Czym są Mapy Google i jaki wpływ mają na reklamę

Szybki hosting dla WordPressa

Google Maps czyli mapy Google to popularne narzędzie do ustalania lokalizacji użytkownika. Także poszukiwania określonych lokalizacji na podstawie różnego rodzaju filtrów. Mapy Google czyli Google Maps mogą pełnić nie tylko podstawową rolę wskazującą określony przez użytkownika punkt. Mogą także wprowadzać sugestie, pokazywać obiekty w okolicy użytkownika oraz stanowić nawigację.

Mapy Google oferują kilka usług w ramach większej aplikacji internetowej, w następujący sposób.

  • Planer tras oferuje wskazówki dla kierowców, rowerzystów, pieszych i użytkowników transportu publicznego, którzy chcą wybrać się w podróż z jednego określonego miejsca do drugiego.
  • Interfejs programowy aplikacji Google Maps (API) umożliwia administratorom witryn internetowych umieszczanie Map Google w witrynie,
  • Aplikacja Mapy Google dla komórek oferuje usługę lokalizacji dla kierowców, która wykorzystuje lokalizację urządzenia mobilnego (jeśli jest dostępna) w systemie GPS (Global Positioning System) wraz z danymi z sieci bezprzewodowych i komórkowych.
  • Google Street View umożliwia użytkownikom przeglądanie i nawigowanie po poziomych i pionowych panoramicznych obrazach z różnych miast na całym świecie.
  • Usługi dodatkowe oferują m.in.  zdjęcia księżyca, Marsa i niebios dla astronomów,

Mapa Google pomoże w lokalizacji Twojej firmy

Mapa Google to droga do Twojej firmy

W obsłudze stron internetowych mapy Google pełnią najczęściej podstawową rolę. Wskazują lokalizację firmy obrazując to punktem na mapie lub trasą dojazdu (jeśli korzystasz ze strony WWW i Google Maps na urządzeniu mobilnym). Czy takie rozwiązanie jest nadal komukolwiek potrzebne? Jeśli świadczysz usługi stacjonarne, Google Maps mogą w dzisiejszych czasach bardzo mocno wpłynąć na pozycjonowanie Twojej działalności/Google Maps nie jest więc jedynie mapą na której określamy lokalizację firmy. To także narzędzie, z którego korzysta każdego dnia miliony użytkowników, którzy oczekują od map Google, wskazania najlepszej, najbliżej im i dostępnej (otwartej firmy), która świadczy dla nich usługę.

W budowie strony internetowej, to jednak tylko i wyłącznie kawałek mapy, na którym zaznaczysz swoją lokalizację na mapach Google. Jeśli Twoja strona WWW wymaga tego, może okazać się że mapy Google pozwolą Ci określić na nich wiele punktów. Docelowo wskazujących na wiele lokalizacji w Google Maps. To idealne rozwiązanie, jeśli, np. prowadzisz serwis, który zrzesza czy też zwyczajnie łączy wiele firm w jeden katalog. Użytkownik strony WWW korzystając z Google Maps może więc szybko przemieszczać się między kolejnymi lokalizacjami.

Google Maps na stronie WWW

Zwróć uwagę, że sukces korzystania z Google Maps zależy więc nie tylko od tego czy jesteś już obecny na mapach Google. Także, czy Twoja strona WWW przedstawia mapę, na której użytkownik może szybko odnaleźć się. Użytkownik może dotrzeć do Twojej firmy poprzez wyszukiwarkę Google, mapy Google oraz Twoją stronę WWW. W tym ostatnim przypadku, jeśli nie znajdzie na niej mapy Google,  będzie musiał ręcznie wprowadzać współrzędne. Wprowadzi je na podstawie, np. danych z zakładki Kontakt. To nie jest wygodne rozwiązanie. Przy kolejnym, ten sam użytkownik od razu skorzysta z wyników wyszukiwania Google Maps, prawdopodobnie omijając Twoją witrynę i firmę.

Wyniki z Google Maps są widoczne nie tylko w samej aplikacji lub stronie WWW map Google. Także w wynikach wyszukiwania Google. Google docenia użytkowników, którzy korzystają z licznych narzędzi Google celem stworzenia najlepszej dostępności swojej strony i firmy w sieci. Tak jak SSL pomaga w pozycjonowaniu, tak obecność w Mapach Google wpływa też pozytywnie na wizerunek Twojej strony i firmy. To bardzo powierzchowna definicja, która ma swoje korzenie w mechanizmie działania Google.

Czy muszę korzystać z Google Maps?

Jeśli szukasz informacji o firmach i lokalizacjach, na rynku dostępne jest wiele rozwiązań, które dostarczają takich informacji. Jednak to Google stanowi prym w zakresie wyszukiwania informacji i jest obecne zarówno na urządzeniach z Android jak i Apple. Oznacza to, że chociaż samo dodanie firmy do map Google jest czynnością prostą i nie wymagającą wiedzy informatycznej. Skutki takiej aktywności od razu mają wpływ na relację z milionami użytkowników samej aplikacji/map Google. Odpowiedź czy musisz korzystać z Google Maps wydaje się w tym przypadku oczywista. Jeśli Twojej firmy nie ma w Google Maps, tracisz klientów.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub