Jak skonfigurować stany dostępności produktu?


Za pośrednictwem opcji menu KONFIGURACJA > ASORTYMENT > STANY DOSTĘPNOŚCI możesz zmodyfikujesz informacje dotyczące stanów dostępności Twoich produktów oraz wyświetlanych statusów przy danej liczbie produktów w magazynie. Statusy dostępności mogą być wybierane automatycznie lub manualnie (przez administratora) dla każdego produktu.

 

Domyślna konfiguracja stanów dostępności produktów przewiduje wyświetlanie informacji w postaci tekstowej, np. dla produktów, których stan magazynowy jest większy niż 20 sztuk, wyświetlany jest komunikat: duża ilość.

Stany dostępności produktów, możemy dowolnie konfigurować i zmieniać wartości z tekstowych na liczbowe, tym samym tworzyć, np. przedziały: 10-20 sztuk na stanie jak i konkretne wartości: 1, 2, 3, 4…

Zmiana wartości dla produktów (bez wariantów).

Poniższe rozwiązanie umożliwia szybkie wprowadzenie zmian w zakresie metody wyświetlania stanu magazynowego. Zamiast standardowych (domyślnych) stanów dostępności, mechanizm sklepu wyświetli prawi

WAŻNE! Poniższa instrukcja, dotyczy wyświetlania stanów dostępności jedynie dla produktów głównych bez wariantów, np. jeśli sprzedajesz produkt ez wariantu, mechanizm sklepu wyświetli wartości liczbowe, wskazując aktualny stan magazynowy. Jeśli ten sam produkt lub inny posiada dodatkowo warianty liczbowo zostanie wyświetlony jedynie stan magazynowy produktu, a dla poszczególnych wariantów (po ich wybraniu) mechanizm sklepu wyświetli skonfigurowane w panelu stany dostępności.
Skorzystaj z kolejnej instrukcji, aby rozszerzyć konfigurację lub wybrać najlepszą, dopasowaną do Twoich potrzeb.
  1. Przejdź do Konfiguracja > Wygląd > Aktywny styl graficzny
  2. Utwórz kopię skórki klikając w przycisk Utwórz kopię a następnie Ustaw jako aktywny. Ta konfiguracja nie jest konieczna jeśli chcesz wprowadzić zmiany od razu na kopii skórki na której pracujesz.
  3. Z menu po lewej stronie wybierz Edycja zaawansowana
  4. Edytuj plik product/index.tpl klikając w przycisk Edytuj przy tym pliku
  5. Odszukaj wpis {$product->defaultStock->availability->translation->name|escape}
  6. Zamień go na {$product->defaultStock->stock->stock|escape}
  7. Kliknij w przycisk Zapisz

Zmiana wartości dla produktów i wariantów

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej do czego służą stany dostępności.
  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA –> ASORTYMENT –> STANY DOSTĘPNOŚCI
  3. Edytuj wybrany stan dostępności aby zmienić jego próg aktywacji, nazwę oraz wyświetlaną wartość (widoczną na karcie produktu).
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Wybierz stan dostępności i kliknij Edytuj

    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak konfigurować stany dostępności.
  4. Zapisz zmiany.

Celem utworzenia systemu zliczającego każdą sztukę produktu i wywietlającego jej wartość, potrzebne będzie utworzenie wielu nowych stanów dostępności. Każdy z dodanego stanu, będzie zmieniał swoją wartość o 1 sztukę.

Jeśli więc chciałbyś aby mechanizm wyświetlał stan z zakresu 0-50, konieczne będzie dodanie 50 nowych progów/stanów magazynowych.

WAŻNE! Poniższe rozwiązanie działa zarówno dla produktów jak i ich wariantów, za każdym razem wyświetlając prawidłową wartość.
  1. Kliknij ikonę dodawania nowego stanu dostępności.
  2. Podaj jego nazwę, np. 2, 3, 4
  3. Podaj próg aktywacji, np. 1, 2, 3
    Próg aktywacji wyznaczany jest tylko powyżej wskazanej wartości, a nie powyżej lub równej. Wprowadzając próg aktywacji, wprowadź liczbę niższą o jedną jednostkę od tej wskazanej w nazwie stanu dostępności, np. jeśli dodajesz nazwę 4 (co ma oznaczać że na stanie są 4 sztuki), próg aktywacji ustal na powyżej: 3. Kolejna dodana nazwa 5, będzie miała przypisany próg aktywacji powyżej: 4, itd..
  4. Zapisz stan dostępności.
  5. Zbędne stany dostępności zaznacz, a następnie usuń lub wyłącz.
  6. Stan dostępności: na wyczerpaniu edytuj.
  7. Zmień jego nazwę na: 1.
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Lista - Na wyczerpaniu - Edytuj - Zmień jego nazwę na: 1

    Stan dostępności: na wyczerpaniu, jest domyślnym stanem, którego nie można usunąć. Przyjmuje on wartość powyżej 0, co w praktyce w naszej konfiguracji będzie oznaczało stan magazynowy 1.

eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Przykładowy widok listy wszystkich stanów dostępności w sklepie

Efekty powyższej konfiguracji dadzą nam mechanizm, który będzie wyświetlał na karcie produktu, faktyczną liczbę dostępnych produktów.
Przykładowy widok Karty produktu po skonfigurowaniu stanów dostępności w eSklepie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub