Jak utworzyć kopię szablonu i dodawać kontrolowane zmiany?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Decydując się na jeden z dostępnych w sklepie Shoper od home.pl szablonów, możesz od razu przystąpić do ich edycji, wprowadzając swoje własne modyfikacje, układ stron, grafiki.

Ze względów bezpieczeństwa oraz w celu utrzymania wielu kopii szablonu, np. szablony sezonowe, testowanie modyfikacji, itp. możesz je duplikować, czyli tworzyć kopie skórek. Kopię możesz wykonać zarówno dla podstawowego szablonu, jak i dla już utworzonych kopii (kopia kopii). W każdej chwili możesz ustawić aktywnym wybrany szablon, jego kopię lub kopię kopii, a więc kolejną wersję edytowanego szablonu.

Przykład: Przed rozpoczęciem pracy ze sklepem Shoper utwórz nową kopię wybranego szablonu sklepu. Nazwij go według własnego uznania. Ustaw szablon aktywnym. Od tej chwili wszystkie wprowadzane modyfikacje wyglądu i układu sklepu będą tworzone na kopii skórki. Jeśli z jakichś powodów będziesz chciał przywrócić oryginalny szablon, aktywuj ponownie podstawowy szablon sklepu internetowego.
Przykład 2: Masz już przygotowany własny wygląd sklepu i planujesz wprowadzić kolejne modyfikacje. Utwórz kopię aktualnie edytowanego szablonu (niezależnie czy jest to kopia innego szablonu czy szablon bazowy). Wprowadź zmiany w szablonie sklepu i sprawdź, czy działają. Możesz utworzyć kolejną kopię swojego szablonu lub kopię szablonu, który aktualnie zmodyfikowałeś na potrzeby sprawdzenia modyfikacji. W ten sposób w każdej chwili możesz powrócić do dowolnej wersji szablonu.
Przykład 3: Twórz kopie szablonów, zachowując, np. ich pierwotny układ, ale zmieniając grafiki i kolory. W ten sposób możesz utworzyć wiele kopii szablonu, na potrzeby promocji sezonowych lub innych okazji. Aktywuj wybrane szablony i ich kopie w zależności od nastroju, potrzeb czy okoliczności.

Kopia szablonu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny (jeśli chcesz utworzyć szybko kopię aktualnie używanego szablonu),
    Jak utworzyć kopię szablonu i dodawać kontrolowane zmiany?
  3. Kliknij Więcej > Utwórz kopię.
  4. Ustaw nazwę stylu celem łatwej identyfikacji,
    Jak utworzyć kopię szablonu i dodawać kontrolowane zmiany?
  5. Wybrany styl został utworzony, ale nie jest aktywny. Możesz wprowadzać zmiany i je podglądać, ale nie będą one widoczne dla Twoich klientów.
  6. Kliknij Ustaw jako aktywny, aby aktywować styl (pamiętaj, że aktywacja stylu spowoduje, że będzie on widoczny dla Twoich klientów).
    Jak utworzyć kopię szablonu i dodawać kontrolowane zmiany?

Utwórz kopię lub przełącz szablon

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Twoje szablony graficzne
    Jak utworzyć kopię szablonu i dodawać kontrolowane zmiany?
  3. Kliknij przycisk DUPLIKUJ przy wybranym szablonie, aby utworzyć jego kopię,
  4. Kliknij przycisk USTAW JAKO AKTYWNY przy wybranym szablonie, aby aktywować skórkę (pamiętaj, że aktywacja stylu spowoduje, że będzie on widoczny dla Twoich klientów).
  5. Kliknij przycisk EDYTUJ aby przejść do ustawień Aktywnego stylu graficznego (możesz to także zrobić przechodząc do Konfiguracja –> Wygląd –> Aktywny styl graficzny).

Tworzenie kopii skórek umożliwia utrzymywanie wielu wersji szablonu z różnymi modyfikacjami. Dopóki nie aktywujesz wybranego stylu, nie będzie on widoczny dla użytkownika sklepu, dzięki czemu możesz wprowadzać wiele modyfikacji, podglądać je i testować, bez potrzeby wykonywania zmian ingerujących w działania klientów.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie