników Loop w Outlooku.

Składniki Microsoft Loop w Outlooku.

Jak włączyć Microsoft Loop w organizacji? (wersja Preview)

Aplikacja Microsoft Loop jest już dostępna w publicznej wersji preview (wersja zapoznawcza), jednak domyślnie jest ona wyłączona w ustawieniach organizacji M365. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, aby rozpocząć korzystanie z Loop w swojej firmie.

Czego potrzebujesz, aby włączyć Loop w organizacji?

  • Aktywne konto administratora M365
  • Dostęp do Azure Active Directory
  • 5-10 minut na konfigurację ustawień

Ogólne kroki do wykonania

  1. Utworzenie grupy zabezpieczeń w Azure Active Directory (AAD) i wskazanie wszystkich użytkowników M365, którzy mają mieć dostęp do Microsoft Loop.
  2. Konfiguracje Cloud Policy dla utworzonej grupy w Centrum Administracyjnym Microsoft 365.
  3. Odczekanie minimum godziny w celu rozpropagowania utworzonej polityki.

Instrukcja cz. 1 – Logowanie do AAD i grupa zabezpieczeń

  1. Zaloguj się kontem administratora M365 na portal.azure.com i wybierz Azure Active Directory.
    Jak włączyć Microsoft Loop w wersji zapoznawczej?
  2. Następnie kliknij DodajGrupa. Utwórz nową grupę według następujących wytycznych:
    Typ grupy: Zabezpieczenia
    Nazwa grupy: dowolna
    Opis grupy: dowolny
    Typ członkostwa: Użytkownik dynamiczny
    Jak włączyć Microsoft Loop w organizacji?
  3. Na dole kreatora grupy znajdź i kliknij opcję Dodaj zapytanie dynamiczne. W nowo otwartym oknie (Reguły członkostwa dynamicznego), przy polu tekstowym Składnia reguł, kliknij Edytuj, a następnie wprowadź następującą formułę:
    user.objectId -ne null

    Konfiguracja Loop w organizacji Microsoft 365.

  4. Po wklejeniu kodu, kliknij Zapisz. Powrócisz do poprzedniego widoku kreatora grupy. Następnie w sekcji Właściciele wybierz Nie wybrano żadnego właściciela. Wyszukaj jedno lub więcej kont, które będą zarządzać grupą, a następnie zatwierdź wybór, klikając Wybierz.
    Tworzenie grupy zabezpieczeń do obsługi Microsoft Loop.
  5. Zakończ konfigurację i kliknij Utwórz. Jako potwierdzenie zobaczysz odpowiedni komunikat.

Instrukcja cz.2 – Cloud Policy

  1. Po utworzeniu grupy w Azure Active Directory, przejdź na stronę https://config.office.com/. Pozostając zalogowanym na konto administratora Office, kliknij: CustomizationPolicy Management i rozpocznij tworzenie nowej polityki, klikając Create.
  2. W pierwszej części (Basics) nazwij nową politykę i kontynuuj, klikając Next.
    Ustawianie polityk dla Microsoft Loop w organizacji.
  3. W kolejnej sekcji (Scope) wybierz checkbox z opisem „This policy configuration applies to users in the specified group”, a następnie kliknij Add Group.
    Konfiguracja Loop w firmie.
  4. W polu wyszukiwania zacznij wpisywać nazwę grupy zabezpieczeń, utworzonej w AAD i wybierz ją z listy. Następnie zatwierdź wybór, klikając Save.
    Wybór grupy zabezpieczeń w Centrum Administracyjnym Microsoft 365.
  5. Znajdziesz się w trzeciej części (Policies). W polu wyszukiwania wpisz frazę „loop”, dzięki czemu wyświetlisz dostępne polityki, dotyczące tej aplikacji. Każdą z nich należy aktywować.
    Wyszukiwanie ustawień dla Microsoft Loop.
  6. Kliknij nazwę pierwszej z nich. W nowo otwartym oknie rozwiń listę Configuration setting i wybierz Enabled. Następnie kliknij Apply. UWAGA: Powtórz tę czynność dla dwóch pozostałych polityk z listy.
    Aktywacja polityki dla grupy Loop.
  7. Status każdej polityki powinien być oznaczony, jako Configured. Następnie kliknij NextCreate. Proces zostanie zakończony stosownym komunikatem.
    Zakończenie konfiguracji polityk dla grupy Microsoft Loop.
    UWAGA: Wdrożenie ustawień może zająć do 24 godzin od wykonania ostatniego punktu. Niemniej Loop może zacząć działać szybciej (nawet po ok. 1 godzinie).
  8. Po upływie minimum godziny przejdź na loop.microsoft.com i zaloguj się swoim kontem Microsoft 365. Jeśli po logowaniu zobaczysz powitanie, jak na poniższym screenie, oznacza, że Microsoft Loop już działa i możesz rozpocząć kreatywną współpracę. Powodzenia!

Ekran powitalny Microsoft Loop.

Gdzie kupić Microsoft 365 dla firm

Zainteresowały Cię funkcje Loop w ramach Microsoft 365? Dowiedz się więcej o biznesowych licencjach M365 w ofercie home.pl – oficjalnego partnera Microsoft w Polsce! Dzięki subskrypcji Office w home.pl, zyskujesz:

  • polskie wsparcie techniczne i handlowe,
  • rozliczenie w polskiej walucie (faktura w PLN),
  • dostęp do oferty szkoleń i dodatkowych wdrożeń.

Zapytaj o Microsoft 365 dla firm

Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Microsoft 365 z polskim wsparciem technicznym

W pakiecie posiadasz zawsze aktualną wersję wszystkich aplikacji pakietu, takich jak Word, Excel, Outlook i innych. Przechowuj bezpiecznie pliki w chmurze, dziel się danymi i pracuj zdalnie z każdego miejsca. 

Poznaj Microsoft 365
Microsoft 365 Business Standard Dodaj do koszyka