Jak zintegrować sklep internetowy home.pl z serwisem Allegro?


Serwis aukcyjny allegro zwiększy sprzedaż Twoich produktów. Integracja pozwala na wystawianie produktów dodanych w sklepie jako aukcji allegro oraz automatyczne tworzenie zamówień w sklepie – na podstawie zakupów na Allegro (z możliwością automatycznego zmniejszania stanów magazynowych).

WAŻNE! Poniżej przeprowadzona integracja sklepu z Allegro nie wymaga wprowadzania dodatkowej konfiguracji po stronie Allegro jak i samego sklepu. Jeśli jednak jesteś użytkownikiem Allegro i do tej pory korzystasz z oprogramowania opartego na komunikacji poprzez WebAPI Allegro powinieneś wiedzieć, że niedługo zostanie ono wyłączone. Zapoznaj się z harmonogramem wygaszania WebAPI Allegro.

Aby rozpocząć korzystanie z integracji należy:

  • posiadać konto w serwisie Allegro.pl (prywatne lub firma)
  • zautoryzować aplikację sklepu do korzystania z Allegro (autoryzacja następuje podczas pierwszego połączenia – wyrażenie zgody na połączenie).
Użytkownicy serwisu Allegro, klienci – kupujący, mogą korzystać z usługi Allegro Smart dzięki której mają darmową dostawę. Dowiedz się więcej czym jest Allegro Smart i jakie dodatkowe Smart Okazje mogą zyskać klienci Twojego sklepu.

Aby skonfigurować integrację sklepu z allegro:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA –> INTEGRACJE –> SYSTEMY AUKCYJNE.
  3. Przejdź do zakładki Konfiguracja, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  4. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk Połącz z Allegro.
    Sklep internetowy - Integracje - Systemy aukcyjne - Konfiguracja - Kliknij przycisk Połącz z Allegro
  5. Zostaniesz przekierowany do serwisu Allegro, gdzie zostaniesz poproszony o zalogowanie się do konta Allegro lub potwierdzenie wyboru konta (jeśli jesteś zalogowany).Integracja z Allegro w sklepie internetowym
  6. Po potwierdzeniu wyboru konta, nastąpi ponownie logowanie (autoryzacja dyspozycji) w Twoim eSklepie. Integracja z Allegro w sklepie internetowym
  7. Konto zostało połączone. Rozpocznij konfigurację kont Allegro od sprawdzenia danych lokalizacji i ustalenia kilku podstawowych ustawień dot. synchronizacji danych. Integracja z Allegro w sklepie internetowym
  8. Ważniejsze informacje o synchronizacji:
    • Pobieraj zakupy z Allegro – automatyczne pobieranie zamówień z aukcji do sklepu. Pobrane zamówienia z aukcji będą oznaczone ikoną “łapki”.
    • Aktualizuj stany magazynowe produktów po zakupie na aukcji – stan magazynowy będzie aktualizowany po zakupieniu produktu na aukcji.
    • Wysyłaj e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia – w momencie zakupu przedmiotu przez klienta na Allegro, zostanie wysłany mail w celu potwierdzenia zakupu, tak jak w przypadku zakupu bezpośrednio w sklepie.
    • Rejestruj klientów kupujących na Allegro w sklepie, Wysyłaj e-mail ze sklepu potwierdzający rejestrację klienta – każdy klient, który zakupi przedmiot wystawiony na aukcji, będzie rejestrowany w sklepie jako nowy klient i otrzyma maila w celu potwierdzenia rejestracji. Maile, jakie są wysyłane do klientów Allegro, to te same, które są wysyłane do klientów sklepu internetowego.
      Sklep internetowy - Integracje - Systemy aukcyjne - Konfiguracja - Połącz z Allegro - Poprawnie zsynchronizuj integrację
  9. Zapisz wprowadzone zmiany w konfiguracji integracji Allegro za pomocą jednego z dostępnych przycisków.

 

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie