Od 1 stycznia 2014 roku dysponent domeny globalnej (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zobowiązany jest do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie.
- rejestracji nowej domeny globalnej,
- transferu domeny globalnej do innego operatora,
- zmiany danych abonenta (np. aktualizacja adresu e-mail).
W przypadku cesji (zmiana abonenta domeny), potwierdzająca wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail nowego abonenta domeny.
Jeśli adres e-mail nie zostanie potwierdzony przez dysponenta w terminie 15 dni, domena zostanie zablokowana (nie usunięta). Status domeny zostanie ustawiony na ClientHold. Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone, jak tylko dysponent potwierdzi dane poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.
Jak sprawdzić na jaki adres została wysłana weryfikacyjna wiadomość e-mail?
Jeśli domena jest zarejestrowana (opłacana) w home.pl, to adres e-mail, na który została wysłana weryfikacyjna wiadomość możesz w łatwy sposób sprawdzić w Panelu klienta home.pl.
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji menu: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista domen. Kliknij nazwę domeny, dla której chcesz sprawdzić dane kontaktowe.
- Po prawej stronie ekranu w sekcji Opcje zaawansowane znajdź pole Kontakty domeny. Możesz kliknąć wyświetlone imię i nazwisko (np. Jan Kowalski), aby wyświetlić szczegóły odnośnie danych kontaktowych.
- Na wyświetlonym ekranie znajdziesz adres e-mail właściciela domeny, na który została wysłana weryfikacyjna wiadomość.