Krótko o działaniach marketingowych związanych ze sklepem


Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

Dzięki dostępnym obecnie narzędziom budowa i publikacja sklepu internetowego w sieci nie jest dużym wyzwaniem. Jednak dotarcie do klientów i wyróżnienie się z setek innych e-sklepów to już dłuższy proces. Ze względu na charakter sprzedaży i koszty, najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie marketingu on-line. Zobacz, jakie formy promocji będą najlepsze dla Ciebie.

Sieć Internet, oprócz świetnych możliwości handlowych, jest doskonałym środowiskiem dla działań marketingowych. W przypadku sklepów internetowych, dynamiczne przekierowanie użytkownika na witrynę, gdzie może od razu sfinalizować zakup to świetne działanie sprzedażowe. W celu optymalizacji kosztów i zwiększenia zasięgu działań warto z dostępnych opcji wybrać kilka, które będą się wzajemnie uzupełniać.

Siła wyszukiwania

Wyszukiwarki mogą generować nawet połowę ruchu na stronach WWW i/lub w sklepach internetowych. W Polsce niekwestionowanym liderem wyszukiwania jest Google. W celu najlepszego zaindeksowania naszej witryny w wynikach wyszukiwania Google, należy przeprowadzić jej optymalizację.

Przede wszystkim należy stosować słowa kluczowe w nagłówkach, meta-tagach i unikalnych opisach produktów. Dodatkowo, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto skorzystać z usług pozycjonowania, które są świadczone przez wyspecjalizowane firmy. Odpowiednie agencje zadbają o to, by sklep znalazł się na pożądanej pozycji na liście wyników dla określonych haseł. Ze względu na koszty należy odpowiednio dobrać tzw. keywordy, im ogólniejsza fraza, np. „zabawki” czy „koszulki” tym wyższy koszt znalezienia się na pierwszej stronie wyników.

W celu obniżenia wydatków warto skupić się na rozbudowaniu hasła wyszukiwania o miasto, jeśli jesteśmy nastawieni na rynek regionalny lub bardziej opisowe sformułowania. Dobrym rozwiązaniem dla sklepu internetowego jest stosowanie strategii „długiego ogona”, czyli pozycjonowanie dużej liczby szczegółowych słów kluczowych, o mniejszej liczbie wyszukiwań.

Obecna sytuacja wskazuje na to, że obecność w wyszukiwarce dla sklepu to już konieczność. Jeśli pozycjonowanie jest niewystarczające, można pomyśleć o systemie reklamowym Google AdWords, który za opłatą wyświetli nasz link na początku wyników wyszukiwania. Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie nakładu na promocje w wyszukiwarce pomiędzy reklamy i pozycjonowanie w zbliżonych proporcjach. Dzięki temu uzyskamy tzw. „Surround”, co przełoży się na pozyskanie wielu odwiedzających na daną frazę wyszukiwania.

Daj się porównać

Wielu klientów przed zakupem sprawdza ceny produktu w coraz popularniejszych porównarkach internetowych. Ponieważ dodanie oferty do serwisów tego typu jest na ogół bezpłatne, warto pojawić się w wielu popularnych porównywarkach takich, jak Nokaut.pl. Przy czym należy pamiętać, że o ile zaistnienie w danym serwisie jest bezpłatne, to już przekierowanie użytkownika do naszej witryny jest płatne. Oczywiście opieranie się na porównywarkach, to strategia najlepsza dla sprzedawców, którzy decydują się konkurować ceną.

Banery to spory wydatek

Reklama banerowa w serwisach internetowych to dobra forma promocji dla dużych i rozwiniętych e-sklepów. Wysoki koszt oraz niski współczynnik klikalności, najczęściej nieprzekraczający 1% odbiorców nie przemawia za decyzją publikowania reklamy w dużych portalach.

Alternatywą może być rozliczenie „za kliknięcie” i publikacja banerów w mniejszych serwisach związanych tematycznie z działalnością sklepu, lub na blogach branżowych. Oczywiście atrakcyjne reklamy graficzne można publikować również na stronie sklepu, aby przyciągnąć odwiedzających użytkowników do ciekawych ofert. W tym wypadku możemy dowolnie zarządzać powierzchnią strony, ale mimo to warto zachować w tej kwestii umiar, aby nie bombardować odwiedzających przekazami reklamowymi.

Działania wokół bazy klientów

Promocja w serwisach zewnętrznych pozwala nam docierać do nowych klientów. Jednak dobra komunikacja z użytkownikami odwiedzającymi witrynę również może przekładać się promocję e-sklepu poprzez sieć poleceń.

Po pierwsze, warto zachęcać do pozostawienia adresu e-mail nie tylko podczas procesu zakupowego. Możemy przecież w przyszłości zaoferować klientom ciekawe materiały z branży lub drobny kupon zniżkowy na zakupy w naszym sklepie. W ten sposób budujemy bazę do mailingu. Dzięki temu możemy przyciągnąć do sklepu użytkowników, którzy już mieli kontakt z witryną, ale niekoniecznie zrealizowali transakcję. Warto zdecydować się w takim wypadku na specjalną promocję dla odbiorców wiadomości.

Innym pomysłem na angażowanie użytkowników witryny jest integracja z serwisem społecznościowym Facebook. Forma „nawiązania kontaktu” jest w tym przypadku mniej inwazyjna, niż jak podanie adresu e-mail. Wystarczy jedynie kliknąć przycisk „Lubię to”. Dzięki temu komunikaty publikowane na facebookowej stronie trafią do danego użytkownika. Takie działania budujące dłuższą relację są zdecydowanie wskazane zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych sklepów internetowych.

Optymalizacja

Dobrze jest podejść do promocji sklepu internetowego całościowo i wcześniej nakreślić sobie plan działań. Jednak wcześniej warto poznać możliwości poszczególnych rozwiązań. Żadne analizy i poradniki nie odpowiedzą nam na pytanie o efektywność danej formy marketingu w przypadku danego e-sklepu tak dokładnie, jak przetestowanie jej w praktyce.

Przydatne w tym celu mogą być kupony na usługi reklamowe, np. Nokaut.pl. Taka weryfikacja pozwoli nam na zbudowanie odpowiedniego modelu budżetu marketingowego, który pozwoli nam na budowanie rosnącej liczby odwiedzin witryny przez zainteresowanych zakupem potencjalnych klientów.

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub