Klawiatura AnyDesk – sprawdź jak naprawić problem

AnyDesk pozwala na połączenie z wieloma rodzajami urządzeń, co może prowadzić do pewnych problemów z klawiaturą. Zobacz, jak możesz zmienić ustawienia i rozwiązać problem, aby Klawiatura AnyDesk poprawnie wprowadzała dane.

UWAGA! AnyDesk zmienia ofertę profesjonalnych licencji AnyDesk Lite, Professional i Power.

14 września 2021 zostaną one zastąpione przez AnyDesk Essentials (wcześniej Lite) oraz AnyDesk Performance (Professional i Power).

Dowiedz się więcej o nowych licencjach AnyDesk.

AnyDesk logo

Klawiatura AnyDesk – przypisanie klawiszy

Podczas zdalnej sesji AnyDesk możesz kontrolować ustawienia przypisania klawiszy. Jest to bardzo przydatna funkcja dla użytkowników łączących się pomiędzy z komputerami w innym kraju lub z ustawionym innym językiem w systemie. AnyDesk może tłumaczyć klawisze z Twojej klawiatury na te odpowiadające klawiszom w innym języku.

Przykładowo, jeśli użytkownik z Polski łączy się z komputerem w Niemczech, korzystającym z klawiatury w języku niemieckim, dzięki AnyDesk nie trzeba zmieniać ustawień na komputerach. Wszystkie zmiany zostają wprowadzone automatycznie w aplikacji AnyDesk. Tylko w niektórych przypadkach, kiedy występuje problem, aplikacja wymaga manualnej zmiany trybu klawiatury.

Przypisywanie klawiszy AnyDesk

Kiedy włączony jest tryb tłumaczenia, AnyDesk przenosi wszystkie klawisze tak, jakby były na komputerze lokalnym. Oznacza to, że łącząc się z komputerem korzystającym z zagranicznej klawiatury, wprowadzany tekst będzie identyczny na zdalnym i lokalnym urządzeniu.

Przenoszenie w skali 1:1 oznacza przesłanie informacji o pozycji klawisza na klawiaturze, a nie znaku, który wprowadza. Ten tryb przeznaczony jest do łączenia się z urządzeniami korzystającymi z innego rozkładu klawiatury, np. QWERTY do AZERTY. Łącząc się z takim urządzeniem, klikając klawisz „Q” na ekranie zostanie wprowadzone „A”.

Tryb automatyczny jest domyślnie włączonym trybem, który dostosowuje się do ustawień łączących się komputerów. Jeśli wykryje, że urządzenia mają ten sam układ klawiatury, automatycznie włączy się Tryb 1:1, a w przypadku różniących się ustawień, AnyDesk uruchomi tryb tłumaczenia. Jeśli zdalne aplikacje lub urządzenia niepoprawnie sczytują klawisze lokalnej klawiatury.

Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie