Jak przypisać formę dostawy do wybranego produktu za pomocą opcji “Gabaryty”?


Gabaryty produktów to opcja konfiguracji dostaw, która umożliwia jeszcze dokładniejsze zarządzanie dostawami w sklepie.

Dzięki gabarytom produktów, masz możliwość przypisania wybranych form dostawy do konkretnych produktów, a także rozbudowania całego mechanizmu dostaw o spersonalizowane reguły. Gabaryty produktów umożliwiają także wykluczenie wybranych form dostawy dla wskazanych produktów.

Analogicznie jak w przypadku podstawowej konfiguracji form dostawy i warunków ich aktywacji, klient dokonujący zakupu w sklepie, otrzyma możliwość wyboru tylko tych form dostawy, dla których zostały spełnione kryteria ich aktywacji.

Ważne informacje

Definiując gabaryty dla wybranych produktów i form dostawy, należy pamiętać, że mechanizm sklepu, podczas finalizacji zakupu i wyboru formy dostawy, udostępni Twojemu klientowi, tyle te formy dostawy, dla których zostały spełnione kryteria/warunki ich aktywacji.

Jeśli w koszyku znajdą się produkty, o gabarytach, które nie posiadają wspólnych form dostawy (np. każda forma dostawy ma przypisany inny niepowtarzalny gabaryt), to w koszyku klienta Twojego sklepu pojawi się informacja o braku dostępnych form dostawy. Zamówienie nie będzie możliwe do sfinalizowania. W tej sytuacji, konieczne jest dodanie/utworzenie także wspólnych form dostawy.

Jeśli masz pytania dot. działania gabarytów i przypisywania form dostawy, skontaktuj się z zespołem ecommerce za pomocą forum dyskusyjnego lub Biura Obsługi Klienta.

Dodawanie gabarytów

  1. Przejdź do sekcji Konfiguracja > Asortyment > Produkty

  2. Odszukaj sekcję Gabaryty
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Produkty - Przejdź do sekcji Gabaryty i podaj jego nazwę
  3. Dodaj nowy gabaryt,podając jego nazwę i zapisując zmiany, np. paleta.
  4. Jeśli chcesz utwór więcej gabarytów. Zawsze możesz powrócić do tej konfiguracji i dodać kolejne gabaryty.

Powiązanie gabarytów z formami dostawy

  1. Przejdź do sekcji Konfiguracja > Sprzedaż > Dostawy

  2. Wybierz formę dostawy, dla której chcesz dodać obsługiwany gabaryt.eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Dostawy - Wybierz formę dostawy i kliknij przycisk Edytuj
    Wskazanie gabarytu dla wybranej formy dostawy, sprawia, że będzie ona aktywna tylko dla produktów, dla których został zdefiniowany gabaryt (dalsza część artykułu). Wielokrotnie może zdarzyć się, że najlepszym rozwiązaniem, będzie utworzenie nowego formy dostawy, przypisane jej gabarytu, a następnie aktywowanie jej dla wybranych produktów. Konfiguracja ta zależna jest przede wszystkim od efektu, jaki chcesz docelowo osiągnąć.
    Jeśli potrzebujesz pomocy w tego typu konfiguracji, skorzystaj z forum dyskusyjnego i rozpocznij nowy temat. Nasi pracownicy, klienci i inni użytkownicy forum, pomogą Ci realizacji celu.
  3. Edytuj wybraną formę dostawy. W sekcji Gabaryty wybierz gabaryty, jakie wybrana forma dostawy ma obsługiwać.eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Dostawy - Edytuj - W sekcji Gabaryty wybierz gabaryty, jakie wybrana forma dostawy ma obsługiwać
    Ustaw: każdy typ gabarytu (w tym brak zdefiniowanego) jeśli wybrana forma dostawy ma być aktywa dla wszystkich produktów, bez względu na ustawione gabaryty lub ich brak, Wybrane gabaryty – ustaw, jeśli ta forma dostawy ma obsługiwać tylko wskazane gabaryty oraz być dostępna dla wybranych produktów, do których zostały one przypisane, Brak gabarytu – wybrana forma dostawy będzie dostępna dla wszystkich produktów, które nie posiadają zdefiniowanego gabarytu.
  4. Zapisz zmiany. Gabaryty zostały powiązane z formą dostawy.

Brak gabarytu (w tym brak zdefiniowanego) a Brak gabarytu: w przypadku pierwszej opcji, jej zaznaczenie nie daje możliwości wyboru konkretnych gabarytów dla danej formy dostawy. Forma dostawy będzie więc dostępna dla wszystkich produktów (chyba że wprowadziłeś inne warunki jak np. minimalna cena zamówienia czy ilość sztuk), niezależnie od wprowadzonego gabarytu.

Przykład: produkty z kategorii X mają gabaryt A, z kategorii Y gabaryt B. Forma dostawy będzie aktywna dla wszystkich produktów z kategorii X i Y.

Wybierając opcję Brak gabarytu, masz dodatkowo możliwość wyboru innych gabarytów, dla których dana forma dostawy będzie aktywna. W ten sposób możesz tworzyć wiele schematów (np. powielając formy dostawy i przypisując im różne gabaryty). Brak gabarytu będzie jednoznaczny z tym, że dana forma dostawy jest aktywna dla każdego produktu który nie ma zdefiniowanego gabarytu oraz dodatkowo dla każdego, którego  gabaryt zostanie wybrany z listy.

Przykład: produkty z kategoji X mają gabaryt A, z kategorii Y gabaryt B, z kategorii Z bez gabarytu. Dla formy dostawy 1 wskazaliśmy obsługę Brak gabarytu oraz gabaryt A, dla formy dostawy 2 wskazaliśmy obsługę Brak gabarytu oraz gabaryt B. Jeśli klient dokona zakupu produktu z kategorii A i Z, otrzyma aktywną tylko formę dostawy 1, która działa jednocześnie dla produktów bez gabarutu i z gabarytem A.

Tworząc gabaryty i przypisując je do jednej lub wielu form dostawy, dalej do jednego lub wielu produktów, możemy tworzyć nieograniczony schemat kombinacji. Decydując się na tego typu rozwiązania, warto wcześniej opracować sobie schemat metod dostaw zależnych od produktów oferowanych w sklepie, a następnie znaleźć punkt wspólny (wspólny warunek, który spełnią wszystkie produkty. Może okazać się, że w końcowej konfiguracji, klient otrzyma wiele metod, w tym te, całkowicie pozbawione logicznego sensu, np. paleta dla jednej paczki gum do żucia.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy konfiguracji sklepu, konfiguracji form dostaw czy ustawieniu gabarytów, możesz skorzystać z pomocy dostępnej na forum dyskusyjnym home.pl.

Przypisywanie gabarytów do wybranych produktów

  1. Przejdź do sekcji Asortyment –> Produkty
    Dodawanie gabarytów do produktu
  2. Edytuj wybrany produkt, a następnie przejdź do opcji Dostawa.
  3. Z dostępnej listy gabarytów, wybierz ten, który chcesz powiązać z produktem.
  4. Zapisz zmiany. Gabaryty zostały ustawione.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
Ochrona WWW
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub