Tworzenie nowego profilu CSV


Dodawanie profilu  CSV

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu ASORTYMENT –> PRODUKTY –> IMPORT/EKSPORT
  3. Wybierz interesującą Cię opcje i kliknij Utwórz nowy profil CSV.
    Instrukcja - Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Wybierz interesującą opcje - Kliknij Utwórz nowy profil CSV
  4. Uzupełnij podstawowe informacje dot. nowego profilu wskazując jego nazwę, zakres danych oraz typ.
    Nowe profile pozwalają na wykonywanie operacji tylko na danych dotyczących produktów. Jeśli chcesz wykonać import lub eksport innych danych, skorzystaj z gotowych profili.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym różni się profil aktualizacji od aktualizacji i dodawania danych.

    Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Import / Eksport - Utwórz nowy profil CSV - Uzupełnij podstawowe informacje dot. nowego profilu

  5. Zatwierdź dodawanie profilu, klikając Zapisz. W nowym widoku zobaczysz podsumowanie ustawień nowego profilu wraz z dostępnymi opcjami dodatkowymi.
  6. Po lewej stronie ekranu, przejdź do opcji Ustawienia. W tym miejscu możesz ustalić w jaki sposób zostaną rozdzielone między sobą poszczególne dane zapisane w pliku CSV.
    Jeśli tworzysz pierwszy profil CSV, sugerujemy pozostawić domyślnie wybrane ustawienia. Zmień je, jeśli chcesz dopasować ustawienia profilu do już posiadanego pliku CSV.
    Sklep internetowy - Asortyment - Produkty - Import / Eksport - Profil CSV - Ustaw separator kolumn i kategorii

    Kliknij tutaj i przejdź do dalszej części artykułu, aby dowiedzieć się więcej o separatorach kolumn i kategorii.
    W zależności od wybranego separatora kolumn i kategorii, edytor w którym zostaną otwarte dane będzie stosował inny format ich prezentacji, np. w kolumnach, a także jedne po drugich, oddzielone przecinkami lub średnikami.
  7. Zatwierdź ustawienia klikając Zapisz, a następnie po lewej stronie ekranu przejdź do opcji Lista pól.
  8. W nowym widoku zobaczysz listę dostępnych pól, czyli informacji, które za pomocą utworzonego profilu CSV, będziesz mógł wyeksportować ze sklepu do pliku, a następnie dokonać ich importu.

    Zgodnie z wybranym typem profilu, zaznacz tylko te pola, dla których informacje o produktach, będziesz chciał edytować.

    WAŻNE! Pamiętaj, że podczas wyboru typu profilu aktualizacja, dodawanie, profil będzie zawierał pola obowiązkowe, które są wymagane do uzupełnienia. Pola te odpowiadają podstawowym danym identyfikującym produkt w sklepie i są także polami obowiązkowymi do uzupełnienia, podczas dodawania nowego produktu poprzez panel sklepu.
    Sugerujemy, aby podczas tworzenia profilu ograniczyć liczbę wybranych pól do niezbędnego minimum – dzięki temu, posiadając więcej produktów, import oraz eksport będą realizowane szybciej. Podczas każdego importu danych, nawet jeśli nie wykonaliśmy żadnych zmian w pliku, mechanizm importu będzie weryfikował każdą wartość w celu potwierdzenia czy zmiana została wykonana.

Średnik, przecinek czy tabulator

W zależności od wybranego rodzaju separacji danych, każdy edytor, w którym będziemy chcieli dokonać edycji wyeksportowanego pliku CSV będzie na swój sposób wyświetlał jego zawartość.

W przypadku zastosowania tabulatorów, w arkuszu kalkulacyjnym dane zostaną wyświetlone w kolumnach, a przypadku edytora tekstowego, np. notatnika, separator będzie niewidoczny, co może utrudnić edycję oraz późniejszy import danych.

Decydując się na przecinek, należy brać pod uwagę, że tego typu separator informacji występuje często jako znak interpunkcyjny, np. przecinek między wyrazami. Eksport danych, a następnie edycja i import mogą spowodować, że przecinek zostanie nieprawidłowo zinterpretowany przez aplikację i pojawią się błędy.

Najbezpieczniejszym typem separatora jest średnik, który statystycznie występuje bardzo rzadko jako znak interpunkcyjny. Będzie on więc dobrze widoczny jako separator kolumn (wartości), a także nie będzie problematyczny podczas importu danych do aplikacji sklepu lub innego narzędzia.

Separator kategorii

W przypadku wyboru separatora kategorii, domyślny znak “>” jest najprostszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem, stosowanym w prezentacji tego typu informacji. Sugerujemy pozostawienie domyślnego wyboru. W przypadku, jeśli tworzony profil konfigurujesz z uwzględnieniem ustawień posiadanego już pliku CSV, np. z innego sklepu, dokonaj zmiany separatora wg. własnego uznania.

Kolejność pól

Bardzo istotnym elementem tworzonego profilu CSV, jest także kolejność pól z danymi, które będą podlegały eksportowi a następnie importowi danych. Zgodnie z ustaloną kolejnością, wszystkie informacje, wskazane podczas wyboru pól, będą prezentowane jedne po drugich w wyeksportowanym pliku CSV.

Podczas importu danych z pliku CSV do sklepu za pomocą utworzonego profilu, mechanizm weryfikując wprowadzane dane, będzie opierał się o zadeklarowaną w profilu kolejność.

WAŻNE! Jeśli wykonujesz import danych z pliku CSV, który nie jest plikiem wyeksportowanym z usługi eSklep, dokonaj zmiany kolejności wprowadzonych w nim danych zgodnie z utworzonym profilem, za pomocą którego wykonujesz import. Jeśli nie jest to możliwe, utwórz nowy profil CSV, ustalając kolejność pól zgodnie z kolejnością dostępną w pliku CSV, pamiętając o ich poprawnej nazwie. Nazwy poszczególnych pól są widoczne i możliwe do edycji podczas tworzenia profilu lub bezpośrednio w pliku CSV.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie