Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Za pośrednictwem opcji menu PRODUKTY możesz dodawać i modyfikować opublikowane już produkty, ich opisy jak również właściwości. Opcja menu „Produkty” pozwoli Ci też na dodawanie zdjęć do poszczególnych produktów. Dzięki rozbudowanemu filtrowi wyszukiwania, będziesz mógł odszukać produkty, np. po ich nazwie, aktywności w sklepie czy też po cenie.
Na wyświetlonej liście produktów będziesz mógł także sprawdzić, który produkt jest w promocji (na liście produktów będzie on posiadał przekreśloną starą cenę oraz wyróżnioną kolorem czerwonym nową cenę).
W kolumnie akcje dostępnych jest kilka opcji, które mogą się przydać podczas zarządzania sklepem. Przykładowo, opcja „Duplikuj” pozwoli Ci na stworzenie kopii wybranego produktu. Natomiast za pomocą opcji „Podgląd” możesz sprawdzić podgląd produktu w sklepie.
Jeśli chciałbyś wystawić produkt w serwisie aukcyjnym allegro, kliknij opcję symbolizującą serwis Allegro w kolumnie Akcje i skorzystaj z konfiguracji wystawiania aukcji. Pamiętaj, że funkcja wystawiania aukcji na allegro jest dostępna, jeśli posiadasz już skonfigurowaną integrację.
Parametry produktów:
Każdy produkt dodany do sklepu, opisany jest następującymi parametrami:
Dane podstawowe:
- Nazwa – warto zwrócić na to pole szczególną uwagę, ze względu na możliwość odnalezienia konkretnego produktu przez Twoich klientów, jak również na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
- Kod produktu – unikalna wartość, umożliwiająca identyfikację produktu (np. w magazynie).
- Kod EAN-13 – kod kreskowy produktu.
- Producent – wybierz z rozwijanej listy producenta. Listę producentów zdefiniujesz w opcji menu Asortyment -> Producenci.
- Aktywność – określa czy produkt ma być widoczny na stronach sklepu.
- Waga – uzupełnienie wagi jest przydatne, gdy cena przesyłki będzie zależała od wagi produktu.
Ceny:
- Cena – w tym miejscu należy podać cenę brutto produktu w formacie 00,00.
- VAT – wybierz z rozwijanej listy: zw – zwolniony, np – nie podlega, liczby od 0 do 100 oznaczają stawkę VAT wyrażoną w procentach. Niestandardowe stawki zdefiniujesz w menu Konfiguracja -> Asortyment -> Stawki VAT
- Cena w innych sklepach – możesz porównać dany produkt ze swoją konkurencją
- PKWiU – wymagane, gdy stawka podatku VAT jest różna od 23%
Magazyn:
- Magazyn – ilość produktów przeznaczona do sprzedaży
- Alarm magazynowy – określ przy jakiej ilości produktu w magazynie, ma zostać wyświetlona informacja o niskim stanie magazynowym – pojawi się ona na pulpicie startowym w sekcji „Komunikaty sklepu”.
- Jednostka miary – określ wartość, która określa produkt, np. sztuka, kilogram. Jednostki miar możesz dodawać w opcji menu Konfiguracja -> Ustawienia regionalne -> Jednostki miar.
- Opakowanie – określ ciężar opakowania danego produktu, aby wziąć go pod uwagę podczas obliczania kosztów dostawy.
- Stan dostępności – możesz zautomatyzować informowanie klientów o stanie dostępności danego produktu, bądź wybrać odpowiedni stan dostępności dla każdego produktu z osobna. Więcej informacji o stanie dostępności znajdziesz w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Stany dostępności.
- Wysyłka – zdefiniuj jak szybko jesteś w stanie wysłać dany produkt. Informacje na temat wysyłki produktu wyświetlane są na karcie produktu. Możesz zdefiniować dodatkowe terminy wysyłki w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Terminy wysyłki.
Lokalizacja:
- Kategoria główna – określ do której kategorii ma zostać przypisany dany produkt.
- Priorytet – parametr ten określa kolejność wyświetlania się produktu na liście (np. po wyświetleniu zawartości kategorii). Im większa liczba, tym wyżej produkt znajduje się na liście produktów.
- Produkt wyróżniony/priorytet – polecane produkty wyświetlane są na stronie głównej sklepu. Im większy priorytet, tym wyżej produkt będzie wyświetlane na liście wyróżnionych produktów.
Statystyka:
- Data dodania, Ostatnia aktualizacja, Ilość odsłon, Ocena / ilość głosów, Sprzedany – informacje na temat statystyk danego produktu. Dodatkowo znajdziesz w tym miejscu informacje o użytkowniku, który dodawał ten produkt lub o użytkowniku, który ostatnio modyfikował wybrany produkt.
Opis:
- Krótki opis produktu – czyli podstawowe informacje o produkcie, które wyświetlane będą na listach produktów (np. strona główna, zawartość kategorii, produkty powiązane, itp.)
- Opis produktu – czyli informacje o produkcie w dłuższej formie (bardziej szczegółowe), które wyświetlane będą po kliknięciu na dany produkt.
Galeria:
- Pamiętaj, że dodając zdjęcia produktu, pierwsze z nich zostanie ustawione jako zdjęcie główne. W ramach galerii możesz też dodawać wiele zdjęć jednocześnie, a ich kolejność możesz szybko zmienić (przytrzymując przycisk myszy na wybranym zdjęciu i przesuwając go dale w kolejności).
- Kliknij kursorem myszki na polu „Opis”, aby w szybki sposób zmienić opis dla zdjęcia.
Kategorie dodatkowe:
- Jeśli produkt ma występować w więcej niż jednej kategorii (głównej), zaznacz w tym miejscu odpowiednie kategorie i zapisz zmiany.
Atrybuty:
- atrybuty powinny być stosowane, aby określić specyfikację techniczną dla produktów, np. przy artykułach RTV/AGD. Atrybuty możesz przypisać jedynie do kategorii, zaś informacje o atrybutach będą wyświetlane pod opisem danego produktu w zależności od wybranych parametrów w tej zakładce. Definiowanie oraz powiązywanie atrybutów z kategoriami odbywa się w opcji menu Asortyment -> Atrybuty produktów. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu atrybutów.
Promocje:
- W promocji – umożliwia włączenie bądź wyłączenie promocji na dany produkt (listę wszystkich produktów w promocji sprawdzisz w opcji menu Marketing -> Produkty w promocji).
- Cena promocyjna, Data rozpoczęcia, Data zakończenia – informacje na temat promocji dla danego produktu – możesz je ustalać ze znacznym wyprzedzeniem.
- Produkt dnia – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlanie tego produktu w module Produkt dnia, który znajduje się na stronach Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj o włączeniu tego modułu w opcji menu Konfiguracja -> Wygląd -> Aktywny styl graficzny -> Moduły.
Produkty powiązane:
- Jeżeli sprzedajesz produkty, które są ze sobą powiązane (np. baterie do urządzenia, słuchawki do sprzętu audio-video), to w tym miejscu będziesz mógł je powiązać ze sobą w sklepie. Lista powiązanych produktów wyświetlana jest na karcie produktu i ma za zadanie zasugerować klientowi dodatkowy zakup. Możesz też skorzystać z opcji powiązania wzajemnego.
- Korzystaj z wyszukiwarki, aby ułatwić sobie powiązania odpowiednich produktów.
Warianty:
- Warianty umożliwiają sprzedaż produktów w różnych odmianach, np. w różnych kolorach czy rozmiarach. Informacje o dostępnych wariantach danego produktu będą wyświetlane nad jego opisem.
- Po wybraniu grupy wariantów (możesz je określić w menu Asortyment -> Warianty produktów), zaznacz opcje, które chcesz oferować swoim klientom. Pamiętaj, że dla każdego wariantu możesz określić odrębne parametry, takie jak cena, stan magazynowy, stan dostępności czy też zdjęcie
Pliki:
- W tym miejscu masz możliwość dodawania plików (np. ulotki, instrukcje obsługi, sterowniki). Odnośniki do dodanych plików pojawią się na karcie produktu.
Produkt cyfrowy:
- Oprogramowanie sklepu Shoper umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych (np. e-booków lub audiobooków). Jeżeli wybrany przez Ciebie produkt jest produktem cyfrowym, dodaj pliki które po zakupie zostaną udostępnione Klientowi. Konfiguracje ustawień produktów cyfrowych znajdziesz w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Produkty.
Opinie:
- W tej zakładce możesz zatwierdzić, usunąć lub edytować opinię dodaną przez klienta. Pamiętaj, że możesz zatwierdzać lub odrzucać dodane przez klientów opinie przed ich opublikowaniem. Ustawienia dotyczące opinii możesz skonfigurować w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Opinie.
Pozycjonowanie:
- Możesz w tym miejscu określić parametry ułatwiające wyszukiwarkom internetowym odnalezienie oraz odpowiednie zaindeksowanie Twojej kategorii produktów. Dzięki temu dana kategoria produktów zyskuje większą szansę, aby pojawić się na szczycie listy wyników wyszukiwania pod wybranymi słowami kluczowymi. Informacje pomocne przy pozycjonowaniu sklepu znajdziesz również pod tym adresem.
Aukcje:
- Zakładka ta wspiera szybkie wystawianie produktu na aukcji Allegro. Integracji sklepu internetowego z serwisem Allegro dokonasz za pomocą opcji menu Konfiguracja -> Integracje -> Systemy aukcyjne. Kliknij tutaj, aby przeczytać jak przeprowadzić taką integrację. Każdy użytkownik sklepu Shoper ma do dyspozycji domyślny szablon aukcji, który pozwala niemal natychmiast, posiadając konto w Allegro, wystawić swój pierwszy produkt na sprzedaż.
Nie trać czasu na zastanawianie się nad promocją danego produktu. Zajrzyj do zakładki „Dane podstawowe”, sprawdź Ilość odsłon oraz liczbę sprzedanych produktów i sprawdź jaką popularnością cieszy się dany produkt na tle innych. Porównaj go z innymi z danej kategorii czy całego sklepu i… uruchom nową promocję!
Twoi klienci kupują tylko jeden produkt, zamiast kilku jednocześnie? Może po prostu nie wiedzą, że coś jeszcze im się przyda! Poinformuj ich o tym wiążąc ze sobą kilka produktów. Karta pamięci do aparatu cyfrowego, czy apaszka w kolorze spódnicy to najprostszy sposób na zwiększenie wartości jednorazowych zakupów.
Sprzedajesz odzież i nie masz czasu na wprowadzenie kilku tysięcy produktów? Zapomnij o żmudnym kopiowaniu tych samych treści. Stwórz jedną koszulkę i przypisz do niej zestaw wariantów, a w nich różne kolory, rozmiary czy nadruki – każdy z indywidualną ceną, własnym stanem magazynowym i innym zdjęciem. Pamiętaj, że to nadal jeden produkt, natomiast w magazynie zostanie wyświetlony we wszystkich dostępnych wariantach.
Więcej rozwiązań
- Do czego służy opcja menu „Magazyn”?
- Do czego służy opcja menu „Kategorie”?
- Do czego służy opcja menu „Producenci”?
- Do czego służy opcja „Atrybuty produktów”?
- Do czego służy opcja „Warianty produktów”?
- Do czego służy opcja „Opinie i recenzje”?