RODO – co muszę zrobić, aby sklep był z nim zgodny?

Poniższy artykuł dotyczy wyłącznie regulacji RODO w sklepie internetowym home.pl. Szczegółowe informacje dot. ochrony i przetwarzania danych osobowych w home.pl oraz na innych usługach znajdziesz pod adresem pomoc.home.pl/rodo

Aby sklep był zgodny z regulacjami RODO należy wykonać następujące czynności:

  1. Zadbać aby 25 maja na stronie sklepu znalazły się zgodne z RODO regulamin i polityka prywatności; dokumenty można przygotować we własnym zakresie. Nowe dokumenty trzeba podlinkować na stronie sklepu w zakładce Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce
  2. Upewnić się, że nowa polityka prywatności jest dodana do komunikatu o cookie w zakładce Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon  graficzny > Nagłówek
  3. Przejrzeć używane zgody marketingowe w sklepie pod kątem RODO, zgody znajdują się w zakładce Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy, a zgoda na newsletter w Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Subskrypcja-dodanie. Polecamy ten poradnik. Natomiast przykładowe wzory zgód marketingowych znajdują się tutaj
  4. W przypadku profilowania zautomatyzowanego czyli np. zbierania danych o wieku, płci, dacie urodzenia, zainteresowaniach trzeba zadbać aby klient wyraził zgodę na takie profilowanie czyli trzeba dodać taką zgodę w sklepie
  5. Upewnić się czy w sklepie jest zainstalowany certyfikat SSL mocno zalecany aby zapewnić bezpieczeństwo danych klientów – przeczytaj więcej o uruchomieniu SSL w sklepie internetowym home.pl
  6. Upewnić się czy osoby zatrudnione na umowę o pracę w sklepie mają stosowne upoważnienia do przetwarzania danych oraz czy z osobami zatrudnionymi na podstawie innych umów zawarto umowy powierzenia przetwarzania danych
  7. Posiadać odpowiednie polityki ochrony danych osobowych oraz przeprowadzić analizę ryzyka przetwarzanych danych.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.