Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Szybki wzrost liczby sklepów internetowych zarówno w Polsce jak i na świecie pokazuje siłę nabywczą e-commerce. Co więcej, cały czas rośnie liczba internautów przekonujących się do zakupów online, jak również samych użytkowników sieci. W sklepach internetowych kupuje już 87% polskich internautów (Dekada polskiego e-commerce, eIzba 2023).Obecnie sklep internetowy to możliwość dotarcia do milionów klientów wydających miliardy złotych, ale to nie jedyne zalety handlu online. Szerzej prezentujemy je poniżej.
Faktem ogólnie znanym jest to, że e-sklep to większa oszczędność i funkcjonalność w prowadzeniu handlu. Jak to jednak wygląda w praktyce? Oczywiście, sklep internetowy nie zacznie zarabiać ogromnych pieniędzy z dnia na dzień, ale dzięki jego zaletom możemy na co dzień budować sukces naszego e-biznesu.
SPIS TREŚCI
- Po pierwsze, oszczędność
- Elastyczność zarządzania
- Sklep internetowy to sklep interaktywny
- E-sklep to przyszłość
Po pierwsze, oszczędność
Największą przewagą jaką posiada handel online względem tradycyjnego są niższe koszty prowadzenia. Roczne koszty utrzymywania sklepu, na które składa się przede wszystkim domena, hosting i/lub odpowiednie oprogramowanie, są niższe niż wynajem lokalu i jego wyposażenie. Dodatkowo dla sklepu stacjonarnego ważne jest atrakcyjne położenie, w miejscu, gdzie jest dużo ludzi, a więc potencjalnych klientów. A nawet dobra lokalizacja i tak nie zwalnia sklepów stacjonarnych z prowadzenia działań marketingowych.
Sklepy stacjonarne i internetowe mogą prowadzić działania marketingowe w tych samych kanałach, ale przewagą sklepów internetowych jest ich całodobowa oszczędność. Jeśli reklama skłoni kogoś do dokonania zakupu, w przypadku sklepu internetowego transakcję można sfinalizować od razu, bez względu na dzień tygodnia i porę dnia. A towar przyniesie do domu kurier. Do sklepu stacjonarnego trzeba dotrzeć (i to w godzinach jego otwarcia), co może obniżyć motywację i do zakupu finalnie nie dojdzie.
Podczas prowadzenia działalności możesz dodatkowo korzystać z licznych rozwiązań oferowanych przez hurtownie. Coraz więcej sklepów prowadząc sprzedaż, nie ma dostępu do fizycznych produktów. Za wysyłkę oraz zwrot towaru odpowiada bezpośrednio hurtownia lub inny przedsiębiorca, który zapewnia Ci asortyment. To sprawia, że prowadzenie sklepu online jest możliwe z domu czy siedząc wygodnie na plaży.
Elastyczność zarządzania
Prowadzenie e-sklepu ułatwia znacznie odpowiednio przygotowane oprogramowanie. Dzięki funkcjonalnym rozwiązaniom jakie posiada sklep Shoper, użytkownik może w prosty sposób zarządzać wszystkimi procesami, od gospodarki magazynowej po realizacje zamówień.
Użytkownik może też na bieżąco dodawać promocje i nowe produkty lub usuwać już istniejące. Dodatkową zaletą panelu jest jego dostępność online. Pozwala to zarządzać sprzedażą z dowolnego miejsca, gdzie możliwy jest dostęp do sieci Internet.
Decydując się na sklep internetowy, decydujesz się na narzędzie sprzedaży, które w dowolnej chwili możesz modyfikować, dostosowując je do naszych potrzeb i potrzeb klientów. Nowe rozwiązania, nowe formy dostawy, prezentacja produktu, szybkie wsparcie pozycjonowania. Zarządzasz sklepem z dowolnego miejsca na świecie. Jeśli zechcesz zmienić narzędzie sprzedaży, wystarczy eksport bazy produktów, a następnie jej import na nowej platformie. W ten sposób możesz już teraz przenieść swój sklep od dowolnego dostawcy do home.pl.
Sklep internetowy to sklep interaktywny
Sklep internetowy jest dostępny w sieci 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy o dowolnej, wygodnej dla nich porze. Ponadto, są w stanie znaleźć produkt, którym są zainteresowani bezpośrednio w momencie, kiedy się zapoznali z jego prezentacją, surfując po sieci. Użytkownicy mogą również zebrać opinie na temat planowanego zakupu na różnego rodzaju serwisach internetowych i od razu go dokonać.
E-sklep może stanowić także idealne wsparcie sprzedaży stacjonarnej, dzięki temu nie tylko dotrzesz do większej liczby klientów, ale zaoferujesz im chociażby bezpłatny odbiór osobisty. Działasz lokalnie, ale jesteś dostępny globalnie. Dzięki synchronizacji stanu magazynowego, sprzedajesz tylko to, co aktualnie posiadasz w swoim sklepie. Dzięki prostym integracjom z hurtowniami, możesz poszerzyć swój asortyment o produkty, których normalnie nie byłbyś w stanie przechować w swoim sklepie stacjonarnym.
E-sklep to przyszłość
Prognozy analityków rynku e-commerce są bardzo optymistyczne dla branży. Rosnąca liczba konsumentów przekonanych do zakupów online oraz nowe kanały dystrybucji będą przyczyniać się do wzrostu liczby transakcji zawieranych tą drogą. Z zakupów w sieci korzystają nie tylko ludzie, którzy z internetu sprawnie korzystają z internetu od kilkunastu i więcej lat. Coraz częściej online kupują osoby z pokolenia Silversów.
Sprzedaż sprzętu RTV/AGD, odzieży, kosmetyków to standard. Zyskuje na popularności także sprzedaż artykułów spożywczych, do czego przyczyniła się także zmiana przepisów dot. niedziel handlowych. Już dziś możemy spotkać się z pojęciem lodówkomatów, a więc urządzeń, umożliwiających odbiór żywności w dowolnej chwili z wybranego przez siebie punktu.
Czytaj więcej
- Przed rozpoczęciem działalności e-commerce
- Jak założyć sklep internetowy?
- Wybór oprogramowania dla sklepu
- Dlaczego klienci porzucają koszyk i jak temu zapobiec?
- Jak uzyskać dotację na sklep internetowy?