Co to jest landing page i do czego służy?

Stworzenie dobrej landing page to sztuka – aby była ona skuteczna, powinieneś stosować się do sprawdzonych zasad tworzenia tego typu stron i dobrze znać swojego odbiorcę. Sprawdź, jakie cechy powinna mieć idealna landing page i jak ją stworzyć.

Co to jest landing page?

Landing page to strona, której celem jest przyciągnięcie uwagi internauty do wybranych treści i zachęcenie do konkretnego działania. Strona jest wyświetlana po kliknięciu w reklamę, np. link reklamowy lub baner. Celem tworzenia landingów jest konwersja: strony tego typu mogą zachęcać do rozpoczęcia procesu zakupowego, ściągnięcia e-booka czy zapisu na webinar.

Landingi to doskonały sposób na gromadzenie leadów: użytkownik chętniej udostępni swoje dane, jeśli w zamian zaoferujesz mu wartościowy materiał. Wiele firm traktuje tego typu strony jako wizytówkę i korzysta z nich do innych celów, niż jedynie sprzedaż swoich usług.

Czy landing page różni się od strony głównej?

Landing page jest formą prostej strony internetowej, więc podczas jej tworzenia możesz bazować na zasadach projektowania stron www. Należy jednak pamiętać, że cel tworzenia landing page jest inny, niż witryny firmowej. Informacje, które mogą być zamieszczane na zwykłej witrynie nie będą się sprawdzać na landing page, a nawet mogą zniechęcić odbiorcę i oddalić Cię od celu sprzedażowego. Landing page nie posiada rozbudowanego menu jak zwykła strona internetowa i nie obfituje w treść, w zamian oferując czytelnikowi zwięzłą informację. Tworząc tego typu stronę należy pamiętać, że powinna ona służyć jednemu, konkretnemu celowi marketingowemu.

Jaka jest skuteczna landing page?

Zanim zabierzesz się do zadania, jakim jest projektowanie landing page zastanów się, czemu ma służyć strona i kim jest jej odbiorca. Wizja kampanii reklamowej, której wizytówką ma być nowa strona i jasno określony cel ułatwi Ci zadanie.

  1. Prosta i przejrzysta.
    Celem każdej landing page jest konwersja. Przy jej projektowaniu zadbaj przejrzystość i prosty design. Wyeksponuj najważniejsze dla czytelnika informacje w taki sposób, żeby wzrok sam za nimi podążał. Nie rozpraszaj uwagi odbiorcy niepotrzebnymi ozdobnikami i rozpraszającymi elementami. Bądź konsekwentny: stwórz stronę, która jest spójna z wizerunkiem firmy i jest jej wizytówką.
  2. Z jasnym, konkretnym komunikatem.
    Wykorzystaj potencjał nagłówka i pokaż swojemu odbiorcy korzyści, jakie uzyska korzystając z oferty Twojej firmy. Doceń siłę prostego przekazu i języka korzyści. Skracaj umieszczane na landingu treści – użytkownik najczęściej pobieżnie zapoznaje się z jego zawartością. Spójne komunikaty w reklamach i na landing page zachęcą internautę do skorzystania z Twojej oferty.
  3. Z przemyślanym Call To Action. 
    Poświęć czas na wymyślenie dobrego przycisku Call To Action (Wezwanie do działania). CTA to najważniejsza część landing page, dzięki której masz szansę osiągnąć swoje cele. Twoim zadaniem jest takie pokierowanie czytelnikiem, aby po zapoznaniu się ze stroną chciał kliknąć w CTA. Nie umieszczaj na jednej landing page kilku CTA – skup się na jednym celu. Zastanów się, czy chcesz aby klient zakupił Twój produkt, pozostawił dane kontaktowe, zarejestrował się w serwisie lub sciągnął e-book i trzymaj się tego założenia. Umieść przycisk w widocznym miejscu na stronie.
Potrzebujesz skutecznej landing page? Nasi eksperci mogą stworzyć idealną stronę, dzięki której szybko osiągniesz swoje cele. Wypełnij formularz i dowiedz się więcej: profesjonalna landing page

Dowiedz się więcej:

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Pokaż się w Internecie z najlepszej strony

Wykonamy i opublikujemy dla Ciebie gotową stronę internetową.

Projektowanie stron WWW
Strona Internetowa Wordpress OnePage Dodaj do koszyka