Monitorowanie i prognozowanie – jak zapewnić sukces rynkowy?


Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

Prowadzenie własnego e-biznesu nie zawsze jest proste oraz nie zawsze gwarantuje sukces. Szacuje się, że w Polsce działa już 20 tys e- sklepów, rocznie powstaje ok. 10 tys. e-sklepów, przy czym 90% upada w ciągu 5 lat, bo mają zbyt słabe fundamenty! Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia sklepu, aby utrzymać się na rynku?

Okazuje się, że nie wystarczy już tylko dobry produkt, funkcjonalne oprogramowanie czy działania promocyjne takie jak pozycjonowanie, social media marketing, kampanie promocyjne, kampanie banerowe itp. Oczywiście wszystkie te działania są niezbędne, ale jeśli ogólna strategia firmy nie będzie oparta na twardych danych z rynku, nawet najlepszy pomysł na biznes może okazać się mało rentowny. Jak zatem ustrzec się przed nietrafionymi inwestycjami? Należy monitorować, analizować i prognozować!

Właściciele sklepów internetowych już teraz zauważają potrzebę regularnego monitoringu ofert konkurencji, który uaktualnia informacje o zmianach cen oraz nowym asortymencie wprowadzanym przez rywali. Często zdarza się także, że jeden z pracowników sklepu oddelegowany zostaje do ręcznego prowadzenia monitoringu publikacji na temat sklepu, który daje odpowiedź na pytanie, jak widzą nas klienci i czy nieuczciwa konkurencja nie działa przypadkiem na naszą niekorzyść.

Pomocny w planowaniu działań e-marketingowych okazuje się także monitoring pozycji, który w prosty sposób wskazuje skuteczność pozycjonowania wybranych fraz. Istotna jest także regularna informacja na temat działania naszej platformy sklepowej. Czy nie zdarza się tak, że problemy techniczne w sklepie zniechęcają użytkowników do zrobienia u nas zakupów.

Należy jednak pamiętać, że nie każdy właściciel sklepu internetowego dysponuje odpowiednią liczbą pracowników i czasem, aby monitorować i analizować wszystkie wypowiedzi pojawiające się w sieci, zmiany u konkurencji czy codzienną pozycję w wyszukiwarkach i poprawne działanie systemu. Właścicielom e-sklepów, w ciągle zmieniającym się otoczeniu biznesowym i przy ograniczonym dostępie do niezbędnych danych, ciężko zatem prognozować sprzedaż, którą mogą wygenerować ich sklepy, a tym samym ryzyko porażki jest większe.

Odpowiedzią na te wszystkie problemy może być zautomatyzowanie wielu z wyżej wymienionych aktywności, które w znaczący sposób ograniczy czas i koszty analizy rynku.

Przydatne narzędzia do monitorowania i prognozowania rynku e-commerce to:

  • Monitoring pozycji – umożliwia stałe monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych dla poszczególnych fraz lub grup fraz.
  • Monitoring publikacji – dostarcza zestawienie informacji na temat działalności sklepu, dostępnych na stronach trzecich (przede wszystkim opinii). Istotnym elementem tej usługi jest również agregowanie opinii i monitorowanie zmian w czasie.
  • Monitoring cen – narzędzie umożliwiające automatyczne monitorowanie cen w konkurencyjnych sklepach na towary, które znajdują się również w ofercie obsługiwanego e-sklepu.
  • Monitorowanie aplikacji – celem jest monitorowanie działania poszczególnych procesów w aplikacji własnej lub trzeciej. W odniesieniu do sklepów internetowych monitorowanie poprawności działania takich procesów jak np. złożenie zamówienia, logowanie, rejestracja itp.
  • Prognozowanie sprzedaży – algorytm umożliwiający prognozowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych.

Tego typu narzędzia w mniejszym lub większym zakresie są już dostępne na rynku, wystarczy jedynie zacząć z nich korzystać.

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia sklepu, aby utrzymać się na rynku?

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub