Rozpoczynasz przygodę z prowadzeniem własnego sklepu internetowego? Założenie i rozwój własnego biznesu w Internecie wymaga sporych nakładów finansowych. Wielu przedsiębiorców decyduje się na dofinansowanie, umożliwiające firmie łatwiejszy start. Dowiedz się, do których instytucji możesz się zwrócić, aby zdobyć środki finansowe na swój wymarzony biznes.
SPIS TREŚCI
Dotacje na sklep internetowy z Urzędu Pracy
Dotacje z PUP są wśród początkujących przedsiębiorców niezwykle popularne: nie są trudne do uzyskania i dają możliwość uzyskania jednorazowego zastrzyku gotówki na rozkręcenie pierwszego biznesu. Dotacja z Urzędu Pracy jest przeznaczona dla osób, które sklep internetowy traktują jako dopełnienie działalności sklepu tradycyjnego. Jeśli masz plany połączenia tych dwóch działalności, dotacja jest dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Dofinansowanie z Urzędu Pracy na rozpoczęcie własnej działalności wynosi maksymalnie 6-krotność obowiązującej średniej krajowej. Szansę na uzyskanie tych środków znacznie zwiększa zadeklarowany wkład własny i dobrze napisany wniosek.
Dotacja z Urzędu Pracy jest bezzwrotna pod warunkiem, że otrzymane środki wydasz w sposób zgodny z wcześniejszą deklaracją. Nie możesz też przerwać swojej działalności przez 12 miesięcy – w przeciwnym wypadku Urząd Pracy upomni się o zwrot całości dotacji wraz z odsetkami.
Kto może ubiegać się o dotację z PUP?
O dofinansowanie sklepu internetowego z Urzędu Pracy może się ubiegać każdy dorosły obywatel Polski, który spełni następujące warunki:
- posiada status osoby bezrobotnej w momencie składana wniosku,
- nie prowadził działalności gospodarczej min. 12 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- nie studiuje dziennie (studia zaoczne są dozwolone),
- nie ubiegał się o dotację w przeszłości lub nie złożył wniosku w innym urzędzie,
- dotacja nie zostanie przyznana osobie, która bez uzasadnienia odmówiła przyjęcia zatrudnienia lub stażu w poprzednich 12 miesięcy lub która popełnia przestępstwo gospodarcze w ciągu ostatnich 2 latach.
Dofinansowanie z Funduszy Europejskich
Dotacje z Funduszy Europejskich są świetnym rozwiązaniem dla osób, które planują działalność jedynie w przestrzeni internetowej. Warto się postarać i przygotować przemyślany wniosek z konkretnym biznesplanem: niektóre dotacje wynoszą nawet 600 tys. zł!
Środki z Funduszu Europejskiego można wykorzystać na tworzenie sklepu internetowego od podstaw. Ważne jest, aby dokładnie zaplanować proces powstawania i późniejszego funkcjonowania biznesu: jakie produkty będziesz miał w ofercie, grupa docelowa, do której będziesz kierował swoje usługi, metody promocji sklepu internetowego. Możesz wybrać co najmniej kilka programów, które wspomagają działalność e-commerce – nowe programy pojawiają się cyklicznie na oficjalnej witrynie projektów.
Co powinno się znaleźć we wniosku o dofinansowanie z Funduszy Europejskich?
Formularz, obowiązujący przy danym programie jest dostępny na stronie wybranego przez Ciebie programu operacyjnego. Dokument należy wypełnić w wersji elektronicznej oraz papierowej. Pamiętaj, aby do wniosku załączyć szczegółowy biznesplan.
Jeśli jest to Twój pierwszy wniosek, to warto, abyś skonsultował się z firmą oferującą pozyskiwanie funduszy ze środków europejskich. Tego typu pomoc znacznie Cię odciąży – specjalista zajmie się pomocą w wypełnianiu wniosku, monitorowaniem realizacji umowy i jej późniejszym rozliczeniem. Współpraca ze specjalistą uprości pozyskanie środków na Twój sklep internetowy.
www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/skorzystaj/harmonogramy-naborow-wnioskow/
Czytaj więcej
- BDO. Baza Danych Odpadowych – kogo obowiązuje rejestracja?
- Kalendarz niedziel handlowych 2023
- Jak założyć sklep internetowy?
- Podcast Mistrzowie eCommerce: „Ile kosztuje sklep internetowy”?
- Zgodność sklepu internetowego z RODO
- Jak promować firmę bez plików cookies? Google bez cookies