Jak uruchomić kilka wariantów tej samej formy dostawy?

728x90

Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

eSklep oferuje swoim użytkownikom gotowe, zintegrowane formy dostawy, np. system Apaczka.pl, Poczta-Polska (E-nadawca) czy przesyłki InPost.

Na liście dostępnych form dostawy, znajdziemy też te tradycyjne, jak standardowa paczka pocztowa, list czy odbiór osobisty.

Zintegrowane systemy (zwane w naszej bazie wiedzy jako integracje) zapewniają szybki przepływ informacji, pomiędzy Twoim sklepem, a systemem operatora. W ten sposób po złożeniu zamówienia, jego opłaceniu, jednym kliknięciem możesz zaakceptować zakup i przesłać dane do zewnętrznego systemu, który zadba o przygotowanie listu przewozowego, rozliczenie z operatorem przesyłek i nadanie paczki.

W zależności od konfiguracji sklepu oraz potrzeb, Twoich i Twoich klientów, każdą dostępną formę dostawy można wielokrotnie powielić. Powielanie form dostawy ma największe zastosowanie w przypadku integracji (gotowych systemów wymiany danych – Apaczka, Poczta-Polska, InPost), kiedy to każde zamówienie jest weryfikowane w sklepie i na jego podstawie, operator przesyłek, otrzymuje gotowe powiadomienie o wysyłce, udostępniając Tobie i Twoim klientom dodatkowe narzędzia (śledzenie przesyłek, rozliczenie wg. własnych ustaleń, itp.).

Rozwiązanie takie sprawdza się m.in. w sytuacjach w których:

  • w sklepie skonfigurowane są gabaryty, przypisane formy dostawy do wybranych produktów,
  • ustalasz różne warunki dostawy, dla wybranych produktów, łącznej ich masy, wartości czy strefy dostawy,
  • obsługujesz, np. klientów indywidualnych i hurtownie,
  • zmieniasz formę dostawy, zależną np. od metody płatności, waluty, kraju, itp.

Powielenie wybranej formy dostawy, pozwala na wykorzystanie integracji (gotowego rozwiązania komunikacji sklepu z zewnętrznym systemem) do różnych schematów dostawy Twoich produktów.

Każda forma dostawy może zostać dopasowana do Twoich potrzeb. Możesz uzależnić jej działanie od wartości, wagi lub ilości produktów w zamówieniu.

Kiedy warto powielać formy dostawy?

Przykład: Chciałbym wprowadzić dostawę za pomocą Paczkomatów InPost. Cena przesyłki zależna jest od wagi zakupionych produktów.
Rozwiązanie: W tym przypadku w konfiguracji formy dostawy, wystarczy wprowadzić cenę przesyłki zależną od wagi zamówienia.
Przykład: Chciałbym wprowadzić dostawę za pomocą Poczty Polskiej, której cena będzie zmieniała się w zależności od kraju doręczenia.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie dodanie kilku form dostawy Poczta-Polska, za każdym razem zmieniając cenę dostawy oraz strefę dostawy.
Przykład: Chciałbym, aby dla wybranych produktów, przypisać tylko jedną formę dostawy (paczkomat) w cenie X, ale jednocześnie ta sama forma dostawy miała by być aktywna dla innych produktów, ale w cenie Y.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie powielenie tej samej formy dostawy, uzależniając jedną jej konfigurację od gabarytów (przypisana forma dostawy do konkretnego produktu/grupy produktów), a drugą, pozostawiając aktywną dla pozostałych produktów. Cena zostanie ustalona dla każdej konfiguracji osobno.

Aby skonfigurować formy dostawy:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > DOSTAWY.
  3. Kliknij w wybraną formę dostawy aby przejść do jej edycji, wprowadź niezbędne zmiany i zapisz ustawienia.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji form dostawy.

Aby powielić formy dostawy:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > DOSTAWY.
  3. Kliknij przycisk Dodaj dostawę.
  4. z pola TYP wybierz wybraną, zintegrowaną formę dostawy.
Typ dostawy: podstawowa, pozwala na wprowadzenie nowej, dowolnej formy dostawy, która nie będzie oparta o integrację z zewnętrznym systemem.
  • Wprowadź podstawowe ustawienia dostawy (w dowolnym momencie możesz powrócić do panelu i uzupełnić lub zmienić konfigurację).
  • Zapisz formę dostawy.
  • Przejdź do ustawień dostawy, np. Ustawienia Apaczka.pl i wprowadź konfigurację swojego konta w systemie Apaczka.pl
  • Zapisz i wróć do listy.
  • W nowym widoku listy form dostawy, zobaczysz formy podstawowe jak i nowo utworzone. Kliknij w ich nazwy aby przejść do edycji ustawień. Skonfiguruj każdą formę dostawy, wg. potrzeb Twoich i Twoich klientów.eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Dostawy - Przykładowy widok listy form dostawy
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o integracjach dostępnych w usłudze eSklep.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub