Weryfikacja adresu e-mail przy domenach globalnych


Od 1 stycznia 2014 roku dysponent domeny globalnej (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zobowiązany jest do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail wysyłana jest do abonenta w przypadku:
  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • zmiany danych abonenta (np. adres e-mail w ramach cesji).
Weryfikacyjna wiadomość e-mail wysyłana jest w przypadku każdej domeny globalnej (np. .com, .net, .org, .biz, .info) na adres e-mail reprezentanta. Wiadomość weryfikacyjna wysyłana jest tylko na niezweryfikowany adres e-mail. Przykładowo, jeśli posiadasz wiele domen globalnych, przy których podany jest ten sam adres e-mail, to mogłeś już ten adres e-mail zweryfikować wcześniej – w takiej sytuacji wysyłka weryfikacyjnej wiadomości e-mail już nie nastąpi. Możesz natomiast otrzymać wiadomość mającą na celu potwierdzenie zmiany danych przy domenie.
Aby potwierdzić adres e-mail, należy kliknąć link, który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości e-mail. Wiadomości weryfikacyjne wysyłane są w dniu dokonania operacji, następnie jest ona ponawiana 5 dnia, 10 dnia oraz 13 dnia po wykonaniu operacji. Wystarczające jest potwierdzenie jednej wiadomości. Po potwierdzeniu jednej wiadomości weryfikacyjnej, kolejne wiadomości nie będą już ponawiane.
Potwierdzenie danych możesz wykonać w ciągu 15 dni od czasu dokonania operacji, wyłącznie za pomocą linku znajdującego się wiadomości wysyłanej na adres e-mail dysponenta domeny.
W przypadku cesji (zmiana abonenta domeny), potwierdzająca wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail nowego abonenta domeny, którego dane wprowadzane są dopiero do rejestru.
Jeśli adres e-mail nie zostanie potwierdzony przez dysponenta w terminie 15 dni, domena zostanie zablokowana (nie usunięta). Status domeny zostanie ustawiony na ClientHold. Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone, jak tylko dysponent potwierdzi dane poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.
Co zrobić, jeśli kontaktowy adres e-mail przy domenie jest niepoprawny?
Jeśli kontaktowy adres e-mail przy domenie jest nieprawidłowy, przewidzianą możliwością rozwiązania jest własnoręcznie przygotowany pisemny wniosek o zmianę adresu e-mail (wyślij skan podpisanego wniosku + dokumenty autoryzujące, np. KRS do Biura Obsługi Klienta).

Komunikat dla właścicieli domen globalnych - E-mail weryfikacyjny

Więcej rozwiązań

Domeny internetowe już za 1 grosz dziennie!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie