Jak usunąć oznaczenie „Bestseller” lub „Nowość”?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W sklepie internetowym Shoper możesz ustawić automatyczne lub ręczne przypisywanie oznaczeń Nowość lub Bestseller. Dzięki temu możesz sam decydować, jaka forma promocji danego produktu będzie dla Ciebie korzystniejsza.

SPIS TREŚCI

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej, jak poprawnie uruchomić opcję oznaczeń „Nowość” lub „Bestseller”.

Ustawienia produktów i mechanizmu nowości i bestseller

Jeśli po uruchomieniu sklepu chcesz, np. wyłączyć oznaczenie produktów, możesz wykonać to w panelu administracyjnym, globalnie dla wszystkich produktów:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów.
  3. Na wyświetlonym ekranie określ, na jakich zasadach będą przyznawane oznaczenia Nowość oraz Bestseller.
    Jak usunąć oznaczenie "Bestseller" lub "Nowość"?
  4. Ustaw automatyczne oznaczanie produktów, np. okres czasu: 7 lub ręcznie, ustawię, które produkty są nowościami.
    Jak usunąć oznaczenie "Bestseller" lub "Nowość"?
  5. Dla Bestsellerów ręcznie ustawię, które produkty są bestsellerami lub automatycznie na podstawie statystyk zakupów klientów przez określony czas, lub wg. algorytmu.

Powyższa konfiguracja będzie miała wpływ przede wszystkim na przyszłe działania mechanizmu sklepu. Jeśli jednak nadal wyświetlane są produkty, które są Nowościami lub Bestsellerami, konieczne będzie przejście na kartę produktu i ręczne wyłączenie oznaczenia, które wcześniej mu nadałeś.
Przykładowy widok oznaczeń Nowość / Promocja na karcie produktu w sklepie internetowym eSklep

Ustawienia promocji produktu

Przejdź do sekcji Obsługa sklepu > Produkty. Na liście produktów wybierz ten produkt, do którego przypiszesz oznaczenie. Na ekranie edycji produktu wybierz zakładkę „Promocje”, w której możesz przypisać odpowiednie oznaczenia (nowość lub bestseller) dla danego produktu.

Jak usunąć oznaczenie "Bestseller" lub "Nowość"?

Ustawienia modułu strony głównej

Ostatnią opcją, a zarazem krokiem do całkowitego wyłączenia informacji o Nowościach i Bestsellerach, jest usunięcie informacji z Menu (kategorii produktów) oraz dodatkowych modułów wstawianych w dowolnym miejscu sklepu. Przejdź do sekcji Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny, a następnie po lewej stronie ekranu kliknij przycisk Moduły.

  1. Przejdź do zakładki Strona główna lub Układ podstawowy (w zależności, który z nich jest aktywny na stronie Twojego sklepu) lub innego aktywnego.
  2. Odszukaj moduł o nazwie Menu i kliknij jego nazwę, aby przejść do edycji ustawień.
  3. Odznacz aktywność kategorii Nowości. W tym samym miejscu dostępne jest także menu kategorii Promocje.
    Jak usunąć oznaczenie "Bestseller" lub "Nowość"?
  4. Zapisz zmiany.
  5. Na liście dostępnych modułów, odszukaj (o ile są aktywne) moduł Bestsellery oraz Nowości, a następnie Usuń je.
    Jak usunąć oznaczenie "Bestseller" lub "Nowość"?

    WAŻNE! Moduł Nowości oraz Bestsellery mogą występować na wielu stronach, np. stronie głównej, w układzie podstawowym, stronach kategorii, itp. Jeśli chcesz usunąć informacje o tych modułach, skasuj je ze wszystkich aktywnych stron.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie