Jakie firmy mogą skorzystać z Google Maps?

Dla większości użytkowników narzędzi Google, mapy Google to po prostu usługa umożliwiająca wyznaczanie trasy dojazdu lub poszukiwanie lokalnych firm. Za tym wszystkim stoi jednak szeroko pojęty marketing, realizowany także poprzez budowanie swojej pozycji w Mapach Google. To część strategii marketingu cyfrowego. Dowiedz się, czy Twoja firma może skorzystać z Google Maps.

SPIS TREŚCI

Co to jest Google Maps?

Google Maps to usługa mapowania opracowana przez Google. Oferuje zdjęcia satelitarne, mapy ulic, 360 ° panoramiczne widoki ulic, a także bardzo cenione wśród kierowców warunki drogowe w czasie rzeczywistym (Google Traffic). Pozwala także na planowanie trasy podróży pieszo, samochodem, rowerem lub komunikacją miejską. Na przestrzeni ostatnich lat Google Maps, także w Polsce stało się potężnym narzędziem w strategii marketingowej. Mapy Google stanowią część wyników Google wyświetlanych na samej górze listy wyników. W praktyce jeśli prowadzisz biznes, który jest zależny właśnie od lokalnych klientów, Google Maps mogą okazać się o wiele skuteczniejszym źródłem niż reklama.

Dodaj swoją firmę do Google Maps, zakładając konto Google. Jeśli posiadasz już takie konto, skorzystaj z Google Moja firma, aby uzupełnić informacje o swojej firmie. Podczas uzupełniania tych informacji będzie konieczne potwierdzenie, że jesteś jej właścicielem lub pracownikiem danego miejsca. Kiedy będziesz gotowy, opublikuj informacje o firmie – będziesz mógł je aktualizować w dowolnym momencie.

Kto może skorzystać z Google Maps?

Zgodnie z powyższym, Twoja obecność w Google Maps powinna być obowiązkowa zawsze, gdy biznes, który prowadzisz zależny jest od lokalnych klientów. Klientów, którzy będą szukali Cię w określonym miejscu i będą chcieli Cię odwiedzić.

Budowanie pozycji w Internecie wymaga wielu działań. Dodaj stronę do Map Google i zadbaj o zaplecze firmy. Czy pamiętasz o stronie internetowej i pozycjonowaniu firmy w sieci Internet? Nie musisz zajmować się wszystkim sam. Zleć przygotowanie projektu nam. Zrobimy stronę internetową Twojej firmy, uruchomimy sklep internetowy, a nawet zajmiemy się  reklamą internetową i pozycjonowaniem strony internetowej. Kliknij i wybierz interesującą Cię ofertę. Nie czekaj. Twoi przyszli klienci właśnie szukają Cię w sieci Internet.

Nie ma znaczenia tutaj często fakt, że klient jest z innego miasta lub obszaru, np. dzielnicy. Dobrze zaplanowany marketing w Google Maps, a więc właściwe opisanie swojej działalności, spowoduje, że klienci będą odnajdowali Cię szybciej, nawet jeśli w ich okolicy działa Twoja konkurencja.

Budowanie pozycji w Google Maps

Marketing w Mapach Google to proces korzystania z funkcji Map Google, aby ułatwić znalezienie Twojej firmy. Duże firmy nie będą miały z tym problemu i takie działania mogą być dla nich po prostu przydatne, ale największe znaczenie będzie to miało dla mniejszych firm. Jednak nawet o pozycji w Google Maps nie decyduje wyłącznie lokalizacja klienta, który właśnie szuka takiej działalności jak Twoja. Każdy lokalny biznes może skorzystać z ulepszenia swojej oferty w Mapach Google

Nie ma więc ograniczenia dot. tego, jaka firma może skorzystać z Google Maps. Znaczenie ma tu jednak, co firma może pozyskać w ten sposób. Jeśli więc jesteś zależny od klientów lokalnych lub świadczysz usługi, co do których kluczowa jest Twoja lokalizacja/możliwość dojazdu to Google Maps znacząco Ci w tym pomoże.

Jestem w Google Maps – czy to wystarczy?

O efektach obecności firmy w Google Maps zadecyduje także to, w jaki sposób Twoja firma jest widoczna w sieci Internet, a w tym w wyszukiwarce Google. Wpływ na to będzie miała m.in. aktywność w sieci Internet, a więc zarówno aktywność w social media, zainteresowanie klientów Twoją firmą, pozycja strony internetowej. Przekłada się to na większe działania marketingowe. Zwróć uwagę, że każde Twoje działanie na rzecz pozycjonowania w sieci, wpływa na każdy ze składowych elementów osobno.

Tak samo oddziałuje pozycjonowanie strony internetowej na pozycję w wynikach Google, jak i lepszej widoczności w Google Maps. Dobra pozycja w Google Maps i zaangażowanie klientów, np. opiniami o firmie, przełoży się na ogólną pozycję firmy w Google, itd..

Powinieneś wiedzieć, że wyniki wyszukiwania Google Maps nie są oparte wyłącznie na lokalizacji. Nie każdy użytkownik musi z tego korzystać, co oznacza, że otrzyma on wyniki tzw. rankingowe. Wyniki te będą widoczne w czasie wyszukiwania w Google Maps za pomocą określonych słów kluczowych. W ten sposób wielu klientów zidentyfikuje Twoją firmę jako nie tylko najlepszy wybór lokalny, ale np. w danym obszarze, do którego Google Maps w danym momencie odniesie się wynikami.

Ważne jest, aby firma, która pojawia się w Google Moja Firma (tworzy swoją wizytówkę) nie lekceważyła tego, jakie informacje Google oczekuje, abyś dodał. I analogicznie, abyś nie lekceważył ich mocy i nie ograniczał się wyłącznie do szczątkowych danych. Takie działania mogą okazać się stratą czasu, która przełoży się na znikome efekty w Mapach Google.

Czytaj więcej

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie