Każde urządzenie, na którym zostaje uruchomiony AnyDesk, otrzymuje unikatowy Adres – identyfikator, potrzebny do inicjacji połączenia (ID AnyDesk).
SPIS TREŚCI
UWAGA! AnyDesk zmienia ofertę profesjonalnych licencji AnyDesk Lite, Professional i Power.
14 września 2021 zostaną one zastąpione przez AnyDesk Essentials (wcześniej Lite) oraz AnyDesk Performance (Professional i Power).
Dowiedz się więcej o nowych licencjach AnyDesk.
Jak zmienić ID AnyDesk?
Adres urządzenia w AnyDesk, czyli identyfikator stanowiska, zostaje wygenerowany i przypisany do urządzenia podczas pierwszego uruchomienia aplikacji. Jest stały i nie można go zmienić, ani w ustawieniach aplikacji, ani w panelu administratora. Można jednak przypisać alias do adresu, który także pozwoli na łączenie się z danym urządzeniem.
Jak ustawić alias ID w AnyDesk?
AnyDesk nie pozwala zmienić adresu, jednak oferuje możliwość utworzenia aliasu, który będzie odnośnikiem do Twojego urządzenia. Aby nadać Alias swojemu komputerowi, aplikacja AnyDesk musi być zainstalowana na dysku.
- Aby zmienić alias, otwórz zainstalowaną aplikację AnyDesk i wejdź w Ustawienia.
- W sekcji Alias kliknij Wybierz alias.
- Otworzy się okno ustawiania aliasu. Wprowadź alias, który chcesz przypisać do swojego ID. Zostanie wyświetlona informacja, czy jest on zajęty. Jeśli wpisany alias jest dostępny, kliknij Rejestracja.
- Do Twojego adresu zostanie dodany przyrostek w postaci „@ad” – jest to przestrzeń nazw, oznaczająca, że Twój alias jest nazwą adresu AnyDesk.
Czytaj więcej:
- Jak połączyć się zdalnie z komputerem przez AnyDesk?
- AnyDesk – jak rozwiązać problemy z połączeniem?