Do czego służy opcja: Ustawienia e-mail?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Za pośrednictwem opcji menu Ustawienia > Ogólne > Adres email możesz skonfigurować ustawienia poczty e-mail w taki sposób, aby wiadomości wysyłane do klientów z Twojego sklepu, były wysyłane poprzez Twoją skrzynkę pocztową.

W przypadku pozostawienia domyślnej wartości (funkcja mail), wiadomości e-mail wysyłane ze sklepu mogą trafiać bezpośrednio do folderu SPAM Twoich klientów. Aby tego uniknąć, wysyłaj maile używając SMTP – dzięki temu masz większą pewność, że wiadomości e-mail wysyłane przez sklep nie zostaną uznane za SPAM przez skrzynki pocztowe Twoich klientów.

W opcji „Ustawienia e-mail” sugerujemy skonfigurować ustawienia wysyłania wiadomości e-mail przez serwer SMTP.

Parametry

W przypadku protokołu SMTP uzupełnij dane o serwerze, na którym utrzymywana jest wybrana skrzynka e-mail (z której mają być wysyłane wiadomości e-mail ze sklepu):

  • adres serwera SMTP – adres serwera pocztowego, na którym utrzymywana jest skrzynka e-mail.
  • adres e-mail – wpisz adres e-mail, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail.
  • użytkownik – podaj nazwę użytkownika (login) do wybranej skrzynki e-mail.
  • hasło – hasło do wybranego konta e-mail, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail.
  • port – numer portu poczty wychodzącej, sugerujemy nie zmieniać wartości 587.
  • użyj połączenia szyfrowanego – w przypadku SSL lub TLS, Twój port ma wartość 465.
Po uzupełnieniu konfiguracji, kliknij przycisk: Zapisz i wyślij e-mail testowy, aby zapisać wprowadzone zmiany oraz jednocześnie sprawdzić, czy proces wysyłki wiadomości e-mail jest przeprowadzany poprawnie.
Sklep internetowy - Konfiguracja - Ustawienia podstawowe - Ustawienia e-mail - Wprowadź zmiany w parametrach skrzynki e-mail

WAŻNE! W celu poprawnego działania komunikacji e-mail, a także wyeliminowania ryzyka podszycia się pod Twoje skrzynki pocztowe, sugerujemy wprowadzenie adresu e-mail skrzynki założonej bezpośrednio na Twoim serwerze w home.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl.
Podczas konfiguracji poczty e-mail w sklepie Shoper, możesz też ustawić zewnętrzne konto pocztowe Gmail do wysyłania wiadomości ze sklepu. Przeczytaj więcej o konfiguracji konta Gmail w ustawieniach poczty sklepu internetowego Shoper.
Więcej rozwiązań
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie