Jak zbudować wiarygodność i ułatwić korzystanie ze sklepu?


Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

Nawet najładniejsza strona nie osiągnie sukcesu, jeśli użytkownicy nie będą potrafili z niej korzystać i odnajdywać szukanych informacji. Projektowanie sklepów internetowych jest szczególnie trudnym zadaniem, gdyż trzeba pogodzić realizację celów marketingowych z realnymi potrzebami użytkowników.

Uwidocznij informacje kontaktowe

Potencjalni klienci, aby podjąć decyzję o dokonaniu zakupu w sklepie online, muszą przede wszystkim wierzyć w wiarygodność firmy. Jeśli będą mieli problem z odnalezieniem danych kontaktowych, może to być dla nich sygnał, że firma ma coś do ukrycia i nie jest godna zaufania.

Dlatego bardzo istotne jest, aby te dane były pełne i łatwo dostępne. Potencjalny klient powinien wiedzieć, gdzie zadzwonić lub napisać, aby uzyskać odpowiednie informacje, gdzie znajduje się firma oraz skąd wysyłane są przesyłki. Numer telefonu, adres oraz adres e-mail warto umieścić nie tylko na stronie kontaktu, ale również na poszczególnych stronach serwisu.

Dostarcz szczegółowych informacji o produktach

Użytkownik chce wiedzieć co kupuje, a w sklepie online nie ma możliwości dotknięcia czy obejrzenia fizycznego produktu. Należy więc udostępnić, jak najwięcej przydatnych informacji opatrzonych odpowiednimi zdjęciami lub filmikami o produktach. Zdjęcia powinny być wyraźne, szczegółowe i jeśli występuje taka potrzeba – przedstawiać różne ujęcia. W opisie produktu należy uwzględnić wszelkie istotne dane – cenę, rozmiary, wymiary, wagę, kolory, materiał wykonania, dostępność produktu itp.

Zastosuj odpowiednią kategoryzację

Użytkownicy nie dokonają zakupu w sklepie jeśli nie będą w stanie odnaleźć interesujących ich produktów. Odpowiednia kategoryzacja asortymentu ułatwi im to zadanie. Nazwa kategorii powinna być jednoznaczna i sugerować, jakie produkty się w niej znajdują.

Należy stosować terminologię zrozumiałą dla większości użytkowników – nie każdy odwiedzający jest znawcą danej branży. Często kategoryzacja, która odpowiada potrzebom firmy czy jej strukturze, może być nielogiczna dla użytkowników – w takiej sytuacji będą oni mieli duże problemy z nawigacją po serwisie i znalezieniem produktów.

Zadbaj o widoczność i łatwość użycia koszyka

Jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego jest koszyk zakupowy. Użytkownik powinien mieć zawsze łatwy dostęp do skróconego opisu stanu procesu zakupowego. W tym celu warto na każdej stronie serwisu umieszczać informacje o tym, co się w danym momencie znajduje w koszyku, jaki będzie koszt całego zamówienia oraz umożliwić klientowi przejście do dokonania zakupu.

Ogranicz ilość danych wymaganych od użytkowników

Klienci bardzo często decydują się na zakupy online, aby zaoszczędzić czas – dlatego nie można zamęczać ich wypełnianiem długich formularzy. Warto umożliwić im opcję kupna bez rejestracji, a w formularzu rejestracyjnym wymagać informacji tylko niezbędnych do transakcji. Użytkownik powinien również wiedzieć, na jakim etapie procesu znajduje się w danej chwili. W tym celu można zastosować graficzny wskaźnik lub podać informacje o obecnym kroku i ilości wszystkich kroków w procesie.

Unikaj chaosu i przeładowania treścią

Wiele firm wpada w pułapkę promowania zbyt wielu produktów na raz, przez co strony główne sklepów wyglądają bardzo chaotycznie i są przeładowane treścią. Trudno w takim przypadku skupić wzrok i odnaleźć szukane informacje. Użytkownikom warto przedstawić tylko wybrane, najciekawsze oferty czy produkty i odpowiednio ograniczyć ilość elementów na jednej stronie. Tę zasadę warto stosować w całym serwisie, a szczególnie na stronach przedstawiających produkty.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub