Jak uruchomić certyfikat SSL w sklepie eSklep?


 

Do prawidłowej konfiguracji połączenia SSL w sklepie eSklep niezbędne jest posiadanie: sklepu internetowego (eSklep lub eSklep Premium) oraz certyfikatu SSL (zakupionego w ramach oferty home.pl).

Jeśli już posiadasz lub zarejestrujesz usługę eSklep Premium, otrzymasz certyfikat SSL na rok czasu całkowicie bezpłatnie. Po tym czasie możesz przedłużyć jego aktywność, zrezygnować z niego lub zmienić na inny, np. certyfikat Wildcard.

Darmowy certyfikat SSL dla sklepu eSklep Premium

Jeśli jeszcze nie aktywowałeś swojego bezpłatnego certyfikatu SSL, możesz zrobić to teraz. Warunkiem skorzystania z oferty jest posiadanie aktywnej i opłaconej usługi sklepu eSklep Premium.

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi lub bezpośrednio do sklepu.
  2. Przejdź do sekcji Usługi i następnie kliknij nazwę posiadanej usługi sklepu, np. sklep123456.
  3. Kliknij przycisk Konfiguracja usługi, a następnie przejdź do sekcji Dodatki.
  4. Wybierz Certyfikat SSL i kliknij Dalej.

Instalacja certyfikatu SSL w sklepie eSklep

Jeśli posiadasz usługę eSklep lub eSklep Premium wraz z własną domeną (np. “twojadomena.pl”), to aby bezpieczne połączenie SSL mogło działać, konieczne jest wykonanie dwóch czynności: zainstalowanie certyfikatu SSL na usłudze sklepu (hosting sklepu) oraz uruchomienie certyfikatu w sklepie WWW.

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Przejdź do sekcji Usługi i odszukaj usługę certyfikatu SSL, np. 123456.ssl
  3. Kliknij nazwę usługi (np. 123456.ssl), następnie kliknij przycisk: Konfiguracja usługi -> Zainstaluj certyfikat
  4. Wskaż sklep eSklep, na którym chcesz zainstalować certyfikat SSL, np. sklep123456.
    Nazwę sklepu oraz hasło do Panelu Klienta home.pl zostały nadane w chwili rejestracji sklepu. Nazwę sklepu znajdziesz na fakturze lub w Panelu Klienta home.pl w sekcji Usługi -> Sklepy internetowe. Hasło dostępu, jeśli go nie pamiętasz, możesz zmienić w Panelu Klienta home.pl. WAŻNE! Login i hasło do sklepu w Panelu Klienta home.pl nie są tymi samymi danymi co login i hasło do Panelu sklepu.
  5. Certyfikat został zainstalowany.

Uruchomienie certyfikatu SSL w Panelu sklepu eSklep

Po zainstalowaniu certyfikatu SSL na usłudze sklepu internetowego, należy przejść do ustawień sklepu eSklep, aby ustawić odpowiednią konfigurację.

  1. Przejdź do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do sekcji menu: Konfiguracja -> Ustawienia podstawowe -> Informacje o sklepie i włącz opcję: Wymuś adres sklepu
  3. Następnie przejdź do sekcji menu: Konfiguracja -> Administracja, system -> Bezpieczeństwo
  4. Przy opcji o nazwie Obsługa HTTPS ustaw:
    • wszędzie – połączenie z serwerem będzie zawsze szyfrowane (kłódka potwierdzająca bezpieczeństwo będzie pokazywać się w pasku adresu na każdej podstronie sklepu),
    • tylko wrażliwe dane – połączenie będzie szyfrowane tylko podczas przesyłania danych klienta na serwer (np. podczas logowania lub podając dane do zamówienia w koszyku).
  5. Kliknij przycisk Zapisz.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub