Jak włączyć zamówienia w przedsprzedaży w sklepie Sellastik

Dzięki przedsprzedaży w sklepie Sellastik Twoi klienci mogą zamówić produkty, które są obecnie niedostępne. Mogą to być zarówno przedmioty tymczasowo wyprzedane, jak i te, które planujesz dopiero wprowadzić na rynek. Dowiedz się, jak w łatwy sposób włączyć przedsprzedaż dla produktów i ich wariantów.

Konfiguracja dostawy lokalnej

Możliwość składania zamówień w przedsprzedaży jest opcjonalna. Produkty objęte przedsprzedażą to standardowe przedmioty, które obecnie są niedostępne w magazynie.

Gdy stan produktu osiągnie „0”, przedmiot zostaje oznaczony specjalną etykietą „Przedsprzedaż” zarówno na stronie sklepu, jak i na stronie produktu. Przyciski „Kup teraz” oraz „Dodaj do koszyka” zmieniają się wtedy w przyciski „Przedsprzedaż”.

W przypadku wariantów produktów (funkcja dostępna w planie Sellastik Cross) przedsprzedaż działa nieco inaczej. Gdy dany wariant jest niedostępny, na jego stronie otrzymuje etykietę „Przedsprzedaż”, a jego przycisk „Dodaj do koszyka” przekształca się w „Przedsprzedaż”. Na stronie sklepu zmiany są uzależnione od ustawień stanu magazynowego dla podstawowego produktu.

Podczas kliknięcia przycisku „Przedsprzedaż”, produkt lub wariant zostaje dodany do koszyka, a klienci mogą złożyć zamówienie, które zostanie zrealizowane w późniejszym terminie. Klienci mają do wyboru te same metody płatności oraz dostawy/odbioru, które są dostępne dla produktów sprzedawanych w trybie regularnym.

Po wybraniu metody dostawy podczas finalizacji zamówienia, klienci będą przypomniani, że w ich koszyku znajdują się produkty w przedsprzedaży, które zostaną wysłane (lub będą gotowe do odbioru) dopiero, gdy będą dostępne w magazynie.

Jeśli w zamówieniu znajdą się zarówno produkty w przedsprzedaży, jak i dostępne w magazynie, klienci otrzymają informację, że zamówienie zostanie zrealizowane po dostępności produktów w przedsprzedaży. Jeśli klient chce otrzymać dostępne przedmioty wcześniej, ma możliwość złożenia osobnego zamówienia.

Możesz także wyświetlić szacowany czas dostawy dla zamówień w przedsprzedaży na stronie produktu. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, kiedy mogą się spodziewać zamówienia, co może skłonić ich do zakupu.

Gdy uzupełnisz stan magazynowy dla produktu lub wariantu, tak aby wynosił „1” lub więcej, klienci będą mogli ponownie nabyć ten przedmiot w trybie regularnym.

Włączanie zamówień w przedsprzedaży dla produktów

Aby włączyć przedsprzedaż produktu:

  1. Przejdź do panelu administracyjnego sklepu i wybierz KatalogProdukty.
  2. Otwórz produkt lub stwórz nowy.
  3. Znajdź sekcję Kontrola magazynu i kliknij, aby rozwinąć opcję Zarządzaj kontrolą magazynu.
    Przejdź do ontrola magazynu i rozwiń sekcję Zarządzaj kontrolą magazynu.
  4. W polu Ilość w magazynie ustaw aktualną wartość. Aby zacząć realizować przedsprzedaż produktów, które jeszcze nie dotarły do Twojego sklepu, możesz wpisać „0”.
    W polu Ilość w magazynie ustaw aktualną wartość.
  5. W sekcji Gdy nie ma na stanie z rozwijanego menu wybierz „Pokaż i zezwól na przedsprzedaż”.
    W sekcji Gdy nie ma na stanie z rozwijanego menu wybierz „Pokaż i zezwól na przedsprzedaż”.
  6. Zapisz zmiany.

To wszystko! Teraz, gdy ten produkt będzie niedostępny w sklepie, Twoi klienci będą mogli zamówić go w przedsprzedaży.

Aby zaoszczędzić czas na ustawianiu pojedynczych produktów, możesz skonfigurować przedsprzedaż jako domyślne ustawienie w przypadku braku towaru dla wszystkich nowych produktów w Twoim sklepie. Jeśli chcesz włączyć przedsprzedaż dla wielu produktów jednocześnie, skorzystaj z funkcji Zbiorczy Edytor Produktów, która jest dostępna od planu Sellastik Connect.
Jeśli chcesz zmienić tekst „Przedsprzedaż” na etykietach i przyciskach (np. zamienić go na „Rezerwacja” lub „Zarezerwuj usługę”), możesz to zrobić przy użyciu Edytora Etykiet Sklepowych.

Włączanie zamówień w przedsprzedaży dla wariantów produktów

Funkcja warianty produktów z kontrolą stanów magazynowych jest dostępna od planu Sellastik Cross.
Jeśli monitorujesz stan magazynowy poszczególnych wariantów, możesz włączyć dla nich przedsprzedaż. Na przykład, jeśli chcesz nadal przyjmować zamówienia na wyprzedane warianty, które wkrótce zostaną uzupełnione, ponieważ są regularnie dostępne w sprzedaży.

Aby włączyć przedsprzedaż dla wariantu produktu:

  1. Przejdź do panelu administracyjnego sklepu i wybierz KatalogProdukty.
  2. Wybierz interesujący Cię produkt.
  3. Przejdź do zakładki OpcjeWarianty.
    Przejdź do zakładki Opcje → Warianty.
  4. Znajdź wariant, dla którego chcesz włączyć przedsprzedaż, a następnie kliknij Zarządzaj.
    4. Znajdź wariant, dla którego chcesz włączyć przedsprzedaż, a następnie kliknij Zarządzaj.
  5. Ustaw wartość Ilość w magazynie. Dla wariantów, które jeszcze nie dotarły do Twojego sklepu, możesz wpisać „0”, aby od razu rozpocząć przyjmowanie zamówień w przedsprzedaży.
    5. Ustaw wartość Ilość w magazynie. Dla wariantów, które jeszcze nie dotarły do Twojego sklepu, możesz wpisać „0”, aby od razu rozpocząć przyjmowanie zamówień w przedsprzedaży.
  6. Znajdź sekcję Gdy nie ma na stanie i kliknij, aby rozwinąć opcję „Pokaż i zezwól na przedsprzedaż”.
    6. W sekcji Gdy nie ma na stanie z rozwijanego menu wybierz „Pokaż i zezwól na przedsprzedaż”.
  7. Kliknij OK, a następnie Zapisz.
    Kliknij OK, a następnie Zapisz.

To wszystko! Teraz, gdy wybrany wariant produktu będzie niedostępny w magazynie, Twoi klienci będą mogli zamówić go w przedsprzedaży. Warianty, które są dostępne w magazynie, będą nadal możliwe do zakupu na stronie.
Warianty, które są dostępne w magazynie, będą nadal możliwe do zakupu na stronie.

Aby włączyć przedsprzedaż dla wielu wariantów jednocześnie, skorzystaj z funkcji Zbiorczy Edytor Produktów.

Zarządzanie zamówieniami w przedsprzedaży

Wszystkie zamówienia złożone w przedsprzedaży są widoczne na stronie zamówień w panelu administracyjnym sklepu, obok zamówień regularnych. Zamówienia te można łatwo rozpoznać dzięki specjalnej etykiecie „Przedsprzedaż”.
sklep sellastik przedsprzedaz

Jeśli zamówienie obejmuje kilka produktów, kliknij je, aby zobaczyć szczegółowe etykiety produktów zamówionych w przedsprzedaży. Możesz użyć filtrów zamówień po lewej stronie, aby wyświetlić listę wszystkich zamówień zawierających produkty w przedsprzedaży.
Możesz użyć filtrów zamówień po lewej stronie, aby wyświetlić listę wszystkich zamówień zawierających produkty w przedsprzedaży.

Podczas realizacji zamówień w przedsprzedaży zmień ich status na „Gotowe do odbioru” lub „Wysłane”. Aby Twoi klienci otrzymali automatyczne powiadomienia o zmianie statusu, upewnij się, że są one włączone w sekcji UstawieniaPowiadomienia. Możesz również skontaktować się z klientami za pomocą e-maila lub telefonu, aby poinformować ich, że zamówienie jest w drodze lub gotowe do odbioru.

Etykiety „Przedsprzedaż” pozostaną widoczne przy produktach nawet po uzupełnieniu ich stanu magazynowego. Możesz korzystać z notatek do zamówień, aby oznaczyć te, które zostały już zrealizowane.

Przeglądanie zamówień w przedsprzedaży dla poszczególnych produktów

Możesz sprawdzić wszystkie zamówienia złożone w przedsprzedaży dla konkretnego produktu od daty ostatniego uzupełnienia jego zapasów.

Aby wyświetlić listę zamówień przedsprzedażowych dla danego produktu:

  1. Przejdź do panelu administracyjnego sklepu i wybierz KatalogProdukty.
  2. Wybierz interesujący Cię produkt.
  3. Znajdź sekcję Kontrola magazynu i rozwiń sekcję Zarządzaj kontrolą magazynu.
  4. Kliknij „Zam. w przedsprzedaży”.

Na otwartej stronie pojawią się wszystkie zamówienia przedsprzedaży dla tego produktu, złożone od dnia ostatniego uzupełnienia jego stanu magazynowego. Lista obejmie również zamówienia przedsprzedaży dla wariantów produktów, jeśli takie istnieją. Link „Zam. w przedsprzedaży” jest widoczny tylko wtedy, gdy zostały złożone zamówienia przedsprzedaży dla podstawowego produktu.

Aby sprawdzić liczbę zamówień przedsprzedaży dla konkretnego wariantu produktu, przejdź do strony produktu poprzez KatalogProduktyOpcje → Warianty i sprawdź kolumnę Zapasy.
Aby zobaczyć, ile zamówień w przedsprzedaży jest dla danego wariantu produktu, przejdź do strony produktów w Katalog → Produkty → Opcje → Warianty i sprawdź to w kolumnie Zapasy.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie