Jak zwiększyć pozycję w Google Maps?

Wyszukiwarka Google wyświetla swoje wyniki zarówno w postaci tradycyjnych odnośników i opisów stron internetowych, a także jako wyniki w Mapach Google. Te wyniki w Mapach Google pojawiają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w Google. Czy Twoja firma jest już widoczna w mapach Google? Jeśli chcesz wyświetlać się w tych wynikach, musisz najpierw podać swoją firmę w Google, tworząc stronę Google Moja Firma.

Klienci poznali opinie o Twojej firmie i wyznaczyli trasę dojazdu. Ale co dalej? Ale czy pamiętasz o stronie internetowej i pozycjonowaniu firmy w sieci Internet? Nie musisz zajmować się wszystkim sam. Zleć przygotowanie projektu nam. Zrobimy stronę internetową Twojej firmy, uruchomimy sklep internetowy a nawet zajmiemy się  reklamą internetową i pozycjonowaniem strony internetowej. Kliknij i wybierz interesującą Cię ofertę. Nie czekaj. Twoi przyszli klienci właśnie szukają Cię w sieci Internet.

Nie wystarczy być w Internecie

Działania Google pokazują, że dziś być w sieci Internet to nie wszystko. Dziś Twoja firma musi być wszędzie tam, gdzie mogą pojawić się i czego mogą szukać Twoi przyszli klienci. A jeśli prowadzisz biznes który jest zależny właśnie od lokalnych klientów, Mapy Google okazują się najlepszym sposobem do ich pozyskania. Możesz dodatkowo podjąć działania, które pozwolą Ci i tu uzyskać lepsze wyniki i wyższą pozycję, a także wzbudzić od początku lepsze wrażenie i zaufanie.

Jak zwiększyć swoją pozycję w Google Maps i czy w ogóle jest możliwe być bliżej klientów niż konkurencja? Tak. Jest to możliwe. Ale nie zdobędziesz tej pozycji, jeśli wydaje Ci się, że wystarczy być dużą firmą lub firmą wpieraną przez dobry marketing. O Twojej pozycji w Google Maps możesz zadecydować Ty sam. Dostarczając szczegółowych informacji o swojej firmie, profilu działalności, zdjęć które mogą pomóc klientom oraz opinii, które wyniosą Cię wysoko wśród polecanych firm. Nawet jeśli w Twojej okolicy jest duża konkurencja.

Wszystkie te czynniki i wiele więcej, jak Twoja pozycja w Google, linkowanie, obecność w katalogach firm, obecność w social media mają pośredni i bezpośredni wpływ na to jak Google postrzega Cię w Internecie. Wynika z tego, że swoją obecność w sieci Internet będziesz budował w wielu systemach wzajemnie między sobą powiązanych.

Wyniki wyszukiwania Google Maps

Kiedy szukasz jakiegoś słowa kluczowego Google może wyświetlić Ci listę lokalnych firm z nim związanych. Jednocześnie wskazać ich lokalizację i możliwość szybkiego wyznaczenia trasy dojazdu. Zwróć uwagę, że w przypadku wyników Google Maps, możesz posługiwać się zarówno nazwami państw, miast, regionów, ulic, dzielnic, itp.. W zależności od tego Google wyświetli mniejszy lub większy obszar poszukiwań.

Drugim czynnikiem jest opis firmy. Google współdziała z Google Maps a swoje wyniki, w jednym i drugim, opiera nie na nazwach firm a słowach je określających, np. dentysta Szczecin, krawcowa Praga Północ, itp..

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie pozycji w Mapach Google jest wypełnienie wszystkich lokalnych informacji o firmie. Upewnij się, że Twój adres, numer telefonu i nazwa firmy są wyraźnie widoczne w wizytówce firmy. Jeśli chcesz aby Google zidentyfikowało dobrze Twoją firmę i wyświetliło w wynikach wyszukiwania, zadbaj o uzupełnienie informacji w indeksie Miejsc Google.  Dodaj swoją firmę (oraz odpowiednie informacje) do Miejsc, a zyskasz na lepszych pozycjach w wyszukiwarce Google.

Informacje te są wyświetlane po prawej stronie wyników wyszukiwania podczas wyszukiwania firm. Na stronie można również wyświetlić pomocne informacje, takie jak godziny pracy.

Opinie w Google

Google docenia pozostawione przez użytkowników opinie. To sprawia, że zbieranie opinii jest dobrym sposobem na awans na górę listy w rankingach Map Google. Jeśli masz prawdziwe opinie i zadowolonych klientów, Google wie, że zapewniasz dobre usługi. Możesz zachęcać klientów do oceniania produktów, usług oraz samej firmy. Platformy takie jak WordPress mają wtyczki Google do recenzji, których można użyć do łatwiejszego uzyskiwania ocen i recenzji.

Opinie w Google nie tylko pomagają Google zrozumieć kim jesteś, ale także utrzymują Cię wysoko w różnych rankingach, np. polecanych miejsc w okolicy. Sam fakt posiadania dużej liczby ocen powoduje, że wzbudzasz zainteresowanie potencjalnych użytkowników.

Osadź Mapy Google na swojej stronie internetowej

Osadzenie mapy Google na swojej stronie internetowej przynosi zwykle dwa efekty:

  • pozwala Google wiedzieć, że masz lokalną firmę,
  • pomaga potencjalnym klientom pozostać zaangażowanym i dowiedzieć się, gdzie znaleźć Twoją firmę.

Warto zrobić wszystko, aby ułatwić klientom dostęp do Twojego sklepu. Zwróć uwagę (o czym pisaliśmy w osobnym artykule w Centrum Pomocy), że mechanizm ten działa na wiele sposobów. Klient, który trafi bezpośrednio na Twoją witrynę, będzie chciał odszukać Cię i dotrzeć do Ciebie. Z drugiej strony, szukając miejsca, usługi, w okolicy, musi mieć możliwość odszukania Cię i wyznaczenia trasy dojazdu. Osadzanie mapy Google na swojej stronie jest łatwe. Dzięki temu klienci będą mieli jasny obraz tego, jak się do ciebie zwrócić.

Klienci poznali opinie o Twojej firmie i wyznaczyli trasę dojazdu. Ale co dalej? Ale czy pamiętasz o stronie internetowej i pozycjonowaniu firmy w sieci Internet? Nie musisz zajmować się wszystkim sam. Zleć przygotowanie projektu nam. Zrobimy stronę internetową Twojej firmy, uruchomimy sklep internetowy a nawet zajmiemy się  reklamą internetową i pozycjonowaniem strony internetowej. Kliknij i wybierz interesującą Cię ofertę. Nie czekaj. Twoi przyszli klienci właśnie szukają Cię w sieci Internet.

Podsumowanie

Mapa Google to jeden z najlepszych sposobów reklamowania swojej obecności lokalnie. Chociaż wyświetlają lokalne wyniki wyszukiwania, to dzięki właściwym opisom firmy, możesz dać swoim klientom duże szanse na odnalezienie właśnie Ciebie. Nie lekceważ Google Maps, zadbaj o dobry opis, zdjęcia firmy i usług oraz lokalizacji, a także zachęcaj klientów do wystawiania opinii w Google. Sprawdź czy w okolicy nie działa lokalny przewodnik Google – jego recenzje będą widoczne w wielu miejscach w okolicy. Warto sprawdzić, czy już odwiedził także Twoją firmę. 

Sprawdź także:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie