Każdy usługodawca poczty internetowej, może narzucić dodatkowe warunki prowadzenia korespondencji e-mail pomiędzy kontami dostawcy, a kontami zewnętrznymi. Dotyczy to specyfikacji technicznej serwera, domeny lub samej skrzynki e-mail.
Najczęstszą przyczyną problemów z dostarczeniem poczty na zewnętrzne skrzynki e-mail, jest brak poprawnej konfiguracji profilu poczty, tj. podstawowych informacji nt. nadawcy wiadomości, jak chociażby adres nadawcy oraz jego nazwy. Niektórzy usługodawcy poczty wymagają także dodatkowej konfiguracji domeny, w której działa konto pocztowej, np. dodanie rekordu SPF identyfikującego serwera nadawcy.
Konfiguracja profilu poczty
Podczas pierwszej wysyłki wiadomości e-mail z nowego konta pocztowego, logując się przez stronę poczta.home.pl, może zdarzyć się, że otrzymasz wiadomość zwrotną typu Mailer Deamon. W treści wiadomości znajdziesz potwierdzenie niedostarczenia wiadomości w formie komunikatu:
550. 5.7.1 Mail does not comply with the documentation RFC5322
Gdzie mogę edytować Moje dane kontaktowe (nazwę nadawcy)?
-
Zaloguj się do Poczty home.pl, jako login podając adres skrzynki e-mail oraz hasło dostępu do konta, dla którego chcesz zmienić ustawienia.
-
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Poczty home.pl
-
-
Po zalogowaniu do Poczty home.pl, kliknij w identyfikator swojego konta i przejdź do Moje dane kontaktowe.
-
Po wyświetleniu nowego okna, wprowadź dane kontaktowe użytkownika, który korzysta z tej skrzynki e-mail.WAŻNE! Do poprawnej wysyłki wiadomości e-mail z Poczty home.pl niezbędne jest uzupełnienie pól: Imię oraz Nazwisko (wprowadzając dane osobowe lub nazwę firmy).
- Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.