Certyfikat SSL w sklepie to szybki i tani sposób na podniesienie wiarygodności sklepu internetowego oraz zwiększenie bezpieczeństwa jego obsługi, w tym przepływu danych między klientami a bazą danych. Uruchomienie połączenia HTTPS, a tym samym aktywacja certyfikatu, składa się z dwóch prostych kroków.
- Krok 1: Instalacja certyfikatu SSL na usłudze sklepu
- Krok 2: Uruchomienie certyfikatu SSL w Panelu sklepu eSklep
Do prawidłowej konfiguracji połączenia SSL w sklepie eSklep niezbędne jest posiadanie: sklepu internetowego (eSklep Start lub eSklep Profesjonalny) oraz certyfikatu SSL. Ten możesz w każdej chwili zakupić korzystając z oferty home.pl. W zależności od obowiązujących promocji, certyfikat SSL możesz odebrać całkiem bezpłatnie – sprawdź ofertę na sklep internetowy.
Poradnik wideo: Instalacja i aktywacja certyfikatu SSL w sklepie.
Instalacja przez Panel klienta certyfikatu SSL w sklepie eSklep
Jeśli posiadasz usługę eSklep lub eSklep Premium wraz z własną domeną (np. “twojadomena.pl”), to aby bezpieczne połączenie SSL mogło działać, konieczne jest wykonanie dwóch czynności: zainstalowanie certyfikatu SSL na usłudze sklepu oraz uruchomienie certyfikatu w sklepie WWW.
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Przejdź do sekcji Sklep online.
- Kliknij Więcej > Zarządzaj domenami.
- W nowym widoku zobaczysz listę domen przypisanych do sklepu. Kliknij Zainstaluj.
WAŻNE! Mechanizm Panelu klienta automatycznie wykryje obecność certyfikatu SSL dla Twojej domeny jeśli ten jest dostępny w ramach Twojego konta. W przypadku braku certyfikatu SSL możliwego do instalacji, otrzymasz komunikat błędu. Zapoznaj się z jego treścią, następnie aktywuj certyfikat lub zarejestruj nowy. - W kolejnym kroku zapoznaj się z dostępnym certyfikatem. Zawarte tu informacje dotyczą jego aktywności oraz ważności, a także adresu domeny dla której został wydany. Kliknij Zainstaluj certyfikat.
- Certyfikat został zainstalowany na usłudze sklepu. Przejdź do kolejnego kroku jakim jest jego aktywacja w panelu administratora sklepu.
Uruchomienie certyfikatu SSL w Panelu sklepu eSklep
Po zainstalowaniu certyfikatu SSL na usłudze sklepu internetowego, należy przejść do ustawień sklepu eSklep, aby ustawić odpowiednią konfigurację.
- Przejdź do Panelu sklepu eSklep.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji menu: Konfiguracja > Ustawienia podstawowe > Informacje o sklepie i włącz opcję: Wymuś adres sklepu
- Upewnij się także, że w polu adres sklepu wprowadziłeś adres URL certyfikowanej domeny a jednocześnie prawidłowy adres sklepu. Przeczytaj więcej o konfiguracji domeny w sklepie internetowym.
- Następnie przejdź do sekcji menu: Konfiguracja > Administracja, system > Bezpieczeństwo
- Przy opcji o nazwie Obsługa HTTPS ustaw:
- wszędzie – połączenie z serwerem będzie zawsze szyfrowane (kłódka potwierdzająca bezpieczeństwo będzie pokazywać się w pasku adresu na każdej podstronie sklepu),
- tylko wrażliwe dane – połączenie będzie szyfrowane tylko podczas przesyłania danych klienta na serwer (np. podczas logowania lub podając dane do zamówienia w koszyku).
- Kliknij przycisk Zapisz.
Czytaj więcej
Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL
Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.
Odbierz 25 zł do wydania na empik.com
Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com