Konfiguracja konta poczty Gmail w sklepie eSklep

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Dowiedz się, jak ustawić wysyłkę automatycznych wiadomości z eSklepu korzystając z zewnętrznej poczty e-mail dla swojego konta Gmail.com.

SPIS TREŚCI

Konfiguracja konta Gmail do obsługi zewnętrznych aplikacji pocztowych

Podczas wprowadzania podstawowej konfiguracji poczty w sklepie internetowym eSklep należy podać adres e-mail, z którego będą wysyłane wiadomości e-mail do klientów Twojego sklepu. Jeśli korzystasz z poczty w home.pl, to konfiguracja takiego konta opiera się o podanie podstawowych danych, jak adres e-mail, nazwa użytkownika czy hasło.

Jeśli jednak chcesz wysyłać wiadomości e-mail z eSklepu za pośrednictwem poczty Gmail, to podobnie jak w przypadku konfiguracji konta zewnętrznego w serwisie poczta.home.pl, może być konieczne wprowadzenie dodatkowych ustawień po stronie Google.

Zabezpieczenia konta pocztowego Gmail, podczas jego konfiguracji w zewnętrznym kliencie poczty (serwis poczta.home.pl lub konfiguracja poczty w eSklep można potraktować jako zewnętrzny klient poczty) może sygnalizować próbę nieautoryzowanego dostępu. W takich sytuacjach może być wymagana zmiana ustawień konta pocztowego w Gmail, aby umożliwić dostęp do poczty Gmail dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.

Po próbie nieautoryzowanego dostępu do konta pocztowego Gmail możesz otrzymać wiadomość automatyczną od Gmail z informacją o zablokowanej próbie logowania. Oznacza to, że Twoje konto w Gmail nie jest skonfigurowane do obsługi zewnętrznych aplikacji pocztowych.

Jak skonfigurować SMTP w eSklepie dla skrzynki pocztowej Gmail.com?

Uwaga: na czas konfiguracji konta w przeglądarce, wyloguj się z innych kont pocztowych Google (pozostań zalogowany na wybranym koncie do obsługi sklepu).
  1. Sprawdź, czy na twoim koncie Google została włączona weryfikacja dwuetapowa. Jeżeli opcja jest wyłączona, należy ją włączyć.
    esklep-konfiguracja-mail-google
  2. Jeżeli weryfikacja dwuetapowa jest włączona, niżej wyświetli się opcja Hasła do aplikacji. Wybierz ją, aby wygenerować hasło.
    Google-konfiguracja SMTP
  3. Wygeneruj hasło do aplikacji: Wybierz aplikację Poczta , następnie: Wybierz urządzenieInna opcja (własna nazwa) i wpisz dowolną nazwę, np. eSklep home.pl → kliknij WYGENERUJ.
    SMTP-google-esklep
    sklep online-SMTP-konfiguracja Google
  4. Hasło zostało wygenerowane w formacie formacie aaaa bbbb cccc dddd.
    hasło-wygenerowane-konto-google-esklep
  5. Wprowadź hasło do ustawień sklepu w zakładce Ustawienia Ogólne Adres emailInne konto SMTP.
Hasło należy wprowadzić bez dodanych odstępów, np. aaaabbbbccccdddd (nie aaaa bbbb cccc dddd).
interia-SMTP-konfiguracja

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie