Do czego służy opcja menu: Produkty?


Sklep internetowy - Asortyment - Wybierz opcje ProduktyZa pośrednictwem opcji menu ASORTYMENT –> PRODUKTY możesz dodawać i modyfikować opublikowane już produkty, ich opisy jak również właściwości. Opcja menu “Produkty” pozwoli Ci też na dodawanie zdjęć do poszczególnych produktów. Dzięki rozbudowanemu filtrowi wyszukiwania, będziesz mógł odszukać produkty, np. po ich nazwie, aktywności w sklepie czy też po cenie.Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Wyświetlona lista produktów

Profesjonalne Usługi IT to wsparcie specjalistów, którzy szybko pomogą Ci przywrócić utracone dane, wykonają analizę skrzynki pocztowej oraz operacje na plikach

Na wyświetlonej liście produktów będziesz mógł także sprawdzić, który produkt jest w promocji (na liście produktów będzie on posiadał przekreśloną starą cenę oraz wyróżnioną kolorem czerwonym nową cenę).

Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

W kolumnie akcje dostępnych jest kilka opcji, które mogą się przydać podczas zarządzania sklepem. Przykładowo, opcja “Duplikuj” pozwoli Ci na stworzenie kopii wybranego produktu. Natomiast za pomocą opcji “Podgląd” możesz sprawdzić podgląd produktu w sklepie.

Jeśli chciałbyś wystawić produkt w serwisie aukcyjnym allegro, kliknij opcję symbolizującą serwis Allegro w kolumnie Akcje i skorzystaj z konfiguracji wystawiania aukcji. Pamiętaj, że funkcja wystawiania aukcji na allegro jest dostępna, jeśli posiadasz już skonfigurowaną integrację.

Parametry produktów:

Każdy produkt dodany do sklepu, opisany jest następującymi parametrami:

Dane podstawowe:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Każdy produkt dodany do sklepu, opisany jest następującymi parametrami

  • Nazwa – warto zwrócić na to pole szczególną uwagę, ze względu na możliwość odnalezienia konkretnego produktu przez Twoich klientów, jak również na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
  • Kod produktu – unikalna wartość, umożliwiająca identyfikację produktu (np. w magazynie).
  • Kod EAN-13 – kod kreskowy produktu.
  • Producent – wybierz z rozwijanej listy producenta. Listę producentów zdefiniujesz w opcji menu Asortyment -> Producenci.
  • Aktywność – określa czy produkt ma być widoczny na stronach sklepu.
  • Waga – uzupełnienie wagi jest przydatne, gdy cena przesyłki będzie zależała od wagi produktu.
Ceny:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Ceny - Uzupełnij dane

  • Cena – w tym miejscu należy podać cenę brutto produktu w formacie 00,00.
  • VAT – wybierz z rozwijanej listy: zw – zwolniony, np – nie podlega, liczby od 0 do 100 oznaczają stawkę VAT wyrażoną w procentach. Niestandardowe stawki zdefiniujesz w menu Konfiguracja -> Asortyment -> Stawki VAT
  • Cena w innych sklepach – możesz porównać dany produkt ze swoją konkurencją
  • PKWiU – wymagane, gdy stawka podatku VAT jest różna od 23%
Magazyn:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Magazyn - Uzupełnij dane

  • Magazyn – ilość produktów przeznaczona do sprzedaży
  • Alarm magazynowy – określ przy jakiej ilości produktu w magazynie, ma zostać wyświetlona informacja o niskim stanie magazynowym – pojawi się ona na pulpicie startowym w sekcji “Komunikaty sklepu”.
  • Jednostka miary – określ wartość, która określa produkt, np. sztuka, kilogram. Jednostki miar możesz dodawać w opcji menu Konfiguracja -> Ustawienia regionalne -> Jednostki miar.
  • Opakowanie – określ ciężar opakowania danego produktu, aby wziąć go pod uwagę podczas obliczania kosztów dostawy.
  • Stan dostępności – możesz zautomatyzować informowanie klientów o stanie dostępności danego produktu, bądź wybrać odpowiedni stan dostępności dla każdego produktu z osobna. Więcej informacji o stanie dostępności znajdziesz w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Stany dostępności.
  • Wysyłka – zdefiniuj jak szybko jesteś w stanie wysłać dany produkt. Informacje na temat wysyłki produktu wyświetlane są na karcie produktu. Możesz zdefiniować dodatkowe terminy wysyłki w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Terminy wysyłki.
Lokalizacja:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty -Lokalizacja - Uzupełnij dane

