Czym są Mapy Google i jaki wpływ mają na reklamę?

Czym są i do czego służą Mapy Google?

Google Maps, czyli mapy Google to popularne narzędzie do ustalania lokalizacji użytkownika. Służy także do poszukiwania określonych lokalizacji na podstawie różnego rodzaju filtrów. Mapy Google (ang. Google Maps) mogą pełnić nie tylko podstawową rolę wskazującą trasę z punktu A do punktu B, ale również może wyświetlać sugestie, np. pokazywać obiekty w okolicy oraz nawigować do nich użytkownika.

Mapy Google oferują kilka usług w ramach całej swojej platformy – oto niektóre z nich:

  • Funkcja planowania trasy dojazdu oferuje wskazówki dla kierowców, rowerzystów, pieszych i użytkowników transportu publicznego, którzy chcą wybrać się w podróż z jednego określonego miejsca do drugiego,
  • Interfejs programowy aplikacji Google Maps (API) umożliwia administratorom witryn internetowych umieszczanie Map Google na swoich stronach internetowych,
  • Aplikacja Mapy Google dla komórek oferuje usługę lokalizacji dla kierowców, która wykorzystuje lokalizację urządzenia mobilnego (jeśli jest dostępna) w systemie GPS (Global Positioning System) wraz z danymi z sieci bezprzewodowych i komórkowych.
  • Google Street View umożliwia użytkownikom przeglądanie i nawigowanie po panoramicznych obrazach z różnych miast na całym świecie, która zapewnia panoramiczne (prawie cała sfera) widoki z poziomu ulicy i pozwala użytkownikom na wyświetlanie wybranych części świata.
  • Usługi dodatkowe powiązane z Google Maps umożliwiają też podgląd zdjęć satelitarnych  księżyca (Google Moon), Marsa (Google Mars) i niebios dla astronomów (Google Sky).

Mapa Google pomoże w lokalizacji Twojej firmy.

Mapa Google to droga do Twojej firmy

Na stronie internetowej mapy Google pełnią najczęściej podstawową rolę, czyli wskazują lokalizację firmy (obrazując to punktem na mapie). Użytkownik korzystający ze strony internetowej, dzięki Mapie Google i usługom lokalizacyjnym może sprawdzić trasę dojazdu do Twojej firmy.

Czy takie rozwiązanie jest nadal komukolwiek potrzebne? Jeśli świadczysz usługi stacjonarnie, to Google Maps mogą wpłynąć na to jak szybko Twoi klienci trafią do Twojej firmy. Google Maps jest narzędziem, z którego codziennie korzysta miliony użytkowników, którzy oczekują wskazania najlepszej i najbliżej dostępnej firmy, która świadczy konkretne usługi, których właśnie szukają. Z tego powodu warto dodać swoją firmę do Map Google, aby umożliwić znalezienie Twojej działalności potencjalnym klientom, którzy szukają Twoich usług lub produktów.

Podczas budowy strony internetowej możesz umieścić Mapę Google na swojej witrynie. Polega to na umieszczeniu kawałka mapy, na której zaznaczysz lokalizację swojej firmy.

Jak dodać Google Maps na mojej stronie WWW?

Zwróć uwagę, że możesz dodać swoją firmę do Google Maps, ale możesz też umieścić Mapy Google na swojej stronie internetowej. Dzięki takiemu modułowi znajdującemu się na Twojej stronie internetowej, możesz wskazać odwiedzającym ją użytkownikom gdzie znajduje się Twoja firma i przedstawić w ten sposób wskazówki dojazdu.

Użytkownik może dotrzeć do Twojej firmy poprzez wyszukiwarkę Google, wspomniane Mapy Google lub przez Twoją stronę WWW. W tym ostatnim przypadku, jeśli użytkownik nie znajdzie na niej Mapy Google, to będzie musiał ręcznie wprowadzić współrzędne (np. znajdując je w zakładce Kontakt i wpisując ręcznie do wyszukiwarki). Aby to ułatwić, możesz umieścić Mapę Google na swojej stronie internetowej, dzięki czemu użytkownik już będąc na Twojej stronie internetowej, będzie mógł sprawdzić wskazówki dojazdu do Twojej firmy.

Wyniki z Google Maps są widoczne nie tylko w samej aplikacji map od Google, ale również w wynikach wyszukiwania Google. Obecność Twojej firmy w Mapach Google wpływa więc pozytywnie na dostępność Twojej działalności oraz na wizerunek Twojej strony internetowej i firmy w sieci Internet.

Czy muszę korzystać z Google Maps?

Jeśli szukasz informacji o firmach i lokalizacjach, to na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które dostarczają takich informacji. Jednak to Google stanowi prym w zakresie wyszukiwania informacji, a dodatkowym atutem jest dostępność Google Maps z poziomu różnych urządzeń (również dla urządzeń mobilnych).

Oznacza to, że chociaż samo dodanie firmy do Map Google jest czynnością prostą i nie wymagającą wiedzy informatycznej, to skutki takiej aktywności od razu mają wpływ na relacje z milionami użytkowników Google. Odpowiedź czy musisz korzystać z Google Maps wydaje się być w tym przypadku oczywista. Jeśli Twojej firmy nie ma w Google Maps, to tracisz potencjalnych klientów, którzy korzystają z usług Google.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie