RODO – usuwanie danych Klienta

Poniższy artykuł dotyczy wyłącznie regulacji RODO w sklepie internetowym home.pl. Szczegółowe informacje dot. ochrony i przetwarzania danych osobowych w home.pl oraz na innych usługach znajdziesz pod adresem pomoc.home.pl/rodo

Artykuł 17 ust. 1 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) ustanawia prawo do usunięcia danych, nazywane także „prawem do bycia zapomnianym”. Zgodnie z tym prawem Klienci sklepu mogą zażądać od administratora sklepu, aby usunął z niego wszelkie dane dotyczące ich obecności i zamówień w sklepie.

Aby mieć pewność, iż żądanie Klienta zostało spełnione w całości postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Usuń Klienta z listy w Klienci —> Klienci
  2. Usuń jego zamówienia. Jeżeli jednak zdążyłeś wygenerować przesyłki, musisz zacząć od nich w Sprzedaż —> Przesyłki
  3. Teraz już możesz usunąć zamówienia w Sprzedaż —> Zamówienia
  4. Jeżeli Klient wyrażający żądanie był zapisany do Newslettera w Twoim sklepie to musisz usunąć jego e-mail z listy w Klienci —> Subskrybenci
  5. Usuń wszystkie pozycje z historii wysyłek sklepu do Klienta w Konfiguracja —> Administracja, system —> Historia wysyłek

Pamiętaj, iż konieczność usunięcia danych dotyczy też wszystkich podmiotów, którym jako administrator sklepu powierzyłeś dane osobowe Klienta, np. firmy kurierskiej.

Kiedy możesz odmówić usunięcia danych?

  • Gdy nie minął czas, w ramach którego jesteś zobligowany do świadczenia usług wobec Klienta wynikających z gwarancji lub rękojmi
  • Gdy ciążą na Tobie obowiązki wynikające bezpośrednio z przepisów podatkowych.

 

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl