Wizytówka firmy – Jak dodać moją firmę do Google Maps?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Chociaż skala zasięgu jaki generuje Google Maps wydaje się nieosiągalna dla małych firm, to warto pamiętać, że na świecie miliony użytkowników korzystają każdego dnia z Google Maps. Z powodu zasięgu Google Maps miliony małych, średnich i wielkich firm dodaje własne wizytówki, wyświetlane między innymi w Google Maps po to, aby dać się znaleźć potencjalnym klientom.

Jedną z najpopularniejszych, a zarazem darmowych opcji pojawienia się w Google jest utworzenie wizytówki firmy. Możesz utworzyć wizytówkę firmy za pomocą Google Business, czyli Google Moja Firma.

Dodaj swoją firmę do Google Maps, zakładając konto Google. Jeśli posiadasz już takie konto, skorzystaj z Google Moja firma, aby uzupełnić informacje o swojej firmie. Podczas uzupełniania tych informacji będzie konieczne potwierdzenie, że jesteś jej właścicielem lub pracownikiem. Kiedy będziesz gotowy, opublikuj informacje o firmie – będziesz mógł je aktualizować w dowolnym momencie.

Jak dodać firmę do Google Maps – Wizytówka firmy?

  1. Przejdź na stronę Google Maps i upewnij się, że jesteś zalogowany do konta Google (prawy górny róg ekranu).
  2. Kliknij prawy przycisk myszki w miejscu, w którym znajduje się Twoja firma. Następnie w wyświetlonym menu konktekstowym wybierz opcję: Dodaj swoją firmę. Google Business - Jak dodać firmę na Mapy Google?
  3. Po kliknięciu opcji: Dodaj swoją firmę, zostaniesz przekierowany na stronę Google Moja Firma (Google Business) i rozpoczniesz dodawanie firmy do Google Maps.
    WAŻNE! Zamiast rozpoczynać konfiguracje na stronie Google Maps, możesz od razu przejść na stronę Google Business, gdzie następnie dodasz nową lokalizację ze swoją firmą.
  4. W wyświetlonym oknie uzupełnij informacje o swojej firmie, zaczynając od podania jej nazwy. Nazwa będzie widoczna dla wszystkich użytkowników. Kliknij przycisk: Dalej.
    Podaj nazwę swojej firmy, która będzie widoczna w Google dla innych użytkowników
  5. Na następnym ekranie wyraź zgodę na dodanie lokalizacji Twojej firmy do Google. Nie musisz jej dodawać, jeśli Twoja firma nie działa stacjonarnie.
    Google Maps - Dodawanie lokalizacji firmy na mapy Google
  6. Wskaż dokładny adres Twojej firmy, aby można było, np. wyznaczyć trasę dojazdu lub odnaleźć ją w okolicy.Dodaj adres swojej firmy do Google, aby można było wyznaczyć trasę dojazdu.
  7. Jeśli w podanej lokalizacji swoją siedzibę mają już inne firmy, to otrzymasz taką informacje na tym etapie. Po specjalnej weryfikacji, możesz przejść do edycji istniejącej już wizytówki w Google. Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze wizytówki w Google, zaznacz: Ta opcja nie pasuje i przejdź do dodawania nowej firmy pod podaną lokalizacją.Istniejąca firma w Google - jak przejść do jej edycji?
  8. W zależności od profilu działalności, to nie każda firma działa w jednym miejscu, np. pizzeria oferuje dowóz. Z tego powodu w kolejnym kroku możesz zaznaczyć obszar działania firmy. Kliknij opcję: Tak, obsługuję klientów również poza moją lokalizacją i wybierz obszary, dzielnice lub całe miasta.Wybierz obszary, w których działa Twoja firma i dodaj je do Google.Dodaj do Wizytówki Google dzielnice oraz inne obszary działalności Twojej firmy.
  9. Na wyświetlonym ekranie wybierz jedną kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę i jej działalność. Z listy dostępnych opcji wybierz te, które najlepiej pasują do profilu firmy. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę w Google.
  10. Na następnym ekranie zdecyduj, które dane kontaktowe chcesz wyświetlać swoim potencjalnym klientom. Być może nie chcesz podawać numeru telefonu i chcesz udostępnić kontakt wyłącznie przez formularz kontaktowy lub zwyczajnie nie masz jeszcze strony WWW.Wpisz dane kontaktowe do Twojej firmy, które chcesz wyświetlać w Google.
  11. Na następnym ekranie możesz wyrazić zgodę na otrzymywanie dostosowanych wskazówek i porta dotyczących zwiększania widoczności swojej firmy w Google. Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, polecamy skorzystać z tej opcji, aby dowiedzieć się więcej jak wykorzystać potencjał Google Maps i innych narzędzi Google.Czy chcesz otrzymywać wskazówki jak zwiększyć widoczność firmy w Google?
  12. W ostatnim kroku Google poprosi Cię o weryfikację Twojej firmy. Po zakończonej weryfikacji, będziesz mógł zarządzać wizytówką swojej firmy w Google. Kliknij przycisk: Zakończ, aby rozpocząć proces weryfikacji firmy. Kliknij przycisk: Zakończ, aby rozpocząć proces weryfikacji firmy w Google.
  13. Weryfikacja firmy może być zrealizowana na kilka sposobów, wybierz jeden z nich:
    • Kliknij Zweryfikuj przez telefon, by otrzymać kod weryfikacyjny w automatycznej wiadomości telefonicznej. Odsłuchaj, a następnie wpisz kod.
    • Sprawdź swoją pocztę e-mail i kliknij przycisk: Zweryfikuj znajdujący się w weryfikacyjnej wiadomości e-mail (możesz również przepisać kod znajdujący się w wiadomości do Panelu Google Moja Firma).
    • Kliknij Wyślij kartkę pocztową. Poczekaj, aż kartka przyjdzie pocztą. Kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym powinna dotrzeć w ciągu 14 dni. W tym czasie nie zmieniaj nazwy firmy, adresu ani kategorii i nie proś o nowy kod. Może to wydłużyć proces weryfikacji.

    Google Moja Firma - wybierz sposób weryfikacji firmy, aby móc nią zarządzać.

    WAŻNE! Dostępność metod weryfikacji firmy może się różnić, np. jeśli nie podałeś wszystkich danych kontaktowych lub adresowych. Wizytówka firmy wymaga weryfikacji, aby potwierdzić Twoją wiarygodność. Sam zdecyduj jakie dane udostępniasz oraz w jaki sposób chcesz dokonać weryfikacji firmy.
  14. Możesz także przełożyć weryfikację na inny termin. Pamiętaj, że dopóki weryfikacja firmy nie zostanie przeprowadzona, to Twoja wizytówka nie będzie widoczna w Google oraz Google Maps.
  15. Po zakończeniu weryfikacji firmy, zostaniesz przekierowany do Google Business, czyli Google Moja Firma. W tym miejscu możesz zarządzać wizytówką swojej firmy w Google, np. lokalizacją, informacjami kontaktowymi, opiniami itp.Panel Google Moja Firma, czyli jak zarządzać wizytówką dodaną do Google?
  16. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to już zaraz powinieneś być widoczny w Google ze swoją darmową wizytówką firmy. Użytkownicy z łatwością odnajdą Cię także za pomocą Google Maps. Wizytówka w Google to darmowa reklama dla Twojej firmy.
    Jak dodać darmową wizytówkę firmy w Google Maps?

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie