Jak uruchomić kilka wariantów tej samej formy dostawy?


Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

eSklep oferuje swoim użytkownikom gotowe, zintegrowane formy dostawy, np. system Apaczka.pl, Poczta-Polska (E-nadawca) czy przesyłki InPost.

Na liście dostępnych form dostawy, znajdziemy też te tradycyjne, jak standardowa paczka pocztowa, list czy odbiór osobisty.

Zintegrowane systemy (zwane w naszej bazie wiedzy jako integracje) zapewniają szybki przepływ informacji, pomiędzy Twoim sklepem, a systemem operatora. W ten sposób po złożeniu zamówienia, jego opłaceniu, jednym kliknięciem możesz zaakceptować zakup i przesłać dane do zewnętrznego systemu, który zadba o przygotowanie listu przewozowego, rozliczenie z operatorem przesyłek i nadanie paczki.

W zależności od konfiguracji sklepu oraz potrzeb, Twoich i Twoich klientów, każdą dostępną formę dostawy można wielokrotnie powielić. Powielanie form dostawy ma największe zastosowanie w przypadku integracji (gotowych systemów wymiany danych – Apaczka, Poczta-Polska, InPost), kiedy to każde zamówienie jest weryfikowane w sklepie i na jego podstawie, operator przesyłek, otrzymuje gotowe powiadomienie o wysyłce, udostępniając Tobie i Twoim klientom dodatkowe narzędzia (śledzenie przesyłek, rozliczenie wg. własnych ustaleń, itp.).

Rozwiązanie takie sprawdza się m.in. w sytuacjach w których:

  • w sklepie skonfigurowane są gabaryty, przypisane formy dostawy do wybranych produktów,
  • ustalasz różne warunki dostawy, dla wybranych produktów, łącznej ich masy, wartości czy strefy dostawy,
  • obsługujesz, np. klientów indywidualnych i hurtownie,
  • zmieniasz formę dostawy, zależną np. od metody płatności, waluty, kraju, itp.

Powielenie wybranej formy dostawy, pozwala na wykorzystanie integracji (gotowego rozwiązania komunikacji sklepu z zewnętrznym systemem) do różnych schematów dostawy Twoich produktów.

Każda forma dostawy może zostać dopasowana do Twoich potrzeb. Możesz uzależnić jej działanie od wartości, wagi lub ilości produktów w zamówieniu.

Kiedy warto powielać formy dostawy?

Przykład: Chciałbym wprowadzić dostawę za pomocą Paczkomatów InPost. Cena przesyłki zależna jest od wagi zakupionych produktów.
Rozwiązanie: W tym przypadku w konfiguracji formy dostawy, wystarczy wprowadzić cenę przesyłki zależną od wagi zamówienia.
Przykład: Chciałbym wprowadzić dostawę za pomocą Poczty Polskiej, której cena będzie zmieniała się w zależności od kraju doręczenia.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie dodanie kilku form dostawy Poczta-Polska, za każdym razem zmieniając cenę dostawy oraz strefę dostawy.
Przykład: Chciałbym, aby dla wybranych produktów, przypisać tylko jedną formę dostawy (paczkomat) w cenie X, ale jednocześnie ta sama forma dostawy miała by być aktywna dla innych produktów, ale w cenie Y.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie powielenie tej samej formy dostawy, uzależniając jedną jej konfigurację od gabarytów (przypisana forma dostawy do konkretnego produktu/grupy produktów), a drugą, pozostawiając aktywną dla pozostałych produktów. Cena zostanie ustalona dla każdej konfiguracji osobno.

Aby skonfigurować formy dostawy:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > DOSTAWY.
  3. Kliknij w wybraną formę dostawy aby przejść do jej edycji, wprowadź niezbędne zmiany i zapisz ustawienia.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji form dostawy.

Aby powielić formy dostawy:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > DOSTAWY.
  3. Kliknij przycisk Dodaj dostawę.
  4. z pola TYP wybierz wybraną, zintegrowaną formę dostawy.
Typ dostawy: podstawowa, pozwala na wprowadzenie nowej, dowolnej formy dostawy, która nie będzie oparta o integrację z zewnętrznym systemem.
  • Wprowadź podstawowe ustawienia dostawy (w dowolnym momencie możesz powrócić do panelu i uzupełnić lub zmienić konfigurację).
  • Zapisz formę dostawy.
  • Przejdź do ustawień dostawy, np. Ustawienia Apaczka.pl i wprowadź konfigurację swojego konta w systemie Apaczka.pl
  • Zapisz i wróć do listy.
  • W nowym widoku listy form dostawy, zobaczysz formy podstawowe jak i nowo utworzone. Kliknij w ich nazwy aby przejść do edycji ustawień. Skonfiguruj każdą formę dostawy, wg. potrzeb Twoich i Twoich klientów.eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Dostawy - Przykładowy widok listy form dostawy
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o integracjach dostępnych w usłudze eSklep.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
Ochrona WWW
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub