Podstawowe informacje o obsłudze usługi OneDrive

Informacje podstawowe o oknie zarządzania OneDrive

  • Wyszukaj – skorzystaj z wyszukiwarki aby szybko odnaleźć interesujące Cie pliki,
  • Nowy – kliknij aby dodawać nowy folder lub dokument pakietu Office 365, np. dokument Word, Excel, itp.,
  • Przekaż – kliknij aby wysłać do usługi OneDrive nowy plik lub cały folder, np. z dysku komputera,
    Aby przyśpieszyć przesyłanie plików i folderów, możesz także przejść do eksploratora systemu, np. Windows, złapać wybrane pliki i foldery i przeciągnąć w okno usługi OneDrive.
  • Sortuj – kliknij aby zmienić sortowanie na liście dostępnych plików,
  • Kafelki – zmień widok listy na widok kafelków z podglądem zawartości.
  • Synchronizuj – wymusza synchronizację aktualnej zawartości (oraz jej wersji) z innymi urządzeniami, na których działa dostęp do usługi OneDrive konta użytkownika.

Z lewej strony ekranu znajdziesz także dodatkowe informacje dot. zasobów (folderów i udostępnień) w ramach Twojego konta, a także w ramach grup, które tworzysz lub do których należysz wraz z innymi użytkownikami.

Zarządzanie plikami

  • Otwórz – w zależności od formatu pliku, system zaproponuje otwarcie wybranego pliku, np. w jednym z narzędzi pakietu Office365, np. Word (aplikacja na komputerze lub urządzeniu mobilnym) lub Word Online (w przeglądarce),
  • Udostępnij – umożliwia udostępnianie pliku/folderu w obrębie pakietu Office 365, organizacji lub w sieci,
  • Uzyskaj link – generuje link do pliku, który możesz udostępnić, np. na stronie WWW,
  • Pobierz – pozwala na pobranie zasobu na dysk komputera lub innego urządzenia,
  • Usuń – kasuje plik,
  • Przenieś do – ułatwia zarządzanie plikami, przenoszenie ich w obrębie usługi OneDrive,
    Aby przyśpieszyć proces przenoszenia plików i folderów między folderami, możesz je także złapać lewym przyciskiem myszy i upuścić w innym miejscu.
  • Kopiuj do – pozwala utworzyć kopię pliku w tej samej lub innej lokalizacji, przydatne, np. podczas pracy nad wieloma wersjami dokumentu,
  • Zmień nazwę – umożliwia zmianę nazwy pliku,
  • Historia wersji – generuje podgląd i dostęp do poprzednich wersji dokumentu.
    Historia wersji umożliwia dostęp do poprzednich wersji dokumentów, od chwili ich pierwszej synchronizacji z usługą OneDrive.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl