Czy można zmienić identyfikator AnyDesk? Jak ustawić alias adresu?

Każde urządzenie, na którym zostaje uruchomiony AnyDesk, otrzymuje unikatowy Adres – identyfikator, potrzebny do inicjacji połączenia (ID AnyDesk).

SPIS TREŚCI

UWAGA! AnyDesk zmienia ofertę profesjonalnych licencji AnyDesk Lite, Professional i Power.

14 września 2021 zostaną one zastąpione przez AnyDesk Essentials (wcześniej Lite) oraz AnyDesk Performance (Professional i Power).

Dowiedz się więcej o nowych licencjach AnyDesk.

Jak zmienić ID AnyDesk?

Adres urządzenia w AnyDesk, czyli identyfikator stanowiska, zostaje wygenerowany i przypisany do urządzenia podczas pierwszego uruchomienia aplikacji. Jest stały i nie można go zmienić, ani w ustawieniach aplikacji, ani w panelu administratora. Można jednak przypisać alias do adresu, który także pozwoli na łączenie się z danym urządzeniem.

Jak ustawić alias ID w AnyDesk?

AnyDesk nie pozwala zmienić adresu, jednak oferuje możliwość utworzenia aliasu, który będzie odnośnikiem do Twojego urządzenia. Aby nadać Alias swojemu komputerowi, aplikacja AnyDesk musi być zainstalowana na dysku.

Pamiętaj! Liczba możliwych zmian aliasu zależy od przypisanej licencji. Po zmianie aliasu na nowy, stary alias zostaje utracony i nie może być wykorzystany przez żadnego innego użytkownika.
  1. Aby zmienić alias, otwórz zainstalowaną aplikację AnyDesk i wejdź w Ustawienia.ID AnyDesk - z głównego pulpitu przejdź do ustawień
  2. W sekcji Alias kliknij Wybierz alias.
  3. Otworzy się okno ustawiania aliasu. Wprowadź alias, który chcesz przypisać do swojego ID. Zostanie wyświetlona informacja, czy jest on zajęty. Jeśli wpisany alias jest dostępny, kliknij Rejestracja.ID AnyDesk - tworzenie aliasu
  4. Do Twojego adresu zostanie dodany przyrostek w postaci „@ad” – jest to przestrzeń nazw, oznaczająca, że Twój alias jest nazwą adresu AnyDesk.
Po utworzeniu aliasu wyświetli się on podczas połączenia. Możesz również wysyłać go innym użytkownikom, by mogli połączyć się z Twoim komputerem.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie