Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
SPIS TREŚCI
- Kiedy warto powielać formy dostawy w sklepie?
- Konfiguracja nowej formy dostawy
- Jak utworzyć kopię formy dostawy w sklepie?
Zintegrowane systemy (zwane w naszej bazie wiedzy jako integracje) zapewniają szybki przepływ informacji, pomiędzy Twoim sklepem, a systemem operatora. W ten sposób po złożeniu zamówienia, jego opłaceniu, jednym kliknięciem możesz zaakceptować zakup i przesłać dane do zewnętrznego systemu, który zadba o przygotowanie listu przewozowego, rozliczenie z operatorem przesyłek i nadanie paczki.
W zależności od konfiguracji sklepu oraz potrzeb Twoich i Twoich klientów, każdą dostępną formę dostawy można wielokrotnie powielić. Powielanie form dostawy ma największe zastosowanie w przypadku integracji (gotowych systemów wymiany danych – Apaczka, Poczta Polska, InPost), kiedy to każde zamówienie jest weryfikowane w sklepie i na jego podstawie, operator przesyłek, otrzymuje gotowe powiadomienie o wysyłce, udostępniając Tobie i Twoim klientom dodatkowe narzędzia (śledzenie przesyłek, rozliczenie wg. własnych ustaleń, itp.).
Rozwiązanie takie sprawdza się m.in. w sytuacjach w których:
- w sklepie skonfigurowane są gabaryty, przypisane formy dostawy do wybranych produktów,
- ustalasz różne warunki dostawy, dla wybranych produktów, łącznej ich masy, wartości czy strefy dostawy,
- obsługujesz, np. klientów indywidualnych i hurtownie,
- zmieniasz formę dostawy, zależną np. od metody płatności, waluty, kraju, itp.
Powielenie wybranej formy dostawy, pozwala na wykorzystanie integracji (gotowego rozwiązania komunikacji sklepu z zewnętrznym systemem) do różnych schematów dostawy Twoich produktów.
Kiedy warto powielać formy dostawy?
Rozwiązanie: W tym przypadku w konfiguracji formy dostawy, wystarczy wprowadzić cenę przesyłki zależną od wagi zamówienia.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie dodanie kilku form dostawy Poczta Polska, za każdym razem zmieniając cenę dostawy oraz strefę dostawy.
Rozwiązanie: W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem będzie powielenie tej samej formy dostawy, uzależniając jedną jej konfigurację od gabarytów (przypisana forma dostawy do konkretnego produktu/grupy produktów), a drugą, pozostawiając aktywną dla pozostałych produktów. Cena zostanie ustalona dla każdej konfiguracji osobno.
Edycja formy dostawy
- Zaloguj się do Panelu sklepu Shoper.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do opcji menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy.
- Kliknij w wybraną formę dostawy aby przejść do jej edycji, wprowadź niezbędne zmiany i zapisz ustawienia.
Jak powielać formy dostawy w sklepie?
- Zaloguj się do Panelu sklepu Shoper.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do opcji menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy.
- Kliknij przycisk Dodaj dostawę.
- z pola TYP wybierz wybraną, zintegrowaną formę dostawy.
- Wprowadź podstawowe ustawienia dostawy (w dowolnym momencie możesz powrócić do panelu i uzupełnić lub zmienić konfigurację).
- Zapisz formę dostawy.
- Przejdź do ustawień dostawy, np. Ustawienia Apaczka.pl i wprowadź konfigurację swojego konta w systemie Apaczka.pl
- Zapisz i wróć do listy.
- W nowym widoku listy form dostawy, zobaczysz formy podstawowe jak i nowo utworzone. Kliknij w ich nazwy aby przejść do edycji ustawień. Skonfiguruj każdą formę dostawy, wg. potrzeb Twoich i Twoich klientów.