- Jak dobra jest teraz Twoja strona internetowa?
- Nazwa, adres, opis działalności, historia firmy
- Cel działania witryny internetowej
- Kto jest odbiorcą Twojej witryny WWW?
- Struktura witryny internetowej
- Wygląd witryny WWW
Decydując się na korzystanie z usług i oferty home.pl, możesz m.in. złożyć zamówienie zaprojektowania strony WWW w CMS WordPress. Dostarcz nam podstawowe informacje o Twoim wyobrażeniu strony WWW, a my przygotujemy ją dla Ciebie. Uwzględnimy przy tym zarówno Twoje sugestie, a także obowiązujące trendy, którym nowoczesne projekty stron WWW powinny sprostać.
W poniższym artykule wskażemy Ci jakie informacje będą niezbędne na początku współpracy z home.pl, a o które dostarczenie niezwłocznie Cię poprosimy po akceptacji i opłaceniu wstępnego projektu strony WWW.
Jak dobra jest teraz Twoja strona internetowa?
Jeśli posiadasz już stronę WWW, to powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie jak dobry i profesjonalny jest jej wygląd, w jaki sposób postrzegana jest ona w sieci Internet.
Powinieneś już w sumie wiedzieć, że błędnie skonstruowana strona WWW może przynieść Twojej firmie znacznie więcej szkody niż pożytku. Jak to możliwe? Masz mniej niż 8 sekund (licząc z czasem ładowania witryny WWW) na to, aby zatrzymać na niej użytkownika. Jeśli nie zainteresujesz go swoją witryną i pierwszym wrażeniem, nie znajdzie on tego, po co tu wszedł, to najprawdopodobniej użytkownik po prostu opuści Twoją stronę internetową.
Pozwól, że przejdziemy krok po kroku przez proces projektowania stron WWW w home.pl:
- Planujemy – przeprowadzamy wywiad z klientem, aby ustalić priorytety dla Twojej strony WWW.
- Projektujemy – na podstawie wywiadu, tworzymy projekt graficzny przyszłej strony WWW.
- Piszemy treści – tworzymy profesjonalne treści na stronę WWW, które pomogą w pozycjonowaniu.
- Programujemy – nasi informatycy łączą grafikę i treści w jedną całość, czyli Twoją stronę WWW.
- Wdrażamy – publikujemy gotową stronę WWW w sieci Internet.
Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z oferty home.pl, to po akceptacji wstępnego projektu i jego opłaceniu, będziemy potrzebowali od Ciebie więcej informacji m.in.: o Twoim wyobrażeniu jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa. Opracowanie projektu witryny zajmie nam chwilę, ale zanim pojawi się ona w Internecie, wspólnie popracujemy nad jej zawartością, rozmieszczeniem treści i wprowadzimy wszystkie niezbędne zmiany.
Na pewno masz w głowie dużo pomysłów i widziałeś jak wyglądają strony WWW Twojej konkurencji. To że wyglądają dobrze, nie zawsze oznacza, że Google postrzega je tak samo. A to przede wszystkim Google decyduje dziś kto będzie najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Nazwa, adres, opis działalności, historia firmy
Te kilka podstawowych informacji (nazwa, adres, opis działalności czy historia firmy) to typowy must-have, który powinien pojawić się na każdej stronie WWW.
Każda firma ma swoją historię, ale nie to na początku jest najważniejsze. Najważniejsze jest, aby w projekcie strony WWW umożliwić odwiedzającym identyfikacje Twojej firmy, czyli m.in. umożliwić znalezienie firmy czy kontaktu z nią.
Jeśli użytkownik trafia na Twoją stronę WWW pierwszy raz, to powinien też dobrze wiedzieć co Twoja firma oferuje. To element pierwszego wrażenia, o które będziemy musieli zadbać – czyli o dostęp do podstawowych informacji.
Cel działania witryny internetowej
Każda strona WWW może mieć inny cel swojego istnienia w Internecie. Jedni chcą uczyć, a inni sprzedawać. Jedne strony informują o działalności firmy, natomiast inne mogą poprawiać jej wizerunek.
Pamiętaj, że serwisy społecznościowe, systemy obsługi klienta czy bazy wiedzy też są witrynami WWW, które działają w sieci Internet, do których użytkownicy oczekują dostępu. Wskazane strony internetowe mogą znacznie różnić się między sobą wyglądem, układem, budową menu, nagłówka, stopki oraz narzędzi dodatkowych.
Kto jest odbiorcą Twojej witryny WWW?
Możemy rozpatrywać użytkowników witryny przez pryzmat wielu kryteriów: wieku, statusu, pozycji w firmie, stanowiska, zainteresowań, partii społecznych, wieku. Z pewnością istnieje grupa, do której najbardziej zależy Ci, aby Twoja witryna WWW dotarła. Powinieneś wiedzieć, że będąc w Internecie możesz kierować treści do określonej grupy, ale mogą one też być cenną informacją dla zupełnie innych użytkowników.
Ważne jest, aby określając odbiorców czy też klientów, dopasować treść, której zadaniem będzie przyciągnąć uwagę odpowiedniej grupy. Jeśli planujesz świadczyć usługi finansowe, możesz łatwo zwrócić uwagę właścicieli firm, którzy będą potrzebowali księgowości online, ale i uwagę studentów, którzy szukają materiałów do nauki. Ta informacja może być cenna także planując przyszły rozwój, np. uruchomienie bloga firmowego na Twojej stronie WWW.
W sprawdzaniu kto jest odbiorcą Twojej firmy może pomóc bezpłatne narzędzie Google Analytics, które służy do mierzenia statystyk stron internetowych.
- Dowiedz się więcej: Instrukcje jak korzystać z Google Analytics
Struktura witryny internetowej
Dobry projekt strony internetowej to nie tylko jej wygląd, ale także szeroko pojęta optymalizacja. Odpowiednio dobrana nawigacja, łatwa obsługa i dostęp do informacji są kluczami do sukcesu.
Dobry projekt strony WWW powinien od początku wzbudzać zaufanie i ułatwiać nawigację odwiedzającym ją użytkownikom. Takie działania optymalizacyjne pozwolą na utrzymanie zainteresowania klienta, który dysponując odpowiednią nawigacją, pozwoli sobie wejść głębiej w strukturę Twojej strony internetowej bez obawy, że straci kontrolę nad tym po co naprawdę tu trafił.
Wiele stron opiera się o sprawdzone struktury, czyli proste, ale skuteczne w działaniu, które umożliwiają pozyskanie i utrzymanie potencjalnych klientów. Jednym słowem są to strony WWW, które same wzywają użytkowników do działania.
Wygląd witryny WWW
Na wygląd projektowanej strony WWW ma wpływ wiele jej elementów, począwszy od kolorystyki, przez elementy graficzne (często niezbędne do zobrazowania oferty czy profilu działalności), czy nawet po układ przycisków i dostępność najważniejszych informacji.
Wszystkie te cechy będą przekładały się na czas ładowania strony WWW oraz utrzymanie na niej uwagi użytkownika. Witryna internetowa powinna wyróżniać się na tle konkurencji, a projekt strony internetowej wysokiej jakości sprawi, że tak się stanie.
Pokaż się w Internecie z najlepszej strony
Wykonamy i opublikujemy dla Ciebie gotową stronę internetową.