Piksel Snapchata to fragment kodu, który rejestruje zachowania użytkowników odwiedzających Twój sklep po kliknięciu w reklamę w Snapchacie. Dowiesz się, jakie strony odwiedzali użytkownicy, ilu z nich dodało produkt do koszyka, zaczęło składać zamówienie itp. Z tego artykułu dowiesz się, jak dodać Snap Pixel do sklepu Sellastik.
SPIS TREŚCI
- Dodawanie piksela Snapchata do Sellastika
- Sprawdzanie Snap Pixela
- Zdarzenia rejestrowane przez Snap Pixel
Dodawanie piksela Snapchata do Sellastika
Krok 1: Zdobądź ID piksela
- Przejdź do Snapchat Ads Manager i zaloguj się do swojego konta, a jeśli go jeszcze nie posiadasz – załóż je.
- Kliknij w menu w lewym górnym roku -> Manage -> Snap pixel.
- Kliknij przycisk Create my Snap Pixel.
- Kliknij Set up Pixel w prawym górnym rogu.
- Skopiuj ID piksela (Your Pixel ID).
Krok 2: Dodaj ID piksela do Sellastika
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia -> Ogólne -> Śledzenie i analityka.
- Przejdź do sekcji Snapchat Pixel i wklej ID piksela w polu tekstowym.
- Kliknij Zapisz.
- (Opcjonalnie) Jeśli Twój sklep jest dodany do innej strony, należy również dodać Snap Pixel do tej strony, by śledzić zachowania użytkowników na niej. Piksel dodany do Sellastika będzie śledzić jedynie zdarzenia w sklepie Sellastik.
Sprawdzanie Snap Pixela
Możesz sprawdzić czy Snap Pixel działa prawidłowo i śledzi zdarzenia w Twoim sklepie za pomocą wtyczki Snap Pixel Helper w Chrome. Gdy zainstalujesz ją w przeglądarce i zaczniesz wykonywać akcje w sklepie (np. przeglądać strony, wyszukiwać coś, dodawać produkty do koszyka), wtyczka pokaże zdarzenia przekazywane przez piksel.
- Dowiedz się więcej o wtyczce.
Zdarzenia rejestrowane przez Snap Pixel
- Page View – gdy użytkownik wyświetli dowolną stronę w sklepie.
- View Content – gdy użytkownik wyświetli stronę produktu lub katalogu.
- Add Cart – gdy użytkownik doda produkt do koszyka.
- Start Checkout – gdy użytkownik po dodaniu produktu koszyka przejdzie do kasy, ale nie złoży zamówienia. W takiej sytuacji zobaczysz także porzucony koszyk w panelu Sellastika.
- Add Billing – gdy użytkownik wybierze metodę płatności przy kasie.
- Purchase – gdy użytkownik złoży zamówienie.
- Search – gdy użytkownik skorzysta z wyszukiwarki.