Jak zarządzać stanem magazynowym?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Za pośrednictwem opcji menu Obsługa sklepu > Produkty możesz zarządzać stanem magazynowym dla produktów, jak również przypisanym do nich wariantami. Dzięki akcjom zbiorowym, możesz wielu produktom jednocześnie zmienić cenę czy stan magazynowy.

Zaawansowany mechanizm filtrowania pozwoli Ci na szybkie odnalezienie produktów według wybranych parametrów (np. możesz wyszukać produkt po jego nazwie, stanie magazynowym czy też jego aktywności w sklepie). Magazyn został wyposażony w dwa mechanizmy wyszukiwania. Uproszczony oraz zaawansowany.

Wyszukiwarka produktów – widok wersji uproszczonej:

Prosta wyszukiwarka produktów pozwala na łatwe ich filtrowanie wg. określonych parametrów

Wyszukiwarka produktów – widok wersji zaawansowanej:

Skorzystaj z wyszukiwania zaawansowanego aby wybrać konkretne produkty wg. kryteriów, np. stanu magazynowego

Wyszukiwarka produktów – widok wersji zaawansowanej / parametry filtra:

Skorzystaj z filtrowania zaawansowanego i parametrów filtra aby doprecyzować wyszukiwanie

 

Po wybraniu opcji menu OBSŁUGA SKLEPU > PRODUKTY, aby przejść do ustawień stanu magazynowego, należy kliknąć nazwę wybranego produktu. Ustawienia stanu magazynowego dla wybranego produktu będziesz mógł zmienić w sekcji Magazyn.

W ustawieniach produktu możesz dokonać licznych zmian parametrów

Parametry

Każdy produkt/wariant opisany jest w magazynie następującymi parametrami:

  • Stan magazynowy – określ stan magazynowy dla danego produktu/wariantu.
  • Alarm magazynowy – określ przy jakiej ilości produktu w magazynie, ma zostać wyświetlona informacja o niskim stanie magazynowym – pojawi się ona na pulpicie startowym w sekcji „Komunikaty sklepu”.
  • Opakowanie – określ w tym miejscu dane na temat wagi opakowania, w którym będzie wysyłany produkt do klienta. Może być to ważna informacja z uwagi na koszty dostawy zależne od wagi produktów.
  • Stan dostępności – możesz zautomatyzować informowanie klientów o stanie dostępności danego produktu, bądź wybrać odpowiedni stan dostępności dla każdego produktu z osobna. Więcej informacji o stanie dostępności znajdziesz w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Stany dostępności.
  • Czas realizacji – zdefiniuj jak szybko jesteś w stanie wysłać dany produkt. Informacje na temat wysyłki produktu wyświetlane są na karcie produktu. Możesz zdefiniować dodatkowe terminy wysyłki w opcji menu Konfiguracja -> Asortyment -> Terminy wysyłki.

Edycja parametrów bezpośrednio z listy produktów.
Nie musisz edytować każdego wariantu produktu w celu zmian. Większość modyfikacji przeprowadzisz bezpośrednio z listy produktów. Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź interesujące Cię produkty, a następnie, przy pomocy akcji zbiorowych, zmień potrzebne parametry.
Oszczędź swój czas – wykorzystaj akcje zbiorowe!
Nie ma potrzeby, abyś marnował swój cenny czas na niepotrzebne przeklikiwanie się po wszystkich produktach. Zaznacz poszczególne, interesujące Cię warianty produktów i z menu na dole strony wybierz interesującą Cię akcje. W ten sposób w szybkim czasie zmienisz ceny, stany magazynowe czy wyłączysz niesprzedawane produkty.
Wykorzystuj profile wyszukiwania!
Zdefiniuj filtry przeglądania w przeglądarce magazynu, dzięki temu zaoszczędzisz czas na każdorazowym wprowadzeniu tych samych ustawień. Więcej informacji na temat profili wyszukiwania znajdziesz pod tym adresem.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie