Korzystanie z loginów i silnych haseł, to jeden z bezpiecznych sposobów na ochronę swoich urządzeń i kont. Bywa jednak, że specyfika używania przez nas jakiegoś komputera nie wymaga takich zabezpieczeń i każdorazowe wpisywanie hasła staje się utrudnieniem. Sprawdź, jak usunąć hasło w Windows.
SPIS TREŚCI
Jak usunąć hasło w Windows?
Podczas instalacji nowego systemu operacyjnego Windows na komputerze, kreator prosi nas o założenie profilu i nadanie hasła dostępu do urządzenia. Nie jest to jednak warunek konieczny, ponieważ jeśli klikniesz „Dalej” podczas tego procesu, po prostu pominiesz ten etap.
Jeśli jednak masz już nadane hasło i chcesz je wyłączyć, wykonaj kilka prostych czynności:
- Uruchom swój komputer i na klawiaturze użyj kombinacji Win+R. W polu tekstowym okienka Uruchamianie wpisz „netplwiz”, a następnie zatwierdź klikając OK.
- W nowym oknie zaznacz konto, którego dotyczy wyłączenie hasła i odznacz checkbox zaznaczony czerwoną ramką. Następnie kliknij Zastosuj lub OK.
- Podaj nazwę użytkownika i aktualne hasło, a następnie zatwierdź zmiany, klikając OK.
- Gotowe! Od tej pory nie musisz już podawać hasła podczas uruchamiania komputera. Aby w przyszłości móc znów używać hasła dostępu, wykonaj analogiczną ścieżkę z zaznaczeniem checkboxa w oknie Konta użytkowników.
Zmiana hasła w Windows 10
Zmiana aktualnego hasła jest szybszą procedurą. Uruchom swój komputer, a następnie użyj kombinacji klawiszy Ctrl+Alt+Del i wybierz Zmień hasło. Zostaniesz poproszony/a o wpisanie obecnego hasła i dwukrotne wprowadzenie nowego. Zapisz zmiany i gotowe.