Jak włączyć responsywną wersję sklepu internetowego eSklep?


Usługa eSklep posiada domyślnie aktywny responsywny (RWD) szablon stron WWW. Responsywność szablonu sklepu internetowego umożliwia jego automatycznie dostosowanie się do wyświetlacza, na którym strona zostanie otwarta. W ten sposób zarządzając wyglądem jednej skórki/szablonu sklepu, możemy dostosować jego działanie do każdego urządzenia, z którego użytkownicy będą dokonywali zakupów. Jest to oszczędne, wygodne i nowoczesne rozwiązanie “budowania” stron WWW oraz sklepów online.

Usługa sklepu internetowego dostępna jest w ofercie home.pl od wielu lat. Cały czas rozwijana, aktualizowana i dostosowywana do obowiązujących trendów. Taka sytuacja może sprawić, że korzystając z platformy eSklep, możesz nie posiadać jeszcze aktywnego responsywnego szablonu strony WWW. Sytuacja może mieć miejsce także wtedy, gdy za przygotowanie szablonu odpowiadała zewnętrzna firma.

Niezależnie od tego czy korzystasz ze starego szablonu strony WWW czy wykonywała go dla Ciebie zewnętrzna agencja interaktywna, w każdej chwili możesz aktywować jedną z wielu dostępnych skórek RWD.

Poniższy artykuł przedstawia metodę uruchomienia responsywnego szablonu sklepu internetowego dla starszych wersji tej usługi.
Responsywne szablony sklepu są domyślnie dostępne i uruchomione dla nowych rejestracji usługi eSklep. W panelu administracyjnym znajdziesz także style uniwersalne, nie będące stylami RWD (responsywnymi). Pomimo ich dostępności, sugerujemy zmianę skórki na RWD (jeśli została zmieniona). Style uniwersalne nie korzystają z mechanizmu RWD a ich współpraca z różnymi wyświetlaczami wymaga dodatkowej konfiguracji i wprowadzenia tzw. szablonów wersji mobilnej, a więc osobnej skórki dla urządzeń przenośnych.

Jak włączyć responsywny szablon sklepu internetowego eSklep?

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > WYGLĄD > GALERIA STYLÓW.
    Galeria stylów RWD
  3. Wybierz jeden z dostępnych stylów RWD, np. RWD – eSklep a następnie kliknij:
    • Podgląd: zobacz podgląd szablonu przed jego aktywacją,
    • Edytuj: aby przejść do edycji szablonu, w tym układu modułów, edycji zaawansowanej, grafiki,
    • Duplikuj: aby utworzyć kopię skórki (zalecane przed rozpoczęciem edycji ustawień),
    • Ustaw jako aktywną: aktywowanie skórki jako domyślnej i aktywnej skórki sklepu internetowego,
    • Ustawienia: przejdź do edycji podstawowych ustawień szablonu, jak kolor, czcionka, itp..
Przed rozpoczęciem edycji ustawień skórki, zalecane jest wykonanie jej kopii (duplikuj). Dzięki temu w każdej chwili będzie możliwy powrót do podstawowej wersji skórki. Analogicznie w ten sam sposób można duplikować poszczególnie kopie, zachowując wiele wersji tego samego szablonu, np. przydatne podczas wprowadzania zaawansowanej edycji lub tworzenia skórek okolicznościowych. Przeczytaj więcej o tworzeniu i zarządzaniu kopiami szablonu.

Strony resposywne charakteryzują się często dużo prostszą budową szablonu, niż tradycyjne skórki. Dzięki temu ich możliwości dosotoswania się do użytkownika są znacznie większe a opierają się zwykle o zachowanie prawidłowego wyświetlania informacji w nowym układzie, dostosowanym, np. do mniejszego ekranu. Dzięki temu użytkownik telefonu lub tabletu, może skorzystać ze wszystkich możliwości witryny, bez potrzeby zmiany ustawień przeglądarki, zbędnego przewijania tekstu czy poszukiwania niezbędnych do złożenia zamówienia przycisków.

Responsywna skórka sklepu zastępuje jego mobilną wersję, która do tej pory stanowiła zupełnie osobną witrynę, dostosowaną jedynie do urządzeń mobilnych. Dzięki responsywności sklepu, od początku do końca zajmujesz się edycją tylko jednej skórki, która pełni rolę szablonu strony WWW dla komputerów, tabletów, telefonów czy innych urządzeń przenośnych.

Dlaczego mój sklep powinien być responsywny?

  • Przejrzystość – czcionka dopasowana do wyświetlacza, koniec z miniaturowymi tekstami, męczeniem wzroku i nieskończonym powiększaniem treści. Pokaż się z najlepszej strony!

  • Nowoczesność – strony responsywne nie należą do tanich, ale stają się coraz popularniejsze, chociaż niewielu właścicieli takowe posiada. Wyróżnij się na tle konkurencji!

  • Odwiedzalność strony rośnie – dzięki dostępności witryny z każdego urządzenia, niezależnie od okoliczności, czy to spacer po parku z telefonem, wykład na uczelni z tabletem, czy zabawa przy komputerze. Zadbaj o użytkownika mobilnego!

  • Oszczędność – jeden skrypt strony, jedna witryna, jeden adres, dla każdej wersji. Bez inwestowania w drogie wersje mobilne stron, bez tworzenia dodatkowych skryptów. Wszystko w jednym miejscu!

  • Lepsza pozycja w wyszukiwarce – dzięki indeksowaniu jednej treści. Pozycjonowanie stron WWW jest tańsze, gdy pozycjonujesz jedną stronę, a nie kilka (przygotowanych dla różnych typów urządzeń). Bądź widoczny w sieci!

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie