Podczas wprowadzania podstawowej konfiguracji poczty w sklepie internetowym eSklep należy podać adres e-mail, z którego będą wysyłane wiadomości e-mail do klientów Twojego sklepu. Jeśli korzystasz z poczty w home.pl, to konfiguracja takiego konta opiera się o podanie podstawowych danych, jak adres e-mail, nazwa użytkownika czy hasło.
Jeśli jednak chcesz wysyłać wiadomości e-mail ze sklepu eSklep za pośrednictwem poczty Gmail, to podobnie jak w przypadku konfiguracji konta zewnętrznego w serwisie poczta.home.pl, może być konieczne wprowadzenie dodatkowych ustawień po stronie Google.
Zabezpieczenia konta pocztowego Gmail, podczas jego konfiguracji w zewnętrznym kliencie poczty (serwis poczta.home.pl lub konfiguracja poczty w eSklep można potraktować jako zewnętrzny klient poczty) może sygnalizować próbę nieautoryzowanego dostępu. W takich sytuacjach może być wymagana zmiana ustawień konta pocztowego w Gmail, aby umożliwić dostęp do poczty Gmail dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.
Jak przy koncie Gmail włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji?
- Przejdź pod adres: https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps, aby przejść do konfiguracji swojego konta w systemie Gmail.
- Jeśli jesteś już zalogowany i posiadasz więcej kont Gmail to upewnij się w prawym górnym rogu ekranu czy jesteś zalogowany do prawidłowego konta w Gmail, dla którego chcesz zmienić ustawienia.
- Włącz dostęp dla „mniej bezpiecznych aplikacji”, czyli dla zewnętrznych aplikacji typu sklep eSklep.
- Po zapisaniu zmian, powiadomienie o zmianie konfiguracji otrzymasz w wiadomości e-mail przesłanej na Twoje konto Gmail.
- Przeczytaj więcej o konfiguracji poczty w sklepie internetowym eSklep
- Przeczytaj więcej o konfiguracji konta zewnętrznego w serwisie poczta.home.pl
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.