Szybki wzrost liczby sklepów internetowych zarówno w Polsce jak i na świecie pokazuje siłę nabywczą e-commerce. Co więcej, cały czas rośnie liczba internautów przekonujących się do zakupów online, jak również samych użytkowników sieci. Obecnie sklep internetowy to możliwość dotarcia do milionów klientów wydających miliardy złotych, ale to nie jedyne zalety handlu online. Szerzej prezentujemy je poniżej. Do 2020 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść ponad 60 miliardów złotych.
Faktem ogólnie znanym jest to, że e-sklep to większa oszczędność i funkcjonalność w prowadzeniu handlu. Jak to jednak wygląda w praktyce? Oczywiście, sklep internetowy nie zacznie zarabiać ogromnych pieniędzy z dnia na dzień, ale dzięki jego zaletom możemy na co dzień budować sukces naszego e-biznesu.
Po pierwsze oszczędność
Największą przewagą jaką posiada handel online względem tradycyjnego są niższe koszty prowadzenia. Prezentowanie produktów na wirtualnych witrynach, a nie półkach sklepowych pozwala na wykorzystywanie znacznie mniejszej powierzchni, która nie musi się charakteryzować dodatkowo atrakcyjnym położeniem. Wynajem lokalu w drogim miejscu, gdzie sklep będzie się cieszył większym zainteresowaniem odwiedzających nie jest zmartwieniem właścicieli e-sklepów.
Podczas prowadzenia działalności możesz dodatkowo korzystać z licznych rozwiązań oferowanych przez hurtownie. Coraz więcej sklepów prowadząc sprzedaż, nie ma dostępu do fizycznych produktów. Za wysyłkę oraz zwrot towaru odpowiada bezpośrednio hurtownia lub inny przedsiębiorca, który zapewnia Ci asortyment. To sprawia, że prowadzenie sklepu online jest możliwe z domu czy siedząc wygodnie na plaży.
Podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych, możesz zignorować konieczność reklamowania się licząc na przypadkowych Klientów, którzy odnajdą Cię w sieci. Mimo to internet oferuje bardzo wiele narzędzi, które ułatwiają odnalezienie produktów a tym samym mogą wymagać płatności, np. porównywarki cenowe. Niewątpliwą zaletą sklepu internetowego jest możliwość reklamowania się za pomocą treści, a więc tworzenie opisów, wpisów na blogu, stron informacyjnych, które wpłyną na pozycjonowanie sklepu a jedynym kosztem może okazać się Twój czas.
Elastyczność zarządzania
Prowadzenie e-sklepu ułatwia znacznie odpowiednio przygotowane oprogramowanie. Dzięki funkcjonalnym rozwiązaniom jakie posiada eSklep, użytkownik może w prosty sposób zarządzać wszystkimi procesami, od gospodarki magazynowej po realizacje zamówień.
Użytkownik może też na bieżąco dodawać promocje i nowe produkty lub usuwać już istniejące. Dodatkową zaletą panelu jest jego dostępność online. Pozwala to zarządzać sprzedażą z dowolnego miejsca, gdzie możliwy jest dostęp do sieci Internet.
Decydując się na sklep internetowy, decydujemy się na narzędzie sprzedaży, które w dowolnej chwili możemy modyfikować dostosowując się do naszych potrzeb i potrzeb klientów. Nowe rozwiązania, nowe formy dostawy, prezentacja produktu, szybkie wsparcie pozycjonowania. Zarządzamy sklepem z dowolnego miejsca na świecie. Jeśli będziemy chcieli zmienić narzędzie sprzedaży, wystarczy eksport bazy produktów a następnie jej import na nowej platformie. W ten sposób możesz już teraz przenieść swój sklep od dowolnego dostawcy do home.pl. Zarejestruj eSklep, skorzystaj z obowiązujących promocji i odbierz pakiety korzyści.
E-sklep to sklep interaktywny
Sklep internetowy jest dostępny w sieci 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy o dowolnej, wygodnej dla nich porze. Ponadto, są w stanie znaleźć produkt, którym są zainteresowani bezpośrednio w momencie, kiedy się zapoznali z jego prezentacją, surfując po Internecie. Użytkownicy mogą również zebrać opinie na temat planowanego zakupu na różnego rodzaju serwisach internetowych i od razu go dokonać.
E-sklep może stanowić także idealne wsparcie sprzedaży stacjonarnej, dzięki temu nie tylko dotrzesz do większej liczby klientów ale zaoferujesz im chociażby bezpłatny odbiór osobisty. Działasz lokalnie, ale jesteś dostępny globalnie. Dzięki synchronizacji stanu magazynowego, sprzedajesz tylko to co aktualnie posiadasz w swoim sklepie. Dzięki prostym integracjom z hurtowniami, możesz poszerzyć swój asortyment o produkty, których normalnie nie byłbyś w stanie przechować w swoim sklepie stacjonarnym.
E-sklep to przyszłość
Prognozy analityków rynku e-commerce są bardzo optymistyczne dla branży. Rosnąca liczba konsumentów przekonanych do zakupów online oraz nowe kanały dystrybucji będą przyczyniać się do wzrostu liczby transakcji zawieranych tą drogą. Dziś także o sile nabywczej na polskim rynku stanowi obecna młodzież, która przejawia wysokie zainteresowanie zakupami online. Towary w ten sposób zamawia już 85% nastolatków. Przyszłość e-commerce wygląda więc bardzo atrakcyjnie.
Sprzedaż sprzętu RTV/AGD, odzieży, kosmetyków to standard. Zyskuje na popularności także sprzedaż artykułów spożywczych do czego przyczyniła się także zmiana przepisów dot. handlu w niedziele. Już dziś możemy spotkać się z pojęciem lodówkomatów, a więc urządzeń, umożliwiających odbiór żywności w dowolnej chwili z wybranego przez siebie punktu.
Czytaj więcej
- Przed rozpoczęciem działalności e-commerce
- Jak założyć sklep internetowy?
- Wybór oprogramowania dla sklepu
- Dlaczego klienci porzucają koszyk i jak temu zapobiec?
- Jak uzyskać dotację na sklep internetowy?
- Niedziele handlowe 2023. Kiedy zrobimy zakupy?