  • Kategoria główna – określ do której kategorii ma zostać przypisany dany produkt.
  • Priorytet – parametr ten określa kolejność wyświetlania się produktu na liście (np. po wyświetleniu zawartości kategorii). Im większa liczba, tym wyżej produkt znajduje się na liście produktów.
  • Produkt wyróżniony/priorytet – polecane produkty wyświetlane są na stronie głównej sklepu. Im większy priorytet, tym wyżej produkt będzie wyświetlane na liście wyróżnionych produktów.
Statystyka:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Statystyka - Uzupełnij dane

  • Data dodania, Ostatnia aktualizacja, Ilość odsłon, Ocena / ilość głosów, Sprzedany – informacje na temat statystyk danego produktu. Dodatkowo znajdziesz w tym miejscu informacje o użytkowniku, który dodawał ten produkt lub o użytkowniku, który ostatnio modyfikował wybrany produkt.
Opis:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Krótki Opis produktu i Opis produktu - Uzupełnij dane

  • Krótki opis produktu – czyli podstawowe informacje o produkcie, które wyświetlane będą na listach produktów (np. strona główna, zawartość kategorii, produkty powiązane, itp.)
  • Opis produktu – czyli informacje o produkcie w dłuższej formie (bardziej szczegółowe), które wyświetlane będą po kliknięciu na dany produkt.
Galeria:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Galeria - Dodaj zdjęcia

  • Pamiętaj, że dodając zdjęcia produktu, pierwsze z nich zostanie ustawione jako zdjęcie główne. W ramach galerii możesz też dodawać wiele zdjęć jednocześnie, a ich kolejność możesz szybko zmienić (przytrzymując przycisk myszy na wybranym zdjęciu i przesuwając go dale w kolejności).
  • Kliknij kursorem myszki na polu “Opis”, aby w szybki sposób zmienić opis dla zdjęcia.
Kategorie dodatkowe:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Kategorie dodatkowe - Zaznacz kategorie

  • Jeśli produkt ma występować w więcej niż jednej kategorii (głównej), zaznacz w tym miejscu odpowiednie kategorie i zapisz zmiany.
Atrybuty:
  • atrybuty powinny być stosowane, aby określić specyfikację techniczną dla produktów, np. przy artykułach RTV/AGD. Atrybuty możesz przypisać jedynie do kategorii, zaś informacje o atrybutach będą wyświetlane pod opisem danego produktu w zależności od wybranych parametrów w tej zakładce. Definiowanie oraz powiązywanie atrybutów z kategoriami odbywa się w opcji menu Asortyment -> Atrybuty produktów. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu atrybutów.
Promocje:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Promocje - Uzupełnij dane

  • W promocji – umożliwia włączenie bądź wyłączenie promocji na dany produkt (listę wszystkich produktów w promocji sprawdzisz w opcji menu Marketing -> Produkty w promocji).
  • Cena promocyjna, Data rozpoczęcia, Data zakończenia – informacje na temat promocji dla danego produktu – możesz je ustalać ze znacznym wyprzedzeniem.
  • Produkt dnia – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlanie tego produktu w module Produkt dnia, który znajduje się na stronach Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj o włączeniu tego modułu w opcji menu Konfiguracja -> Wygląd -> Aktywny styl graficzny -> Moduły.
Produkty powiązane:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Zarządzaj produktami powiązanymi - Wybierz Akcje

  • Jeżeli sprzedajesz produkty, które są ze sobą powiązane (np. baterie do urządzenia, słuchawki do sprzętu audio-video), to w tym miejscu będziesz mógł je powiązać ze sobą w sklepie. Lista powiązanych produktów wyświetlana jest na karcie produktu i ma za zadanie zasugerować klientowi dodatkowy zakup. Możesz też skorzystać z opcji powiązania wzajemnego.
  • Korzystaj z wyszukiwarki, aby ułatwić sobie powiązania odpowiednich produktów.
Warianty:
  • Warianty umożliwiają sprzedaż produktów w różnych odmianach, np. w różnych kolorach czy rozmiarach. Informacje o dostępnych wariantach danego produktu będą wyświetlane nad jego opisem.
  • Po wybraniu grupy wariantów (możesz je określić w menu Asortyment -> Warianty produktów), zaznacz opcje, które chcesz oferować swoim klientom. Pamiętaj, że dla każdego wariantu możesz określić odrębne parametry, takie jak cena, stan magazynowy, stan dostępności czy też zdjęcie
Pliki:
  • W tym miejscu masz możliwość dodawania plików (np. ulotki, instrukcje obsługi, sterowniki). Odnośniki do dodanych plików pojawią się na karcie produktu.
Produkt cyfrowy:
  • Oprogramowanie sklepu eSklep umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych (np. e-booków lub audiobooków). Jeżeli wybrany przez Ciebie produkt jest produktem cyfrowym, dodaj pliki które po zakupie zostaną udostępnione Klientowi. Konfiguracje ustawień produktów cyfrowych znajdziesz w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Produkty.
Opinie:
  • W tej zakładce możesz zatwierdzić, usunąć lub edytować opinię dodaną przez klienta. Pamiętaj, że możesz zatwierdzać lub odrzucać dodane przez klientów opinie przed ich opublikowaniem. Ustawienia dotyczące opinii możesz skonfigurować w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Opinie.
Pozycjonowanie:

Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Pozycjonowanie - Uzupełnij dane

  • Możesz w tym miejscu określić parametry ułatwiające wyszukiwarkom internetowym odnalezienie oraz odpowiednie zaindeksowanie Twojej kategorii produktów. Dzięki temu dana kategoria produktów zyskuje większą szansę, aby pojawić się na szczycie listy wyników wyszukiwania pod wybranymi słowami kluczowymi. Informacje pomocne przy pozycjonowaniu sklepu znajdziesz również pod tym adresem.
Aukcje:
  • Zakładka ta wspiera szybkie wystawianie produktu na aukcji Allegro. Integracji sklepu internetowego z serwisem Allego dokonasz za pomocą opcji menu Konfiguracja -> Integracje -> Systemy aukcyjne. Kliknij tutaj, aby przeczytać jak przeprowadzić taką integrację. Każdy użytkownik sklepu eSklep ma do dyspozycji domyślny szablon aukcji, który pozwala niemal natychmiast, posiadając konto w Allegro, wystawić swój pierwszy produkt na sprzedaż.

Czy robić promocję na dany produkt? Statystyki odpowiedzią!
Nie trać czasu na zastanawianie się nad promocją danego produktu. Zajrzyj do zakładki “Dane podstawowe”, sprawdź Ilość odsłon oraz liczbę sprzedanych produktów i sprawdź jaką popularnością cieszy się dany produkt na tle innych. Porównaj go z innymi z danej kategorii czy całego sklepu i… uruchom nową promocję!
Produkty powiązane – łatwy sposób na wzrost wartości koszyka klientów!
Twoi klienci kupują tylko jeden produkt, zamiast kilku jednocześnie? Może po prostu nie wiedzą, że coś jeszcze im się przyda! Poinformuj ich o tym wiążąc ze sobą kilka produktów. Karta pamięci do aparatu cyfrowego, czy apaszka w kolorze spódnicy to najprostszy sposób na zwiększenie wartości jednorazowych zakupów.
Różne ceny i ilość sztuk na magazynie? Żaden problem – warianty temu zaradzą!
Sprzedajesz odzież i nie masz czasu na wprowadzenie kilku tysięcy produktów? Zapomnij o żmudnym kopiowaniu tych samych treści. Stwórz jedną koszulkę i przypisz do niej zestaw wariantów, a w nich różne kolory, rozmiary czy nadruki – każdy z indywidualną ceną, własnym stanem magazynowym i innym zdjęciem. Pamiętaj, że to nadal jeden produkt, natomiast w magazynie zostanie wyświetlony we wszystkich dostępnych wariantach.

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub